• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Björnmossa
    IdaJ skrev 2013-05-06 17:37:01 följande:
    Usch, jag har en sån klump i magen!! Upptäckte att jag hade bruna flytningar idag när jag torkade mig. Har under hela tiden av graviditeten varit orolig missfall, men nu när jag börjar närma mig v12 ( går in i v10 imorgon) så har jag lugnat ner mig. Är så fruktansvärt orolig att det är missfall på gång :( Någon mer som har varit med om detta??!
    Jag hade runt vecka 6. Tydligen ska små bruna inte vara någon fara.
  • babylängtan20
    IdaJ skrev 2013-05-06 17:37:01 följande:
    Usch, jag har en sån klump i magen!! Upptäckte att jag hade bruna flytningar idag när jag torkade mig. Har under hela tiden av graviditeten varit orolig missfall, men nu när jag börjar närma mig v12 ( går in i v10 imorgon) så har jag lugnat ner mig. Är så fruktansvärt orolig att det är missfall på gång :( Någon mer som har varit med om detta??!

har både haft rosa och röda fluýtningar, blodblandadeflytningaf med blodsträng i och bruna :) hr du inte ont dont worry ! :) vet hu rläskigt de är men de är ingen fara oftast :)
  • Plopps80

Inelg krya på dig! I januari hade jag virusinfektion i 4 veckor. Feber som kom och gick och jag var helt utslagen. Krya på dig! Vila och drick massor. Ingen motion fören 2 v efter sista feberfrossan. Jag gjorde misstaget att gå långpromenad och då blossade allt upp igen! Idag fryser inte jag! Känner mig som en kamin. Hellre det! hoppas det vänder nu!

• zod

Hej på er! Som ni skriver när man inte hinner kika in här på några dagar. Går in i vecka åtta idag, härligt! Har min mamma på besök här några dagar just nu och gissa om det är svårt att dölja illamående och en enormt uppsvullen mage :-/

• Plopps80
    zod skrev 2013-05-06 18:11:19 följande:
    Hej på er! Som ni skriver när man inte hinner kika in här på några dagar. Går in i vecka åtta idag, härligt! Har min mamma på besök här några dagar just nu och gissa om det är svårt att dölja illamående och en enormt uppsvullen mage :-/

zod skrev 2013-05-06 18:11:19 följande:

Men mamma kan du väl berätta för! Hade aldrig kunnat dölja något sånt för mammi
  • zod

Plopps80: Med mina äldre barn så berättade vi inte för någon förrän efter UL runt v. 16. Nu bor jag i ett annat landsting där man även gör UL runt v. 12 så vill helst vänta tills dess

• Plopps80

Det kallar jag disciplin. Skickade bild på mitt plus i samma stund det dök upp till alla mina vänner, mamma och moster. Är inte den som gillar att hålla inne med saker Hade berättat för alla här i området och i skolan redan i vecka 7. Händer det något så gör det. Men givetvis är man ju olika och vill man hålla på det så ska man ju göra det!

• Äntligengravid
    Plopps80 skrev 2013-05-06 18:33:07 följande:
    Det kallar jag disciplin. Skickade bild på mitt plus i samma stund det dök upp till alla mina vänner, mamma och moster. Är inte den som gillar att hålla inne med saker Hade berättat för alla här i området och i skolan redan i vecka 7. Händer det något så gör det. Men givetvis är man ju olika och vill man hålla på det så ska man ju göra det!
    Haha jag kunde inte heller hålla tyst. Blev ju så himla glad när det äntligen blev ett plus efter 15 månaders försök.

• Äntligengravid

Har börjat må helt bedrövligt illa igen Mår illa typ hela dagarna och även på nätterna. Det enda som kan hjälpa är om jag äter. I natt var jag upp och åt först vid 1 och sen vid 4. Ändå vaknade jag superhungrig igen vid halv sju. Hoppas verkligen det ska släppa snart

Har fått tid för ultraljudet. 15 juli, på sambons födelsedag Men det är ju helt galet långt dit. Försökte få ett privat tidigt ultraljud men dom var helt fullbokade

• IdaJ

Björnmossa och babylängtan20: Nä okej, får hoppas på det bästa. Tyvärr så börjar jag få mer ont nu :/ har haft molvärk under hela tiden, men tycker den börjar bli värre nu :( Ringde 1177 innan, men fick bara som svar att jag skulle vänta och se vad som händer och att jag skulle vila. Inte det svaret jag ville ha direkt.

Svar på tråden December bebis 2013