• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Irlais skrev 2013-05-07 07:46:01 följande:
    Blä, kunde inte få i mig vitaminerna i morse, hulkade upp 2 ggr... Fick ta till en annan vitaminburk med lite mindre tabletter :/ känner fortfarande en illamåendeklump i halsen, lagom mysig känsla.

OJ!
    Jag glömde ta mina... Vaken x många med sonen... Då blir man förvirrad tydligen.

Fy vad jobbitg medf sådant illamåeende. Kan du ta dem senare tex till middagen elle rär det lika illa da?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Inelg

Plopps/ va bra att du mår bättre!
    Själv har jag haft en piss natt med frossa feber svettningar byte av lakan illamående .. MYSIGT!!!!!
    Vill bli frisk!

• Buzan

Idag går jag in i v 11. Va tiden går fort denna gången! Kanske är för att nu har jag inte en lugn stund med min 15-månaders. :)

Mammatilltvå: Är lite nojig här med ang sex, men det ska ju inte vara nån fara så jag försöker intala mig det. Blir också mycket mer sugen på sex när jag är gravid, tyvärr är det tvärtom för sambon! :P

Misskaos: tack för tipset! Blir så galet förstoppad med mina Niferex.

• Ellez

Jag går också in i vecka 11 idag. Känns fruktansvärt bra att ha en del veckor avklarade!

• Irlais
    MissKaos skrev 2013-05-07 08:01:20 följande:

OJ!
    Jag glömde ta mina... Vaken x många med sonen... Då blir man förvirrad tydligen.

Fy vad jobbitg medf sådant illamåeende. Kan du ta dem senare tex till middagen elle rär det lika illa da?
    Ja det blir ju så ibland.... jag vet egentligen inte ens om jag behöver ta de flesta dagarna, äter mkt frukt och grönt ändå. Man f¨år trösta sig med det när man glömmer, det räcker säkert det man fått i sig på annat sätt :)

Det är egentligen mina vitaminer som gör det, smaken i kombination med att dom är ganska stora gör det jätteknepigt. Har misslyckats med att svälja dom flera gånger, brukar aldrig ha problem med medicin annars. Men jag har faktiskt inte tänkt på tidpunkten för jag brukar ta på morgonen mest, men ska testa! :) tack för tipset!
  • ikala
    MissKaos skrev 2013-05-07 07:12:40 följande:
    Tips till alla förstoppade; vi blev bjudna på indisk mat igår. Jättegott, starkt. Idag:Gandhis hämnd..

Haha!!!!

Jag har fortfarande inte några problem med förstoppning, jag gör nr två oftast 2 ggr om dagen sambon kallar mig för poopie...Flört 

• MariaOchNiklas

Helt galet trött idag. Tänkte ta mig sovmorgon till kl 7 i stället fär kl 6. Vaknade i stället redan kl 5!!!! Å kunde inte somna om. Gick upp och åy frukost. Åkte till jobbet. Är väldigt lugnt här idag. Somna på soffan i 1 timme. Tog en stund innan jag vaknade till helt. Rummet typ snurra först. Nu är det bäst att ta tag i alla sysslor så jag får gå hem i tid. Idag är jag i 7+5 Tycker tiden börjar flyta på ganska bra.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80

Låg vaken flera timmar i natt. Upp kl 06 med dottern lämnade på dagis vid 08 hem och stensov till nu. Måste ta mig uppbur sängen äta och åka till skolan. Skulle kunna sova hela dagen. GÄÄÄSP Inelg. Vila mkt så går det över snart. Drick massor

• MissKaos
    Buzan skrev 2013-05-07 08:27:48 följande:
    Idag går jag in i v 11. Va tiden går fort denna gången! Kanske är för att nu har jag inte en lugn stund med min 15-månaders. :)

Mammatilltvå: Är lite nojig här med ang sex, men det ska ju inte vara nån fara så jag försöker intala mig det. Blir också mycket mer sugen på sex när jag är gravid, tyvärr är det tvärtom för sambon! :P

Misskaos: tack för tipset! Blir så galet förstoppad med mina Niferex.

Då tycker jag du ska testa att ta Inolaxol. Även om indiska mat kan röra om i kistan. Inolaxol är resceptrfritt finns på apoteket och ok att ta under grav. Att träna lite core kan med hjälpa till. Lactulos kan med fungera men jag upplever att man blir mer gasig av det -och smaken är väldigt söt kan ju vara äckligt när man är gravid. BLIR man gasig av förstoppningen så går det med att behandla med Dimeticon.
    Jag jobbar med substitution dvs opiatbeh. Förstoppning är en stor biv så man har ju erf av just det Kul sak att vara bra på, lixom *s*
    ikala skrev 2013-05-07 09:11:57 följande:

Haha!!!!

Jag har fortfarande inte några problem med förstoppning, jag gör nr två oftast 2 ggr om dagen sambon kallar mig för poopie...Flört 

Grattis!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mandyyss
    LWE skrev 2013-05-06 22:06:41 följande:
    Mandyyss - det var ju tur att ni fick reda på det lite innan förlossningen så ni hann bearbeta det lite iaf. Usch jag förstår att det var smärtsamt! Vad var det för markör de hittade på UL? Och hur kunde det missas vid RUL?
    Ja precis. Det var verkligen tur i oturen så att säga. Dom upptäckte att han hade ett magbråck och senare ett hjärtfel. Hjärtfelet var så litet så det kunde man inte se om man inte var speciallist på RUL sa dom. Och magbråcket var även det litet, och det visade sig sen när han föddes att det knappt fanns. Dom hade trott att han skulle ha ett hål i magen så att säga, men han hade bara en tjockare navelsträng med bråcket i navelns så att säga. Så det var helt enkelt bara otur, att hans missbildningar var så små att man inte kunde se dem på den lilla kroppen på RUL.. Men jag kommer aldrig någonsin lite på RUL igen.. förut har det varit som en trygghet. Efter det har man varit lugn liksom.. men det kommer jag aldrig bli igen eftersom dom efter våra RUL sa att " han var helt perfekt välskapt och frisk" .. Ja, tjena.. 
Svar på tråden December bebis 2013