Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar
    islandpeak skrev 2013-12-04 13:37:14 följande:

Greywolf: sfmåttet ligger på 39 och mina två andra vägde 4,5 och 5 kg.. Hon känner att det är en stor bäbis men kan inte säga om den väger 4 eller 4,5 så klart.

Fia: vad har ni beställt för vagn fr Polen? Vi köpte en bugaboo fr Holland, tjänade 4000 på det! Så nöjd!!

Baby jogger city select. Fick betala 6000kr med två sittdelar, en liggdel, en lekbricka och frakt.

Skulle kostat runt 11000kr här hemma
  • FiaFunderar

Herregud vad lugnt det är idag!

Jag har knappt kännt av bebisen alls. Jag har INTE kräkts idag (wihoo)!!! Jag känner inga krämpor eller smärtor. Jag känner mig sååå lugn på nått vis. Skönt!!

• FiaFunderar

Här känns en förlossning såååå långt borta!! Men vet ni vad tjejer? Vi är ju ändå allihopa en dag närmare att få träffa vår bebis :)

Så det känns okej ändå!!

• FiaFunderar
    Em me skrev 2013-12-06 06:48:37 följande:

Han kommer aldrig komma ut:/ falska förhoppningar hela tiden:/ igår hade jag svinigt ont i ryggslutet hela dagen och kunde knappt röra mig, och vågade så klart hoppas igen, men nä så klart inte!! Ryggontet försvann lagom till sängen, ytterligare en vaken natt av besvikelse! Ännu en vecka som gått.. Lever i nån slags exil här hemma, vill inte, kan inte, orkar inte göra något. Dagarna känns som evigheter! Svarar inte på sms och dyl. Vet att alla menar väl och känner mig dum som inte vill prata med någon.. Kalas på söndag med, vill inte få massa frågor och låssas att jag inte tar negativt åt mig:/

Förlåt för all klagan, anar för första gången i graviditeten att hormoner påverkar humöret enormt senaste dagarna, känner inte igen mig själv..

När jag gått över 7 dagar förra graviditeten så vände mitt humör och jag blev positiv igen. För då var det verkligen nedräkning på riktigt. Då är det ju (ca) högst 7 dagar kvar tills du verkligen får hålla din bebis <3

Ibland är det svårt men försök vara positiv, för varje dag som går så är du närmare att få träffa bebbe :)
  • FiaFunderar
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 12:53:58 följande:

Nu ligger jag på förlossningen och igångsättningen är påbörjad. Fick börja med ballong och den kom ut efter bara en timme. Nu får jag värkstimulerande dropp så att bebisens huvud ska komma ner en bit till. Sen tar dom hål på vattnet. Har lite värkar men dom är helt klart okej än så länge.

Åååh vad pirrigt! Lycka till nu!!
  • FiaFunderar

Nu ska jag tala om vad jag längtar efter!!

Att min sambo ska ta föräldraledigt från jobbet och vara hemma med mig!!

Så jobbigt när han är borta från 13.00-00.15 varannan vecka och jag får vara själv med en hyperaktiv ett och ett halvt åring.

Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på...

Men nu har han bara en veckas jobb kvar. Så 5 dagar kvar... Sen blir han hemma i ca 3-4 veckor!

• FiaFunderar

Jag testade bröstpump nyss. Inget speciellt hände.

Sen masserade jag brösten och DÅ hände det lite grejer. Lite små, försiktiga förvärkar.

Jag fortsatte i ca 30 minuter.

Jag är ju en sån person som inte känner av en sd eller förvärk annars. Första gången jag kände nåt i min första grav. var på bf+13 och då satte det igång på riktigt direkt.

Så för mig är detta en sensation haha

Ska fortsätta lite till. (Även tömt tarmar här hela eftermiddagen)

Svar på tråden December bebis 2013