• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • nexie
    Trasslet skrev 2013-05-21 09:55:25 följande:
    Försöker hålla i träningen och tog en joggingtur igår. Precis gått in i v10 och kroppen börjar protestera. Det som värker i nedre delen av magen och överlag är det jobbigt att springa med det här konstanta illamåendet. Ska ändå försöka hålla i tre pass i veckan ett tag till.

Hur gör ni andra? Tränar ni nåt?
    Brukar springa en del, eller ja jogga, springa kanske är att ta i =). Inte jättemycket men lite lagom då och då. Igår blev det en 5 km slinga hemma. Efter ca 3,5 började blygdbenet protestera med foglossningssmärtor. Efter jag kom hem och fram till nu gör det skitont! Kunde knappt gå igår kväll....

Haft lite lätt foglossning de andra två graviditeterna men inte så att jag mått dåligt av det, mer bara känt att det händer nåt där nere. Hoppas verkligen att det här går över och att man ändå kan fortsätta jogga lite lätt ett tag till! 
  • Irlais
    Försöker hålla i träningen och tog en joggingtur igår. Precis gått in i v10 och kroppen börjar protestera. Det som värker i nedre delen av magen och överlag är det jobbigt att springa med det här konstanta illamåendet. Ska ändå försöka hålla i tre pass i veckan ett tag till.

Pga förkylning och stor trötthet+illamående har det blivit lite mindre träning än vanligt, men jag kör crossfit och styrketräning. ca 3-4 pass i veckan är planen (som innan dvs), med kanske 2 crossfit-pass. Flåset är inte riktigt på topp men styrkan är inga problem (än så länge). Får börja ändra vissa övningar nu, men har inte märkt några problem som så i träningen. :)

Skulle gärna börja löpträna mer igen men så svårt att ta mig iväg när jag väl kommit hem, det är så duktigt av er som orkar det :) 
  • Björnmossa

Försöker men har känt mig krasslig. Förra veckan blev det bara ett pass. Kanske skulle gå idag.
  • Plopps80

Bara grinar över min hund. Undra om det är värre pga jag är gravid. Orkar inte må så här. Saknar henne så jag snart går i bitar. Älskade henne så oerhört.

• Björnmossa
    Plopps80 skrev 2013-05-21 12:47:33 följande:
    Bara grinar över min hund. Undra om det är värre pga jag är gravid. Orkar inte må så här. Saknar henne så jag snart går i bitar. Älskade henne så oerhört.
    Du borde kanske gå och prata med någon? Det hjälper faktiskt! Med tiden kommer du förstås gå vidare ändå och minnas henne med glädje, men om du kan få hjälp att komma dit lite snabbare så underlättar ju det.

Kram
  • Plopps80
    Björnmossa skrev 2013-05-21 12:53:49 följande:
    Du borde kanske gå och prata med någon? Det hjälper faktiskt! Med tiden kommer du förstås gå vidare ändå och minnas henne med glädje, men om du kan få hjälp att komma dit lite snabbare så underlättar ju det. Kram

Vem kan man prata med tro? Känns dumt när det gäller en hund men jag är deprimerad. Gråter flera timmar om dagen och vill inte umgås med folk. I London kunde jag trycka undan känslorna men här hemma är det så tyst och bedrövligt. Vet inte vart jag ska vända mig. Hade nog behövt prata med någon.
  • MissKaos

Jag tränar men kan inte löpträna pgs fogarna. Cyklar till jobbet ger 20 km/dag i lugnt tempo. Skivspinn och styrka i gymmet

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-05-21 13:01:04 följande:

Vem kan man prata med tro? Känns dumt när det gäller en hund men jag är deprimerad. Gråter flera timmar om dagen och vill inte umgås med folk. I London kunde jag trycka undan känslorna men här hemma är det så tyst och bedrövligt. Vet inte vart jag ska vända mig. Hade nog behövt prata med någon.

Kontakta din vårdcentral, därifrån kan du få en remiss till en kurator.
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-21 13:16:24 följande:
    Kontakta din vårdcentral, därifrån kan du få en remiss till en kurator.

Känns helt sjukt. När det gäller en hund. Men sorgen är fruktansvärd. Hon var som min lilla bebis. En bebis som aldrig växte upp. Hon fattas mig så enormt. Gick i KBT när jag fick min dotter pga lätt förlossningsdep. Är känslig för hormoner och detta gör inte saken bättre. Ångrar att vi inte opererade henne i alla fall. Men veterinären tyckte inte det var någon ide. Är rädd att jag gjorde fel.
  • Ellez

Plopps

Förstår dig till fullo. Hormonerna gör oss gravida rent ut åt väggarna ibland.
    Din sorg måste vara fruktansvärd och jag förstår att du är så ledsen. Du kanske behöver prata med någon som kan hjälpa dig att se på saken ur olika vinklar.
    jag tror att det beslut du tog om avlivning var helt riktigt, veterinärerna är proffs på just dessa oändligt svåra beslut som vi tvingas ta kring våra husdjur.

Tänk om du valt operation och lidandet för din hund och återhämtningen skulle vara så jobbigt. Det var starkt gjort av dig att hålla med veterinären och inse att det var det rätta beslutet.

Skickar lite styrka till dig! och många Kramar!  

Svar på tråden December bebis 2013