• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky
    sarak skrev 2014-05-05 10:09:23 följande:
    Hur gammal är han? Rasmus är 5 månader och 9 dagar nu. Nu några nätter har han "bara" vaknat och ätit 2 gånger. Men senaste veckorna har han ätit heeeela nätterna. Knappt släppt bröstet. Det var precis i perioden då han inte bara vände sig ibland, utan mer rullade runt hela tiden och även började åla sig fram. Han var så upptagen med att ta sig någonstans hela tiden att han glömde äta på dagarna. Kunde gå över 6 timmar mellan amningarna. Så fort jag försökte så ålade han iväg. Han tog igen utebliven mat och mys på nätterna tror jag. Det är som sagt lite bättre nu senaste dagarna, så håll ut, klart det kommer att vända så småningom. 
    Han blir 5 månader i morgon. Han har precis som du beskriver, ätit dåligt under dagarna. Och tar igen det på nätterna förmodligen...jag försöker verkligen att han ska få i sig bra med mat under dagarna, i lugn och ro. Men allt är nog lite för spännande just nu :)
  • JMP

Snuttar era bebisar på natten? Jag har varit väldigt mycket ensam med min lilla tjej och kanske låtit henne snutta för mycket på brösten när jag inte haft energi till annat. Det har gått bra ändå, jag har tänkt att hon slutar med tiden. Men nu börjar det bli så jobbigt. Ilar i brösten och höfterna värker på natten för att jag måste ligga på sidan. Hon vägrar tutte. När hon vaknar måste hon ha bröstet för att somna om.. Vet inte hur man ska lyckas vänja av henne med detta.

• Plopps80

Jösses vad det rasslade till i tråden nu. Vad kul. Jag ska få komma hem idag. Överlycklig. Är på bättringsvägen. Äntligen. Ska bära Ludde dagarna i ända. Hela tiden. Ska gooooosa.

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-05-06 11:31:12 följande:
    Jösses vad det rasslade till i tråden nu. Vad kul. Jag ska få komma hem idag. Överlycklig. Är på bättringsvägen. Äntligen. Ska bära Ludde dagarna i ända. Hela tiden. Ska gooooosa.
    Gosa är okej, men ta det LUGNT nu människa och vila upp dig ordentligt. Åh vad skönt att få komma hem!
  • siolina

Jamil är fem månader nu, 64 cm och väger 7,3. Varken särskilt stor eller liten. Vi helammar fortfarande. För någon vecka sedan slutade han äta varannan timme på natten, nu vill han ha bröstet i munnen mer eller mindre konstant under hela natten. Jag låter honom hållas. Det fungerar så bra med amningen och han växer och utvecklas så här blir det inget smakande på annat förrän om en månad.

Vi har slutat med blöjor! Väldigt skönt. Händer några gånger i veckan att han kissar i byxorna men det är ok. Fast på nätterna får han ha, eftersom blöjan är blöt kanske 3 av 4 mornar.

Annars händer inte så mycket just nu? Han kan inte sitta än, han har inte fått några tänder. Han sover dåligt på dagarna men bra på nätterna!

• moruri

Siolina: wow! Imponerande! Så häftigt att man verkligen kan läsa av de små så bra om man tar sig tiden! Är verkligen intresserad av ec men ja har helt enkelt tagit den enkla vägen än så länge.. Men vill att Ferdinand ska vara blöjfri till han är två år. Så är nog dags att sätta igång nu i sommsr

• MissKaos

Håller med!! Vila nu plopps du ska vara frisk nu!

sarak skrev 2014-05-06 15:59:11 följande:
    Gosa är okej, men ta det LUGNT nu människa och vila upp dig ordentligt. Åh vad skönt att få komma hem!

söta bebisar

Ammar Elsa äter 3/4 port gröt på kvällen och ca 2msk pure på dagen kanske 1/6 smörgåsrån eller en majskrok eller så. Hon får smaka lite av det vi äter men ammar väl 95%
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Håller med!! Vila nu plopps du ska vara frisk nu!

sarak skrev 2014-05-06 15:59:11 följande:

söta bebisar

Ammar Elsa äter 3/4 port gröt på kvällen och ca 2msk pure på dagen kanske 1/6 smörgåsrån eller en majskrok eller så. Hon får smaka lite av det vi äter men ammar väl 95%
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft