• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Åh, nu blir jag med sugen på ett 3d UL! undrar om det finns här, och vad det kostar... Kanske kan man tom ta med sonen på det *funderar* Det går ju inte på de andra, vanliga UL.

Jag har föresten med ett barn som har varit utsatt för MÅNGA UL. Jag blödde i börjqan av den graviditeten så det gjordes VUL. sen gjordes det ett ul till tidigt för koll och datering. Sen gjordes NUPP sen könsul sen extra läges koll (man mistänkte säte) sen gjordes ett par överburenhetskontroller. Och så RUL. Någonstanns mellan 8-10Ul. Och han är med relativt smart. Håller på att lära sig läsa nu, börjar ljuda ihop ord. Han är 4. Vad jag har läst så finns det ett ytterst svagt samband mellan vänsterhänthet och många UL. sambandet är dock så svagt att andra saker som tex att vänsterhänta foster kankse avviker mer och att man därför väljer att göra fler UL på dem inte kunde uteslutas ur studien. Dåligt formulerat, men ni fattar nog vad jag menar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Just det:
    Den som oroar sig för att äta en köttgruta med vin i. Gör inte det -oroa dig alltså. Alkoholen kokar bort på ett par minuter och kvar bli smaken. Ät och njut!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ellez

Idag går jag in i vecka 12 och jag tror absolut att spökveckorna är här. Är bara lite trött och mår nu bara illa i mellanåt. Drar lite i magen och öm i brösten. Men när man mått skit innan så tycker man ju nu att detta är ingenting. 
    Och då kommer nojjan om något är fel, men ser att ni är fler som upplever liknande så det är säkert helt normalt för oss alla.  
    Börjar faktiskt fatta nu att vi ska få ett syskon i December! Har inte vågat tro det på riktigt innan.
    Har inte ens vågat tittat efter bebisgrejer i hyllorna ute! :) 

• Soli82

3 veckor till v12. Fick igår veta att vi väntar tvillingar :) 3 barn i december alltså om allt går som planerat!

• MissKaos
    Soli82 skrev 2013-05-14 08:40:32 följande:
    3 veckor till v12. Fick igår veta att vi väntar tvillingar :) 3 barn i december alltså om allt går som planerat!

oj! Grattis, eller hur känns det? Både och kanske?
    När är du beräknad? Tvillingar kommer ju ofta lite tidigt... Så kanske redan i Nov om du ska ha i början/mitten av dec?
    Tre barn i dec? *funderar* Har du ett innan, eller är det en adoption på G med? Jag är trög...
    Em me skrev 2013-05-14 06:43:44 följande:
    Jobbigt samtalsämne nu.. Jag nojjar för allt efter alla mf, nu blir man ju mer nojjig och jag måste göra alla mina koller...

Jo, jag gjorde en massa Ul med min son. Han är helt ok. Så svaga samband som man ser så tänk inte på det. Och, vården had eju knappast valt att skada ett barn medvetet -elle rhur?
  • Soli82

Vi har ett barn som kommer vara 2år 4 månader. Bf 20dec men de kommer ju ofta tidigt...

• Em me
    Soli82 skrev 2013-05-14 08:40:32 följande:

grattis!;D vad kul!
    MissKaos skrev 2013-05-14 08:54:24 följande:
    Jo, jag gjorde en massa Ul med min son. Han är helt ok. Så svaga samband som man ser så tänk inte på det. Och, vården had eju knappast valt att skada ett barn medvetet -elle rhur?

Ja de har du ju rätt i.. Och jag måste ju med så inget jag borde fundera på..
  • MariaOchNiklas

Ang UL. Behöver man göra flera Ul så behöver man, men de som dte inte finns någon anledning till att göra fler än de vanliga ul bör kanske undvika det iaf. Har gjort ett Vul den 30 april och ska göra ett nytt den 16 maj. HAr haft 2 mf på kort tid så jag är väldigt nojig och rädd. Har fått se hjärtat slå, men ska bli en mätning av vad stort embryot är och attdet utvecklas som det ska. 

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos
    Soli82 skrev 2013-05-14 08:57:19 följande:
    Vi har ett barn som kommer vara 2år 4 månader. Bf 20dec men de kommer ju ofta tidigt...

Wow :-9 Mkt  jobb men ÅH så kul!
    Em me skrev 2013-05-14 09:09:15 följande:

Ja de har du ju rätt i.. Och jag måste ju med så inget jag borde fundera på..
    Nej, egentligen inte men det är ju lätt att säga.
    Däremot så tror jag man kan tänka tanken att sjukvården är god och vill göra gott och att dina kommande Ul därmed är tänkta att hjälpa dig och ditt barn. Och, det är jättemysigt med UL Jag försökte tänka på hur bra det var för mitt barn att JAG blev lugn av UL som gjordes. Stresshormonerna jag gick igång med när jag oroade mig kan ju inte heller vara 100% bra, tänker jag.
  • LWE

Uuh här ger sig illamåendet till känna varje dag och mer el mindre hela dagarna! Hade glömt bort hur det kändes ;) helt matt. Trodde man inte skulle ha tid att känna efter när man redan har en, men jodå det har man, det är det att man bara inte har tid att vila ;) Tänkte höra med er som kommer få nr 2 ganska tätt här i dec...har ert barn redan börjat på dagis (el heter det kanske förskola idag) eller när kommer ni låta barnet börja? Jag är lite kluven med det där..på ett vis vill man ju att han ska vara hemma så länge som det bara går, men samtidigt kan det kanske vara vettigt att man får lite egentid med nr 2 och låter ettan gå de där 15 tim el så. Hur tänker ni andra kring det?

Svar på tråden December bebis 2013