• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • S a n n a

Tack

LillaBulan: Ja man måste våga chansa! Det här va inte alls planerat..Känns lite orättvist att andra kämpar och så har man oskyddad sex en gång och så blir jag gravid. Det va med min pojkvän.. Men han gjorde slut   men vi klarar av mer än vi tror

Felinne: Hahha ja det va ju inte det bästa datumet men för min del va det inte planerat men så välkommet ändå! Ja man ska vara tacksam för att man blir gravid. Det är ingen självklarhet

Hur mår ni andra? Jag mår så illa och är trött hela tiden Känner mig super dålig på jobbet.. Jag får nästan ingenting gjort.. Samvetet är på mig.. så sitte rjag här.. fy på mig. nu ska jag fortsätta jobba..

• Repan

Bebis hjärta slår i v. 8+4 (det står lite fel på bilden) och man såg ur vissa vinklar armar och ben, med små fötter o fotleder på G, lite suddigt men häftigt!

• Björnmossa

Mina bröst har slutat ömma. Tydligen inte helt ovanligt att det blir så runt vecka 10 men känns dåligt ändå =(.

• Trasslet

Från ett vagt eftermiddagsillamående har det nu eskalerat och jag mår jäääättedåligt idag. Hulkade som en galning imorse och har fått fokusera stenhårt på att inte hulka under dagens möten. :S Känns som att jag ska kräkas vilken sekund som helst och det håller som i sig! Riktigt såhär illa var det inte med ettan, även om jag kräktes lite på jobbet då också. ;)

Ska iväg och leda mitt löppass nu efter jobbet - känns sådär motiverande i mitt tillstånd.....

• Jessys

här är jag nu i v12... ännu inget illamående, brösten har börjat växa o är lite ömma... magen är svullen så kan inte ha mina jeans längre. gått upp 3 kg sen ja plussa i v7.

nu går jag bara o längtar till rul den 28 juni.!!! varför går tiden så låååångsamtför?

• MissKaos

Fått tid för rul 12/6. Känns ju jättesnart!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Parksandrec
    MissKaos skrev 2013-05-16 15:06:54 följande:
    Oj!

min BM (som jag just bytt ifrån faktiskt) gav mig en tid 18 juli. jag bad om att snälla få en tid 1 - 5 juli pga planerad resa  men hon var benhård. menade att det absolut inte gick att göra RUL före den 13e juli för mig.
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • Fröken Ö
    MissKaos skrev 2013-05-16 15:06:54 följande:
    Spännande! Men vilken vecka är du i då? I Västerås får man inte göra RUL innan man är i v 17+0, oftast får man tid i v. 18+0. Känns som en evighet tills dess...
  • MissKaos

Jag är 11+2 idag

Fröken Ö skrev 2013-05-16 15:54:18 följande:
    Spännande! Men vilken vecka är du i då? I Västerås får man inte göra RUL innan man är i v 17+0, oftast får man tid i v. 18+0. Känns som en evighet tills dess...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013