• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Tack åter för värmande ord! Klockan är 02 på natten och jag kan inte sova. Jag bara gråter. Har aldrig varit så ledsen i hela mitt liv. Fattar inte hur jag ska kunna ta hand om dottern imorn.

• zod

God morgon!

Äntligen tycker jag det börjar kännas som att tiden går lite. Välkomnar vecka 9 idag och nu är det bara två veckor kvar till inskrivningen  

Beklagar Plopps80. Sambon var tvungen att avliva sin hund för två år sedan och det var verkligen riktigt tufft första tiden. Bara att tillåta sig själv att vara ledsen och sörja! 

• Kiira

Ja mår ännu sjukt illa., och som följd får ja inte i mig nå mat o som följd till det får ja ingen energi... en dålig spiral.Funderar på att testa något mot illamåendet, men är rädd att det gör mig ännu tröttare... Men men de vänder väl snart. Ska fara o lämna en massablodprover idag. Får se hur mina värden är. Nå nu ta itu med att få iväg 2av mina tre tjejer till förskolan, den tredje får stanna hemma pga hosta delux nattetid. skönt med lite egentid med bara en liten.

Beklagar Plopps! Vet hur de känns! otroligt jobbigt när man måste ta bort ens älskade djur.

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-05-13 01:56:07 följande:
    Tack åter för värmande ord! Klockan är 02 på natten och jag kan inte sova. Jag bara gråter. Har aldrig varit så ledsen i hela mitt liv. Fattar inte hur jag ska kunna ta hand om dottern imorn.

Verkligen så himla ledsen för din skull=(((

Idag ska jag till skolan och träffa min grupp, känner mig så himla opepp på det, vill bara sitta hemma och myssurfa bebiskläder och spjälsängar, haha...gick in i v.12 idag... längtar till denna vecka är över, nästa vecka den 23:e har vi UL igen=) vi har valt bort KUB testet men UL:et får man göra i alla fall, ska bli sååå mysigt att se den lill* igen! längtar ihjäl mig!!

• Stinakri83

Jag har med ul den 23e spännande och jag som inte har sett något än så det ska bli riktigt spännande!! Känns skönt att gå in i v 12 men jag mår tyvärr lika dåligt som vanligt, men jag hoppas verkligen att det vänder snart!!

• Felinne
    Plopps80 skrev 2013-05-13 01:56:07 följande:
    Vet precis hur det känns. Min familj har alltid haft många djur och på gott och ont lever de ju tyvärr inte lika länge som vi människor. Minns speciellt hur hemskt det var när vi var tvungna att ta bort vår (16åriga) katt som varit min ständiga följeslagare i livet. Jag var 19år och jobbade som au-pair utomlands. Beskedet fick jag på kvällen över telefon och jag tappade styrkan i mina ben och föll handlöst mot golvet med telefonen i handen. Jag kunde inte röra mig, kunde inte svara på tilltal. Kroppen skakade och jag grät otröstligt. Dagen efter var det bara att bita ihop och ta hand om "mina" fyra små barn (1, 3, 5 och 7år). Fy fan säger jag bara.

Men det blir bättre. Jag drömmer fortfarande om henne och det gör mig glad för då vet jag att hon inte har lämnat mig helt. Och jag minns fortfarande känslan av att gosa in näsan i hennes tjocka, mjuka mage. 
  • IdaJ
    Stinakri83 skrev 2013-05-13 14:03:39 följande:
    Jag har med ul den 23e spännande och jag som inte har sett något än så det ska bli riktigt spännande!! Känns skönt att gå in i v 12 men jag mår tyvärr lika dåligt som vanligt, men jag hoppas verkligen att det vänder snart!!
    Mysigt att få se redan i v 12!! Själv får jag vänta till v 20 :( känns som en evighet dit.
  • MissKaos

BM idag. Blir foglossningarna värre så kan det bli aktuellt med sjukskriving bedömning av läkare såklart.  Skönt att ha utväg. Fått en kanongo BM! Så skönt.
    Jag mådde i övrigt bra alla värden är bra osv.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Charlow

Hejsan jag hänger gärna på  här om det går bra :) 
    Är gravid med andra barnet nu. Mår super illa till skillnad från första graviditeten.
    Illamåendet är inget att leka med alls fy.
    Hur mår ni andra? :)  

• Felinne
    Charlow skrev 2013-05-13 16:56:46 följande:
    Hejsan jag hänger gärna på  här om det går bra :) 
    Är gravid med andra barnet nu. Mår super illa till skillnad från första graviditeten.
    Illamåendet är inget att leka med alls fy.
    Hur mår ni andra? :)  
    Välkommen! Och grattis :)
    Mår själv ganska bra tycker jag. Lite smågrejer bara som är ganska hanterbara: ingen aptit (astråkigt och lite jobbigt eftersom jag blir illamående när jag blir hungrig), mårgonillamående ibland och lätt foglossning. Det sistnämnda är utan tvekan värst och jag hoppas att det inte blir värre eftersom jag bara är i v9 (8+5). Men som sagt, allt är ganska hanterbart än så länge. Känns bra. Ska till BM idag och göra UL eller VUL för att bestämma exakt datum för beräknad födsel. Ska bli superspännande.
    /F 
Svar på tråden December bebis 2013