• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Crissie
    MissKaos skrev 2013-05-16 15:06:54 följande:
    Fått tid för rul 12/6. Känns ju jättesnart!

Hoppas också på att få göra ett tidigt rul! Vilken vecka kommer du vara i då? Här ska man vara minst i vecka 17 tror jag...
  • Elsapelsa11
    Inelg skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Hoppas ni mammor mår bra.
    Hur som helst. Idag på ultraljud får vi beskedet att vår bebis inte lever längre, inget hjärta slår och vi står framför ännu ett missfall. Nummer 5 i ordningen för att vara exakt.
    Är knäkt och vet inte i vilken ände jag ska börja. Men vi har fått en tid bokad på Huddinge imorgon för skrapning snart.
    Man undrar vad meningen är med detta. Men någonstans blir man ändå starkare med varje motgång och även om det i mig finns ett stor tomrum så finns fortfarande hoppet kvar. Det sägs att det är det sista som lämnar kroppen.
    Jag är lyckligt lottad att jag har fina vänner och en fin familj som stöttat oss till tusen...och så har jag sambo, min själsfrände vid min sida varje steg jag tar, så "JA" jag kommer snart på fötter igen...
    Lycka till alla. Jag lämnar även denna tråd.

Kramar
    Usch! Åh, jag vet känslan när de säger att fostret inte lever längre! Fruktansvärt! Och att ni behövt gå igenom det så många gånger!
    Jag önskar er lycka till i framtiden och hoppas innerligt att ni får ert efterlängtade barn snart!
    Kram 
  • MissKaos
    Crissie skrev 2013-05-16 19:34:33 följande:

Hoppas också på att få göra ett tidigt rul! Vilken vecka kommer du vara i då? Här ska man vara minst i vecka 17 tror jag...

Vete sjutton. Lite huvudräkning gav mig ca v 16 eller ngt sådant. Antagligen är det väl starten på v17 då. Tror inte dom gör Rul tidigare här heller. Kan däremot tänka mig att dom vill "beta av" innan semesterarna och bokar in tidigt om dom kan för att få det gjort. Eller ja, nu dömmer jag ju andra efter mig själv Men antar att dom med blir färre under juni/juli
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Buzan

V. 11+3 idag och har redan gått upp 3 kg!! :O Magen är svullen, nästäppan är hemsk och har börjat känna mig andfådd. Däremot är alla andra symptom borta såsom illamående och ont i brösten. Vill känna nått! Typ rörelser i magen snart. Denna tiden fram till Rul tycker jag är jobbig. Man vet liksom ingenting utan antar att allt är bra. Och stå ut! Rul 5e juli.

• MissKaos
    Buzan skrev 2013-05-16 22:20:11 följande:
    V. 11+3 idag och har redan gått upp 3 kg!! :O Magen är svullen, nästäppan är hemsk och har börjat känna mig andfådd. Däremot är alla andra symptom borta såsom illamående och ont i brösten. Vill känna nått! Typ rörelser i magen snart. Denna tiden fram till Rul tycker jag är jobbig. Man vet liksom ingenting utan antar att allt är bra. Och stå ut! Rul 5e juli.

Ja samma här. Fast jag har gått upp mer än du. Googlade lite och allt mellan 1-4kg verkar vara vanligt vid den här tiden.
    Nästäppa ja, Rinocortaqua som eg är mot allergi har jag använt. Det hjälper bra och är katA klasst. Dessutom blir man inte beroende som av otrivin etc
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Buzan

Misskaos: okej skönt att höra. :)
    Då ska jag testa Rinocortaqua. Just nu är Otrivin min bästa vän. :P

• MissKaos

Är ju värsta pollen explosionen nu så det gör det ju inte bättre

Fått sjukgymnasttid. Hoppas på bra hjälp! Hon trodde det skulle bki akupunktur om set inte är diskakadan som spökar.

Buzan skrev 2013-05-17 08:48:37 följande:
    Misskaos: okej skönt att höra. :)

Då ska jag testa Rinocortaqua. Just nu är Otrivin min bästa vän. :P

• mammatilltvå85

Idag ska jag och barnen åka och bada på utomhusbadet för första gången för säsongen....fick hem ett jättefint bikinilinne + trosor igår som jag beställde på Lindex, det är inte tänkt för gravida men det är halvöppen rygg så det bör funka med växande mage....ett tips till er andra...
    http://www.lindex.com/se/6895346/?styleId=43851444

dock känner man sig ju allt annat än snygg nu...ingen gravidmage bara en utputande mage som ser uppblåst ut....suck, men men, barnen vill så gärna bada så vad gör man inte...

ska bli härligt att få sola lite iaf, herregud vad blek man känner sig...      

• Plopps80

Är i London på semester. Skönt att skingra tankarna i sorgen efter min hund Vecka 11+5 vi går hela dagarna ca 2 mil har vi gått varje dag upp tidigt sent i säng. Är helt slut. Börjar få ont i fogarna och känner mig tungandad och flåsig! Fryser inte lika mycket och mår inte illa längre. Brösten ömmar mindre och jag njuter av allt. Äntligen säger jag. Detta är bästa tiden i hela graviditeten! Nu ska jag njuta! Färgade håret men det blev orange gult och inte rött... Ser ut som fan! Här är magen idag. Helt sjukt!!! i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zpse59de43e.jpg

Svar på tråden December bebis 2013