Hade en intressant dag i skolan. 90% av tjejerna i klassen kollade i smyg in min mage, hade mina mammabyxor med mudd, en t-shirt och en öppen typ munkjacka över, ser ju inte gravid ut bara uppblåst och "tjock"...magen är bredare denna gången också, sist blev den mer som en spets rakt fram redan tidigt i graviditeten...skumt.
Efter UL nästa vecka kommer jag våga gå ut med det på typ fb så då kan de ju sluta smygtitta haha...
Någon som upplever mer "magsaft", alltså jag har inte sura uppstötningar eller halsbränna men känner en känsla i magen likt magkatarr, går över när jag äter något...har det med graviditeten att göra tror ni eller har jag fått magkatarr? Har varit rätt stressad på slutet...
Har precis varit och handlat till en spontan grillkväll....lite annorlunda då jag inte vågar äta samma saker som innan, dvs massa ostar, kalla färdiga såser (förutom smaksatt cremefraich), typ blodig entrecot osv...men men, blir mkt fläskkött och kyckling och kryddsmör istället...och goda frukter och grönsaker. Funkar ju det med=)
Jo angående UL så gör man 2 UL här i Östergötland ett i v.13 och sedan rutin UL. Jag kommer även göra 2 extra ett VUL som jag redan gjort samt ett i v.22 för att kolla på barnets hjärta då jag har en son som är född med hjärtfel. Vi kommer troligtvis göra ett privat köns UL också...förhoppningsvis i v.17-18....Går att göra 3d könsUL i Linköping from v.17....Vi är så nyfikna så vi håller på att spricka;=) ALLA verkligen ALLA tror att det är en tjej denna gången, men jag VET att det är en tredje liten pojke....längtar efter att motbevisa alla andra hahaha. Särskillt min mamma som inte pratar om annat än "lillasyster".....verkar vara väldigt viktigt för andra att man "ska" ha båda könen, så har jag aldrig känt...eller så är det jag som är onormal? Tycker det vore mysigt med en till pojke=) Men blir såklart lika glad även för en tjej. Känns bara så trist att man måste förklara det för folk. Innan vi blev gravida har många sagt att - "ska ni inte skaffa en liten trea så ni kan få en flicka också". Jag blir nåt så extremt provocerad av sådana kommentarer. Vadå? som att mina två söner inte skulle duga? Suck.....ja ni märker ju vad jag går igång på detta...vadå hormonmonster;=) hahahah.
Jag vill mest kunna handla och planera namn och det underlättar ju att veta könet då...även om jag absolut inte kommer klä bebisen i rosa eller blått.....men tex Newbie har ju väldigt lite könsneutrala kläder. Tråkigt.