• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Vi gör båda, men hon gillar äya själv så vi uppmuntrar det. Men tx linsgryta matade jag igår (väldans gott o oj vad fisigt det blev) ska göra köttbullar som stavar nästa gång! Skar hamburgare till pinnar det gick ju bra att äta

likasa tunna morotsstavar kokta. Kokt fisk är svårare men favvosen pannkakor går ju bra. Gör på quinoamjöl/bovete/soja/vetemjöl lote olika för bättre näingsvärde. Idag testade vi blodpudding. Sådär enl Elsa. Sushi däremot! Mumma!

sarak skrev 2014-06-23 22:44:08 följande:
    Jag kan även tipsa om facebookgruppen" BLW Baby Led Weaning " för er vars bebisar föredrar att äta själva

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag och Elsa var i ullared i går!

Nöjd med Pyjamaser strumpor etc till båda ungarna. Kom hem teött och fattig!. Vad död tråden är? Vakna!!

E har feber. Igen. Så drygt. Kom inatt hon sov massor i vagnen igår det var ju ifs bra. För oss båda antar jag!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Första tanden börjar titta upp! Full fart på lillkillen. Kryper, klättrar och kan till och med gå med gåvagnen. Inte mycket ro i den lilla kroppen. Har varit extremt jobbig på nätterna nu ett tag, bara sovit om han haft bröstet i munnen. Bättre de senaste 2 nätterna, hoppas det var tanden som spökade. Så svårt att lugna honom, han ställer sig upp i spjälsängen eller kryper runt i vår säng och är ledsen men inte vaken och kontaktbar. Det enda som hjälper är antingen att försöka väcka honom, vilket man inte vill mitt i natten, eller hålla honom lite fast nära nära och sen får han tutta. Men som sagt, bättre senaste nätterna. Tycker han är duktig på att äta mat, både pureer och äta själv. I morse åkte jag iväg på hästtävling och han var hemma med pappa mellan 5.30 - 13.30, längsta hittills. Hade gått jättebra, som vanligt, men oj vad tuttig han är sen. Ammade lääänge och sedan spydde 7 gånger på typ 20 minuter. Blev nog lite mycket Bada måste man ju göra också nu när det äntligen är lite sommarvärme!! instagram.com/p/qEbI5lQkj8/

• moruri

Tråkigt med sjuk bebis! Hoppas hon mår bättre nu!

Så snabb han är sarak! :) här kryps det inget än.

Här hemma ploppar det ut massa tänder på båda ungarna, men hade inte ens märkt det. Glatt humör har det varit senaste tiden. De är så mysiga!!! vi va hos min mamma på mini semester en vecka. Skönt att bara slappna av och äta god mat. Jag och mannen gick ut på dejt på byns resturang, pojkarna sov när vi gick. Men när vi kom hem, haha visade det sig att de båda vaknat och levt rövare med mormor. Massor av fina filmer på överträtta barn som bara skrattar och busar runt!!

• Peak

oj den här tråden har jag glömt bort, är knappt inne på datorn längre och gillar inte FL i mobilen. Det blir mest FB!

Vi är några härifrån som startade en FB-grupp och vi har haft några träffar - en i sthlm bl.a jätekul! Glad

• MissKaos

Vad heter fb gruppen?

• MissKaos

Hon kryper som en raket mot poolen om någon är i den och älskar att bada! Vi har en lite pool med klorvatten i stor nog för familjen. Den, vätska glass (även till bebis ja i värmen!) Saft och ett stort parasoll samt grill och värmen rockar! Ingen charter behövs i år

Bad i sjö är med härligt! Bebisen vill bada tills hon hackar tanden.. hon är exakt7måmader nu. Börjar ställa sig upp. Satte sig själv idag. Far runt överallt så man får passa! Älskar mat men ammar mkt nattetid ännu. Gillar folk.. tittut är kul nu.

Storebror är roligast och han är snäll o leker med henne. Tur det!

Ni andra?

• Irlais

Min bebis blev 8mån den 18e. Började ställa sig upp själv mot möbler tillförlitligt runt 7,5mån och runt 8mån började han ta sig till sittande själv och krypa :) han har fortfarande inte så mycket ork så han tröttnar fort på att krypa, men tar sig fram iaf! Roligast är att ställa sig upp mot allt möjligt.

Mat går sådär, han är inte så intresserad längre och ska absolut inte äta puré, vår mat eller inget är det. Äter lite frukost men övriga mål är typ smakbitar från vår mat, absolut inget helt mål. Enda han älskar är banan och då blir han förstoppad direkt...

Sömnen är också sådär, sover typ 21-6 men äter eller vaknar av andra anledningar ca varannan timme. Är så trött.

Imse vimse är roligt när man sjunger och han har fått en dragleksak (hunden från brio) som är hur kul som helst. Bad ute är inte populärt, han är badkruka som mamma och pappa! Ska man doppa hans fötter i vattnet drar han upp dom så långt han kan för att undvika att doppas :)

• MissKaos

Vad kul att dom är så olika!

Elsa började krypa med fart eller ålkrypa som en ninjababy. Händer och fötter i som spiderman ibland. Fort går det iaf sen dagen före 7månader. Försöker ställa sig gör hon med. Satt sig upp ngn gång sitter stadigt om man sätter henne.

vi ska på äggallergi utredning tyvärr. Jätteutslag kring munnen av det ett par ggr.

här ammas med mkt nattetid. Trött o grinig mamma pga det