• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mamma till oliver

Jag har också lågt ferritin värde så äter duroferon nu . Hade ett HB på 115 så därför jag gick börja äta järnrtabletter nu redan , Plopps80; åhh jag är helt kär i NEWBIEs kollektion :) vi ska ju inte ta reda på könet vid Rul men jag bara måste ha den dressen du menar så jag köper nog 1 i vardera färg :) söka deras kläder är så fina o bra :) men dom har mer fint till tjejer :)

• mamma till oliver

Jag har köpt en neutral dress frånNEWBIEs :) en beige och vit :) och en liten mössa till :) jag kan inte hålla mig :)

• Fröken Ö

Vi har också köpt några bodys till lillen redan=) Jag gillar newbies kläder från Kappahl, men det är ju inte så könsneutrala. Vi kommer inte ta reda på könet i förväg, så det blir svårt att köpa allt för mycket=)

Är det någon fler än jag som gått ner lite i vikt under graviditeten? Jag har gått ner 1 kg, är i v 10. Har mått dåligt till och från och tappat lite malust. Jag blir lite orolig att jag inte går upp i vikt, nojjar för det mesta. Vet ni varför man går upp i vikt i början innan foostret och moderkakan börjar väga något? Är det hittills bara den ökade blodvolymen som kan göra att man går upp i vikt (förutom om man äter mera)? Jag ska kolla med min bm när vi är på inskrivning om 2 veckor om jag oroar mig i onödan. Har vart på 2 vul där allt såg bra ut, men kan fortfarande inte släppa tanken på att något kommer att hända, usch längtar tills om 3 veckor när vi är i v. 13=)  

• MissKaos
    LillaBulan skrev 2013-05-08 08:51:16 följande:
    Någon som köpt några kläder mm till bebis än? Tidigt jag vet men köpte två bodies med en svamp och ett troll :)

Ja, igår hittade jag ett så sött sett på begbutiken här. Från Villervalla i brunt och orang. 80kr för hela settet. en söt pyjamas (samma butik) med barbpappa 40kr...
    Ja det är tidigt att handla, men skulle ngt hända nu så är det nog minsta problemet tror jag.
    Jo! Jag berättade nuheten för min man genom att ge honom ett påskägg med ett set babykläder, tossor och ett pos -digitalt- gravtest... Det tog en stund innan han kopplade
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaBulan
    MissKaos skrev 2013-05-08 10:21:30 följande:

Ja, igår hittade jag ett så sött sett på begbutiken här. Från Villervalla i brunt och orang. 80kr för hela settet. en söt pyjamas (samma butik) med barbpappa 40kr...
    Ja det är tidigt att handla, men skulle ngt hända nu så är det nog minsta problemet tror jag.
    Jo! Jag berättade nuheten för min man genom att ge honom ett påskägg med ett set babykläder, tossor och ett pos -digitalt- gravtest... Det tog en stund innan han kopplade
    Gulligt att ge ett påskägg :)
  • ikala

Jag har en del kläder redan, jag köpte lite redan när vi började att försöka. Många kanske tycker att det är dumt och tidigt men som Miss Kaos sa om det inte skulle bli nån bebeis så tror jag inte att lite kläder i en byrålåda är det största problemet...

• BusJohanna

Jag köpte lite i London sista helgen i april.

Jag mår så illa!!!!! Blir tokig! Kräks inte men mår konstant illa och när jag rör mig lite extra mår jag ännu mer illa!

Minns inte att det var såhär sist. Länge sedan visaerligen.

Dessutom så galet trött.. Känner mig sjuk och nästan handikappad. Kan ju inte ens åka i en rondell utan att få kväljningar, bara böja mig ner är jobbigt!!!

• BusJohanna

Elsapelsa: jag fryser också massor. Skönt att inte vara ensam! (Jobbar dessutom också på förskola;)) sovit med dubbla täcken och haft fleecetröja inne så sent som förra veckan.

• Ellez

Vecka 11 och hela fejjan är helt finnig. Små knottror överallt. Vad är det som händer? Någon mer som upplevt detta?

• crushelix
    Ellez skrev 2013-05-08 13:54:42 följande:
    Vecka 11 och hela fejjan är helt finnig. Små knottror överallt. Vad är det som händer? Någon mer som upplevt detta?
    japp som om man vore 14 igen - hett!...eller inte.

förra grav blev jag som en persika och allt gick så smidigt och bra, inte lika tur denna gången tydligen
Svar på tråden December bebis 2013