• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • LilaLavendel
    Nalle Lycka till, till er alla!

Jag var med i Decemberbebis 2012 och har nu en 5 månaders dotter :)

Livet är annorlunda nu må jag lova, men det är det värt!
  • Trasslet

Inskrivning hos bm bokad om knappt en månad. Känns som en evighet tills dess, men men... :) Kommer precis ha gått in i vecka 12 då, så det är kanske lagom.

• Längtan91

Hej alla, har sett att ni skrivit mycket när jag varit inne och kollat=) . Men har inte haft tid att skriva själv.

Är inne i vecka 7 (6+6) idag, så går in i vecka 8 imorgon. Än så länge är allt bra, känner av illamåendet lite, men inga kräkningar än så länge iaf ;) och gör nummer 2 segare än vanligt, kan typ dröja upp till 2 dar lr nått, ( ursäkta infot ) Annars är allt bra.

Hade första träffen med BM idag, var ett hälsomöte. Kände mig som en person ifrån yttre rymden lr nått, hon satt typ bara och stirra på mig =S kändes lite konstigt.
    Sen fick jag svara på frågor som tex. rökning, alkohol, mensens första dag senast osv.
    Även om det är ett planerat barn, då jag svarade, Ja, det är ett planerat barn, då jag och min man försökt i 3 år, och även var mitt uppe i en fertilitetsutredning, när mensen helt plötsligt inte kom.
    Och på allt som jag svarade på , så var hennes svar mest: jaha, mhm, jaså, okej och spännande.
    och försökte man att prata på så dog samtalen ut väldigt snabbt.

Kände mest att samtalet med henne idag var väldigt stelt. Och nu funderar jag på byta BM, till någon som jag känner mig mer bekväm med. Tycker ni att det är konstigt och dumt att byta?

• Minnymilou

Hej! Jag hoppar också in här, jag har följt tråden nästan sedan starten men inte vågat komma med förrän nu - vidskeplig... Jag har en flicka på 2 år sedan tidigare och har BF den 7-10 december någon gång.

I går var jag på ett tidigt ultraljud och då fick jag se ett pickande hjärta, skönt! På något sätt kunde jag inte riktigt tro att jag var gravid förrän då, trots att testet visat plus. Jag fyller 40 senare i år så det kändes helt overkligt att vi trots allt har plussat (efter fyra försök, inser att vi har haft en enorm tur). Jag trodde att jag var i 9+1 igår, för jag är helt säker på när jag hade äl, men barnmorskan sa att fostret var för litet och att jag snarare var i 8+4. Ingen stor skillnad, men jag blev ändå lite förvånad. Glad

• LillaBulan

Längtan: Inte alls, du ska själv känna att ni går ihop. En BM som inte passar gör saker bara värre. Dock kke det var för att det var första besöket men hittar du någon bättre så kör på det :)

• Inelg

Minny. Välkommen!
    Inte så mkt tillbakaflyttad. Bara nån dag. Oroa dig inte. Själv blev jag två veckor flyttad. Det är värre. Där stämmer ingy

• MissKaos

Byt! Jag ogillade vmin bm med sonen. Ångrsr än att jag inte bytte.

Längtan91 skrev 2013-05-07 14:01:17 följande:
    Hej alla, har sett att ni skrivit mycket när jag varit inne och kollat=) . Men har inte haft tid att skriva själv.

Är inne i vecka 7 (6+6) idag, så går in i vecka 8 imorgon. Än så länge är allt bra, känner av illamåendet lite, men inga kräkningar än så länge iaf ;) och gör nummer 2 segare än vanligt, kan typ dröja upp till 2 dar lr nått, ( ursäkta infot ) Annars är allt bra.

Hade första träffen med BM idag, var ett hälsomöte. Kände mig som en person ifrån yttre rymden lr nått, hon satt typ bara och stirra på mig =S kändes lite konstigt.

Sen fick jag svara på frågor som tex. rökning, alkohol, mensens första dag senast osv.

Även om det är ett planerat barn, då jag svarade, Ja, det är ett planerat barn, då jag och min man försökt i 3 år, och även var mitt uppe i en fertilitetsutredning, när mensen helt plötsligt inte kom.

Och på allt som jag svarade på , så var hennes svar mest: jaha, mhm, jaså, okej och spännande.

och försökte man att prata på så dog samtalen ut väldigt snabbt.

Kände mest att samtalet med henne idag var väldigt stelt. Och nu funderar jag på byta BM, till någon som jag känner mig mer bekväm med. Tycker ni att det är konstigt och dumt att byta?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Irlais

Sällar mig till byt-kören :) förra gången fick jag en BM som var... Okej antar jag. Nu har jag fått en BM som jag tycker verkar helt fantastisk - det är ju så det ska vara :)

• Längtan91

Tack för era svar =)
    Kanske bara är jag som inte tycker om henne, men syrran hade henne också och tyckte hon var lite knepig. Men jag tror faktiskt att jag ska byta BM, och hoppas på att det finns någon bättre. Även om det känns lite elakt.

Fick även ringa till 1177 förut, tror jag åkt på en UVI ( urinvägsinfektion) igen, så fick en tid nu vid halv 8 så ska åka in och kolla iaf. Sist jag hade det fick jag inte komma in alls, inte nånstans, det svar jag fick var att jag hade magsjuka=S Vilket slutade i Njurbäckeninflammation och blodförgiftning, så vill inte att det går så långt denna gång! Sjuksköterskan jag prata med i telefon tyckte det var konstigt att BM inte tagit urinprov och blodprov, vilken man tydligen skulle sa hon. Hoppas på det bästa och att det inte är det.

Irlais: Skönt att hon verkar bra, vill själv ha någon som förstår och som man kan prata med när man är orolig=)

Svar på tråden December bebis 2013