• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    siolina skrev 2014-05-06 17:38:59 följande:
    Jamil är fem månader nu, 64 cm och väger 7,3. Varken särskilt stor eller liten. Vi helammar fortfarande. För någon vecka sedan slutade han äta varannan timme på natten, nu vill han ha bröstet i munnen mer eller mindre konstant under hela natten. Jag låter honom hållas. Det fungerar så bra med amningen och han växer och utvecklas så här blir det inget smakande på annat förrän om en månad.
    Vi har slutat med blöjor! Väldigt skönt. Händer några gånger i veckan att han kissar i byxorna men det är ok. Fast på nätterna får han ha, eftersom blöjan är blöt kanske 3 av 4 mornar.
    Annars händer inte så mycket just nu? Han kan inte sitta än, han har inte fått några tänder. Han sover dåligt på dagarna men bra på nätterna!
    Ganska jämnstor med min kille då! Imponerande med blöjorna!! Herregud, jag inser nu att jag inte har någon aning om när Rasmus kissar. Men nätterna måste vara svårt, märkligt att ni har torra nätter också. Rasmus kissar hur mycket som helst när han sover, blöjan väger ett ton när han vaknar. Det där med att sova med bröstet i munnen känns igen, även om det varit bättre sista veckan. Mer den där varannan timmes varianten...
  • siolina

Sarak, när blöjorna är torra på morgonen är det för att han vaknar och säger till att han vill kissa. Vi går inte upp med honom om han inte prompt vill det själv. En torr natt brukar han hålla sig från ca 22 till 3, sen kissar han igen vid ca 5, och vid 6-7 vaknar han och vill bajsa och sedan leka. Men han håller sig inte från att kissa hela natten.

• Plopps80

Ludwig sover numera hela nätter i sin säng mellan 20-06:30 vanligen utan att vakna alls. Ibland gnyr han lite och då lägger jag handen på honom. Han stensover som en stock. Helt annat än dottern men hon har plötsligt börjat sova till 7:30 från att ha vaknat 05 så vi sover längre än någonsin.

• MissKaos

Liiite a aviS på sovbebisar. Men ungen är så gla o go så det är väl ok att hon äter ofta nattetid. Mysigt men jobbigt med nattamning.

är hos päronen med ungarna. Kul men lite jobbigt. .

Plopps80 skrev 2014-05-07 08:03:11 följande:
    Ludwig sover numera hela nätter i sin säng mellan 20-06:30 vanligen utan att vakna alls. Ibland gnyr han lite och då lägger jag handen på honom. Han stensover som en stock. Helt annat än dottern men hon har plötsligt börjat sova till 7:30 från att ha vaknat 05 så vi sover längre än någonsin.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky

Var på Bvc igår, Alfred är uppe i 8700g och 67 cm :) Diskuterade A nätter, då han vaknar 5-15 ggr per natt. Dr tyckte vi skulle prova mjölkfri ersättning en vecka framöver. Alfred har haft eksem några månader också som vi inte får bukt på, så jag hoppas verkligen vi har hittat en lösning. Började idag, så får se hur natten blir nu! Hoppas...

• Irlais

Vi är i Grekland och hälsar på släktingar... Och oj vad folk älskar bebisar här! Får massor med kommentarer och folk som kommer fram och hälsar på bebisen. Även unga män ler mot honom och gullar vilket jag inte märkt av hemma direkt...

Hälsade på hos min kusin som också har bebis och då fick lillen smaka lite på en puré. OJ vad gott han tyckte det var, sträckte sig efter sked och skål och verkligen attackerade skeden när jag gav honom. Dags att börja med mat tror jag minsann!

• moruri

Sarak: glömde svara! Det gick superbra, vi gick vid 21 tiden och då sov dom som stockar, Douglas vaknade för en matpaus och Däckade sen igen.
    Men min mamma är den enda jag skulle känna mig trygg i att ha dom så. Skulle inte lämna lillen mer än en timme med någon annan. Och då bara om det skulle vara ett måste. Tycker inte om att fråga om barnvakt, har inte direkt haft något behov av det heller.. :)

• MissKaos

Mys!

Planerar eller ja önskar resa till Grekland till sensommaren goda maten solen osv. åh!

Irlais skrev 2014-05-08 11:43:09 följande:
    Vi är i Grekland och hälsar på släktingar... Och oj vad folk älskar bebisar här! Får massor med kommentarer och folk som kommer fram och hälsar på bebisen. Även unga män ler mot honom och gullar vilket jag inte märkt av hemma direkt...

Hälsade på hos min kusin som också har bebis och då fick lillen smaka lite på en puré. OJ vad gott han tyckte det var, sträckte sig efter sked och skål och verkligen attackerade skeden när jag gav honom. Dags att börja med mat tror jag minsann!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jobbigt

Fint namn. Ovanligt och jättefint!

Min vaknar med ofta. Gjorde mon stora mef. Man blir galet trött. Fast hon vaknar nog inte 15ggr. Måste räkna efter.

corky skrev 2014-05-07 19:45:12 följande:
    Var på Bvc igår, Alfred är uppe i 8700g och 67 cm :) Diskuterade A nätter, då han vaknar 5-15 ggr per natt. Dr tyckte vi skulle prova mjölkfri ersättning en vecka framöver. Alfred har haft eksem några månader också som vi inte får bukt på, så jag hoppas verkligen vi har hittat en lösning. Började idag, så får se hur natten blir nu! Hoppas...

• Boel

Irlais: Så härligt!
    Hur gick det med flygresan?
    Har du några bra restips?
    Praktiska saker som kan vara bra att tänka på :)

Vi var på föräldragrupp igår.
    Det var jätteroligt att få träffa fler föräldrar och barn i samma ålder!