• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Elsapelsa11

Usch ja, finnarna invaderar... Inget kul. Vill hellre ha lite av den berömda "glowen" som ska infinna sig när man är gravid! ;) 

Har för mig att jag fick en del finnar i början av min förra graviditet, men att de avtog efter ett tag. Eller så är det förträngning.. (försköning). :) Hoppas iaf att det avtar när kroppen vänjer sig vid hormonomställningen. Inte så kul med en massa finnar nu när det äntligen börjar bli varmt och soligt och man kan ha sommarkläder.

• Elsapelsa11

BusJohanna! Dubbla täcken! Varmt och gott! :)
    Vårt hus har stora fönster och blir sjukt varmt nu när det äntligen blivit vår/sommarvärme och sol så än så länge har jag inte behövt frysa på natten. Men hela dagarna fryser jag... känns konstigt att frysa så. Dock vill min sambo gärna ha altandörren öppen på kvällen för att få in lite sval luft... men då får jag krypa ner under fleecefilten. Vi får hoppas det går över snart! :)

• babylängtan20

Har finnar sedan innan men nu är de som pms och hela ryggen är full hade mycket innan med men nu är de fan hemskt :( ansiktet skiter ja i de kan man täcka med smink...

• BusJohanna
    Elsapelsa11 skrev 2013-05-08 19:39:47 följande:
    BusJohanna! Dubbla täcken! Varmt och gott! :)

Vårt hus har stora fönster och blir sjukt varmt nu när det äntligen blivit vår/sommarvärme och sol så än så länge har jag inte behövt frysa på natten. Men hela dagarna fryser jag... känns konstigt att frysa så. Dock vill min sambo gärna ha altandörren öppen på kvällen för att få in lite sval luft... men då får jag krypa ner under fleecefilten. Vi får hoppas det går över snart! :)

Känner igen det där. Ligger i en soffa full med filtar men maken går i kortbyxor.. Knas! Men gillar helt klart det varma vädret bättre.

Börjar titta fram finnar här med. I hårfästet :-O
  • Annvy

Jobbigaste symptomen jag har är tröttheten o att jag är så förbaskat hård i magen! Jag ser verkligen gravid ut, men det beror bara på att magen är som en ballong! Åkte o shoppade lite kläder inför sommaren o min ballongmage gjorde det lättare att shoppa för lite mage....

• Felinne

Är det någon som vet om man kan börja känna av foglossning redan i vecka 8-9? De senaste dagarna har jag haft en till en början svag, men nu lite starkare känsla någonstans mellan korsryggen och bäckenet i höjd med svanskotan. Vet att det kan bero på massa andra saker men tänkte bara kolla om det är någon annan som känt något liknande tidigt i graviditeten, och vet vad det kan vara?
    /F 

• Crissie

9 fulla veckor imorgon här. Idag känns det lite mysko för tycker att gravidsymptomen avtagit. magen har blivit mindre och inga ömma bröst. Någon annan som känner det samma omkring vecka 9-10? Hoppas att det är normalt!

Svar på tråden December bebis 2013