• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Min lilla fyra månaders verkar ha kommit in i en tillväxtperiod nu och vaknar betydligt fler gånger än vanligt om natten. Jag är verkligen dödstrött hela tiden. Sover med honom på dagen men när jag vaknar känns det bara som att jag är tröttare än innan jag vaknade. Puh, kan inte minnas att jag var såhär trött när jag var gravid med honom. Har lyckats få i mig mer mat på morgonen nu så kräks inte lika mycket, det är skönt för det funkar ju inte riktigt att hulka ovanför toaletten när lillen är helvaken.

Tycker det är så himla intressant hur folk resonerar, eller inte resonerar kanske? Känns inte direkt som att så många får en positiv första inställning till min nya graviditet, bara för att de kommer bli födda samma år. När folk berättar att de väntar tvillingar tycker ju alltid folk det är lyckans fest, så varför inte samma glädje för oss och vår kommande? Varför skulle det va negativt, hm fattar inte. Och tycker det är väldigt tråkigt då jag verkligen glädjs av denna graviditet men känner inte att jag kan dela den med andra än med samma sätt som den förra, detta pga folks reaktioner... Kanske bryr mig för mycket om vad folk anser... :/

• zod
    moruri skrev 2013-05-19 23:03:50 följande:
    Min lilla fyra månaders verkar ha kommit in i en tillväxtperiod nu och vaknar betydligt fler gånger än vanligt om natten. Jag är verkligen dödstrött hela tiden. Sover med honom på dagen men när jag vaknar känns det bara som att jag är tröttare än innan jag vaknade. Puh, kan inte minnas att jag var såhär trött när jag var gravid med honom. Har lyckats få i mig mer mat på morgonen nu så kräks inte lika mycket, det är skönt för det funkar ju inte riktigt att hulka ovanför toaletten när lillen är helvaken.

Tycker det är så himla intressant hur folk resonerar, eller inte resonerar kanske? Känns inte direkt som att så många får en positiv första inställning till min nya graviditet, bara för att de kommer bli födda samma år. När folk berättar att de väntar tvillingar tycker ju alltid folk det är lyckans fest, så varför inte samma glädje för oss och vår kommande? Varför skulle det va negativt, hm fattar inte. Och tycker det är väldigt tråkigt då jag verkligen glädjs av denna graviditet men känner inte att jag kan dela den med andra än med samma sätt som den förra, detta pga folks reaktioner... Kanske bryr mig för mycket om vad folk anser... :/
    Jag fick en hel del negativa frågor när jag väntade min dotter och det skulle bli 16 månader mellan henne och storebror, men det är bara att slå bort dem och tänka på hur roligt de kommer att ha tillsammans när de blir större
  • zod

Vecka tio nu och bara en vecka kvar till inskrivningen. Magen är riktigt svullen så börjar bli riktigt svårt att dölja. Längtar till efter UL om tre veckor för då känner jag att magen kan få synas så mycket del vill Har kännt livmodern på mornarna de senaste dagarna innan jag går på toa. Några cm nedanför naveln lite snedd till vänster, så något är det som händer där inne iaf

• Plopps80

Har kommit hem från London. Känns tungt igen med hunden som inte är här. Orkar inte vara deprimerad

• Ellez

Är så väldans lycklig för imorgon är det vecka 13 och de första 12 osäkra veckorna är över! Sonen vet nu att han ska bli storebror och han pratar om det varje dag.

Mår också lite bättre överlag dock blir jag väldigt trött varje eftermiddag.   

• AnnaKaffekanna

Hej alla! 
    Jag väntar mitt 3e barn och är beräknad till den 20e december Min äldsta dotter är 5 år och min lille gosse är 10 månader gammal så han blir en liiiten storebror. Egentligen är det helt emot mina principer att skaffa barn tätt men nu blev det så här. Så nu när chocken har lagt sig så ska det faktiskt bli riktigt kul! Kämpigt blir det, men härligt  

• Elsapelsa11
    Soli82 skrev 2013-05-19 20:40:04 följande:
    Elsapelsa11: vilken vecka är du i nu? Skönt att ha någon att dela det med på jobbet :)
    Jag är i vecka 9 (8+5) idag. Ja det är skönt att kunna ventilera och fundera med någon som är i samma sits! Det är bland annat därför det är så skönt att komma in och läsa här. Då känner man sig aldrig ensam för det är nästan alltid någon annan som går igenom samma symptom/krämpor osv. Just nu dock är det lite tungt att vi båda är gravida och megatrötta och illamående. Ingen som är på topp. Men det går ju över snart hoppas jag! :)

Vilken vecka är du i Soli? 
  • Elsapelsa11
    Plopps80 skrev 2013-05-20 10:58:07 följande:
    Har kommit hem från London. Känns tungt igen med hunden som inte är här. Orkar inte vara deprimerad
    Vad jobbigt. Hoppas du får känna dig bättre snart. {#emotions_dlg.flower}
  • Kiira

Var idag och gjorde tidigt ul.,Har aldrig varit så nervös för ett ul innan. men idag mådde jag urdåligt och var jätte säker på att de skulle vara tokigt på ultrat. Men de var det tack och lov inte. En frisk liten "räka"såg de ut o vara där inne. så nu slappnar ja av lite grann.... Men desto sämre gick de på min älsta dotters njur röntgen. Tillomed jag såg genom kontrast röngten att hennes ena njure var betydligt sämre än den andra... nu väntar vi spänt på "domen"..

• Längtan91

Var inne på VUL idag, känns så otroligt skönt att se att det var en liten därinne, och ett hjärta som slog fort. Är i vecka 9 (8+5) idag. Så snart är det bara 3 veckor kvar till vecka 12. Men det som gjorde mig mest glad var att man såg bebisen jätte tydligt för att vara så liten, och likadant navelsträngen syndes och BM sa att jag hade massor av fostervatten redan nu så att det är bara bra. :) dessutom hade den rört på sig så den låg uppochner :p . Känns så skönt att efter 3 års längtan äntligen få dela denna glädjen med alla i familjen och likadant min mans

Svar på tråden December bebis 2013