• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Ellez skrev 2013-05-21 13:37:46 följande:
    Plopps Förstår dig till fullo. Hormonerna gör oss gravida rent ut åt väggarna ibland. Din sorg måste vara fruktansvärd och jag förstår att du är så ledsen. Du kanske behöver prata med någon som kan hjälpa dig att se på saken ur olika vinklar. jag tror att det beslut du tog om avlivning var helt riktigt, veterinärerna är proffs på just dessa oändligt svåra beslut som vi tvingas ta kring våra husdjur. Tänk om du valt operation och lidandet för din hund och återhämtningen skulle vara så jobbigt. Det var starkt gjort av dig att hålla med veterinären och inse att det var det rätta beslutet. Skickar lite styrka till dig! och många Kramar!            

Tack så mycket. Det värmer!!! Ska kontakta vc imorn och se vad de säger. Kram!
  • Ellez
    Plopps80 skrev 2013-05-21 13:38:57 följande:

Tack så mycket. Det värmer!!! Ska kontakta vc imorn och se vad de säger. Kram!

Det tycker jag låter som en jättebra idé!
  • Plopps80
    Ellez skrev 2013-05-21 13:44:17 följande:
    Det tycker jag låter som en jättebra idé!

Ja det känns så. Orkar inte ha det så här. :,(
  • Björnmossa

Plopps, tycker det låter jättebra med vc! Du kan även kolla upp privat (behöver inte vara jättedyrt) eller kyrkan. Många präster är utbildade i samtalsteknik och så och man måste inte vara troende. Det här är ju dessutom en fråga om sorg och saknad, sånt som de möter jätteofta.

• sillan01

Hej!
    Är det någon av er som är över 35 och ska göra Kub test? Hur känner ni inför det? Tankar kring det? Kan man lita på det till 100%?
    Kram

• MissKaos

Jag sks. Är 37.

Du får ju inte rtt absolut tal utab en sannolikhet. Är den hög kan man göra fvp.

sillan01 skrev 2013-05-21 16:36:40 följande:
    Hej!

Är det någon av er som är över 35 och ska göra Kub test? Hur känner ni inför det? Tankar kring det? Kan man lita på det till 100%?

Kram

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Björnmossa
    Hej!
    Kram
    Jag är under 35 men ska ändå göra KUB-test.

Det man får veta är ju en sannolikhet. Vi har bestämt att om sannolikheten för kromosomavvikelser är jämförelsevis hög kommer vi gå vidare med fvp.
  • LWE
    Hej! Är det någon av er som är över 35 och ska göra Kub test? Hur känner ni inför det? Tankar kring det? Kan man lita på det till 100%? Kram

Jag är 24..gjorde KUB med sonen och ska även göra det denna graviditet. Antagligen även fvp..min son föddes med Pierre Robins sekvens, så jag känner att jag gärna vill veta så mycket jag bara kan om nästa barn. Är inte säker på att jag skulle ta bort det om det visar sig ha t.ex Downs, men jag vill iaf vara förberedd denna gång på vad som väntar. Vid t.ex trisomi 13 el 18 skulle jag avbryta grav. KUB känns för mig självklart..finns inga risker med det heller vad jag hört. Det är ju bara blodprov + UL.
  • MissKaos
    nexie skrev 2013-05-21 10:27:53 följande:
    Brukar springa en del, eller ja jogga, springa kanske är att ta i =). Inte jättemycket men lite lagom då och då. Igår blev det en 5 km slinga hemma. Efter ca 3,5 började blygdbenet protestera med foglossningssmärtor. Efter jag kom hem och fram till nu gör det skitont! Kunde knappt gå igår kväll....

Haft lite lätt foglossning de andra två graviditeterna men inte så att jag mått dåligt av det, mer bara känt att det händer nåt där nere. Hoppas verkligen att det här går över och att man ändå kan fortsätta jogga lite lätt ett tag till! 
    Sluta springa då! Annars är risken att du får jätteproblem.
    Jag var skitdeppig i helgen när starten till Gbgvarvet gick. Kommer väl gråta när Sthlm marathon går med antar jag. MEN det kommer fler möjligheter att springa, sen. Kör man sönder fogarna kan problemen kvarstå länge efter förlossningne och vem vill det?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    11+5. Hur stor kommer den bli? Köra magen på skottkärra i slutet? 

Om stor mage är ett symptom så 11+5 taget igår! I bakgrunden kan man se mitt kontor och mina innetofflor. Såg inte att dom stod där..
    Längtar nu till KUB på tisdag, ska bli skönt när det är gjort...
Svar på tråden December bebis 2013