• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Inelg skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Hoppas ni mammor mår bra.
    Hur som helst. Idag på ultraljud får vi beskedet att vår bebis inte lever längre, inget hjärta slår och vi står framför ännu ett missfall. Nummer 5 i ordningen för att vara exakt.
    Är knäkt och vet inte i vilken ände jag ska börja. Men vi har fått en tid bokad på Huddinge imorgon för skrapning snart.
    Man undrar vad meningen är med detta. Men någonstans blir man ändå starkare med varje motgång och även om det i mig finns ett stor tomrum så finns fortfarande hoppet kvar. Det sägs att det är det sista som lämnar kroppen.
    Jag är lyckligt lottad att jag har fina vänner och en fin familj som stöttat oss till tusen...och så har jag sambo, min själsfrände vid min sida varje steg jag tar, så "JA" jag kommer snart på fötter igen...
    Lycka till alla. Jag lämnar även denna tråd.

Kramar
    Nej.
    alltså nej. Fy fan. Inelg! :(

Kram.
    Finns inget att säga. 
  • Fröken Ö
    Inelg skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Hoppas ni mammor mår bra.
    Hur som helst. Idag på ultraljud får vi beskedet att vår bebis inte lever längre, inget hjärta slår och vi står framför ännu ett missfall. Nummer 5 i ordningen för att vara exakt.
    Är knäkt och vet inte i vilken ände jag ska börja. Men vi har fått en tid bokad på Huddinge imorgon för skrapning snart.
    Man undrar vad meningen är med detta. Men någonstans blir man ändå starkare med varje motgång och även om det i mig finns ett stor tomrum så finns fortfarande hoppet kvar. Det sägs att det är det sista som lämnar kroppen.
    Jag är lyckligt lottad att jag har fina vänner och en fin familj som stöttat oss till tusen...och så har jag sambo, min själsfrände vid min sida varje steg jag tar, så "JA" jag kommer snart på fötter igen...
    Lycka till alla. Jag lämnar även denna tråd.

Kramar
    Jag beklagar sorgen, livet är allt bra orättvist ibland! Jag har själv haft 2 mf men vet hur jävligt det är. Men som du säger, man får ta tid och sörja och vara bitter ett tag och sen reser man sig igen ännu starkare!!! Lycka till i framtiden!
    Kramar 
  • Plopps80

Inelg beklagar verkligen kram Själv har jag gråtit oavbrutet i 2 dygn. Saknaden och sorgen efter min lilla hund blir bara värre och värre! Har sån ångest att vi inte åkte tidigare till blå stjärnan. Klandrar mig själv och har ett extremt dåligt samvete. Just nu känns livet helt svart. Känns som jag aldrig ska bli glad igen.

• Em me

Massa kramar ingel!! Var bor du och har du utrett missfallen? Förlåt om du redan sagt det! Du får gärna inboxa om det är nått!! Anledningen att jag fråga var för att jag annars ville tipsa om studien jag är med i för upprepade mf. Kram

• Buzan

Inelg: Beklagar verkligen! :(( Finner inga ord, ge bara inte upp!!

• MissKaos

Jag med. Helt ok enl bm.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Åh Jisses jag har gått upp ca 3kg :S fy får lite Ågren här! Berättade för mina kollegor idag att jag ska få barn :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag med. Helt ok enl bm.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Åh Jisses jag har gått upp ca 3kg :S fy får lite Ågren här! Berättade för mina kollegor idag att jag ska få barn :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013