• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Björnmossa
    MissKaos skrev 2013-05-14 07:24:34 följande:
     Just det:
    Den som oroar sig för att äta en köttgruta med vin i. Gör inte det -oroa dig alltså. Alkoholen kokar bort på ett par minuter och kvar bli smaken. Ät och njut!
    Det var det jag med trodde men det stämmer dessvärre inte alls. Det tar 2,5 timme för 95% att försvinna. Se tabell: en.wikipedia.org/wiki/Cooking_with_alcohol

Nu hade jag i så lite att grytans totala alkoholhalt nog låg under 1% ändå, men bra kändes det inte.
  • Björnmossa
    Soli82 skrev 2013-05-14 08:40:32 följande:
    3 veckor till v12. Fick igår veta att vi väntar tvillingar :) 3 barn i december alltså om allt går som planerat!
    Åh vad kul! Inte så lite avis
  • Björnmossa
    Fröken Ö skrev 2013-05-14 11:14:52 följande:
    Är det någon av er som ännu inte gått upp något i vikt eller till och med gått ner i vikt? Jag nojjar för allt, är nog för att jag kommit till v. 11 och det var nu jag fick mf sist. Jag har gått ner 1 kg i vikt sen jag blev gravid. Jag har mått illa under flera veckor, men inte spytt. 

Det är lite absurt=) Innan jag blev gravid höll jag inte på och jämförde mig med andra. Men nu vill man veta hur andra mår, hur deras flytningar ät och om de gått upp i vikt=) Jag vet att alla graviditeter är olika och allt räknas som normalt, men ändå  vill man kolla med er andra hur ni mår=) 
    Jag har också gått ner. Tror det rör sig om 1-2 kilo men det är oklart, väger mig rätt sällan. Det känns logiskt eftersom jag antagligen behöver mer energi nu men ändå har ätit ungefär som vanligt.
  • zod
    LWE skrev 2013-05-14 09:46:46 följande:
    Uuh här ger sig illamåendet till känna varje dag och mer el mindre hela dagarna! Hade glömt bort hur det kändes ;) helt matt. Trodde man inte skulle ha tid att känna efter när man redan har en, men jodå det har man, det är det att man bara inte har tid att vila ;) Tänkte höra med er som kommer få nr 2 ganska tätt här i dec...har ert barn redan börjat på dagis (el heter det kanske förskola idag) eller när kommer ni låta barnet börja? Jag är lite kluven med det där..på ett vis vill man ju att han ska vara hemma så länge som det bara går, men samtidigt kan det kanske vara vettigt att man får lite egentid med nr 2 och låter ettan gå de där 15 tim el så. Hur tänker ni andra kring det?
    Jag har 16 månader mellan mina äldre barn och jag hade ettan hemma tills det var dags för båda att börja. Personligen kände jag att det bara skulle vara jobbigt att behöva passa massa tider när det inte gällde några längre stunder han skulle vara där och vi var ändå ute en del och träffade så mycket andra lediga barn att det inte kändes som han hade något behov av det.
  • Inelg

Hoppas ni mammor mår bra.
    Hur som helst. Idag på ultraljud får vi beskedet att vår bebis inte lever längre, inget hjärta slår och vi står framför ännu ett missfall. Nummer 5 i ordningen för att vara exakt.
    Är knäkt och vet inte i vilken ände jag ska börja. Men vi har fått en tid bokad på Huddinge imorgon för skrapning snart.
    Man undrar vad meningen är med detta. Men någonstans blir man ändå starkare med varje motgång och även om det i mig finns ett stor tomrum så finns fortfarande hoppet kvar. Det sägs att det är det sista som lämnar kroppen.
    Jag är lyckligt lottad att jag har fina vänner och en fin familj som stöttat oss till tusen...och så har jag sambo, min själsfrände vid min sida varje steg jag tar, så "JA" jag kommer snart på fötter igen...
    Lycka till alla. Jag lämnar även denna tråd.

Kramar

• Trasslet

Soli82, åh vad roligt med två!!! :) Grattis! Vilken omställning det kommer bli från tre till fem, men härligt! :)

• mammatilltvå85
    Inelg skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Hur som helst. Idag på ultraljud får vi beskedet att vår bebis inte lever längre, inget hjärta slår och vi står framför ännu ett missfall. Nummer 5 i ordningen för att vara exakt.
    Är knäkt och vet inte i vilken ände jag ska börja. Men vi har fått en tid bokad på Huddinge imorgon för skrapning snart.
    Man undrar vad meningen är med detta. Men någonstans blir man ändå starkare med varje motgång och även om det i mig finns ett stor tomrum så finns fortfarande hoppet kvar. Det sägs att det är det sista som lämnar kroppen.
    Jag är lyckligt lottad att jag har fina vänner och en fin familj som stöttat oss till tusen...och så har jag sambo, min själsfrände vid min sida varje steg jag tar, så "JA" jag kommer snart på fötter igen...

Kramar
    men Åh nej vad otroligt tråkigt! Beklagar verkligen! Vad skönt att du känner att du har bra stöd i alla fall. Jag hoppas verkligen att ni snart får ett nytt plus och att det ska gå vägen för er.

KRAM
  • Björnmossa
    Inelg skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:

Kramar
    Å vad tråkigt =(. Kram!
Svar på tråden December bebis 2013