• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sokkerflikkan

Hej,
    Jag har följt med i den här tråden sen den skapades men aldrig skrivit något.
    Idag känns det som att det är daggs.

Jag är gravid i vecka 17 idag(16+0). Jag och min sambo har inga bra erfarenheter av att vara gravida. I september i fjol födde vi en flicka i vecka 21. Hon var väldigt, väldigt sjuk så vi avbrötgraviditeten.
    Därav anledningen till att jag inte har velat skriva eller prata om denna graviditet utifall allt skulle gå lika dåligt igen.

Men nu har vi hunnit med två ultraljud och bäbisen är friskförklarad båda ggrna vilket känns overkligt men oerhört underbart. Vi har bokat in ett tredje ul om tre veckor för att göra en ordentlig koll på hjärtat men allt i huvudet är helt och fint och bara där är mycket vunnet!

Vi har en extremt livlig bäbis, den buffar på av och till :)

Idag har jag gått upp ca 4-5 kg och har en synlig kula. Igår berättade vi för familjen och alla andra tar vi med tiden. På något vis är jag inte lika angelägen om att berätta för folk denna gång.

Ska bli kul att vara aktiv på riktigt i den här tråden :)

• moruri

Idag gick jag in i vecka 16! Känns skönt att nästan halva graviditeten har fortskridit! :)
    är rätt överviktig och inte gått ner allt sedan förra graviditeten då jag gick upp 12 kg, vAr orolig inför invägningen nu men hade gått ner 1,5 kg så det kändes lite skönt! :)
    Illamåendet är dock tillbaka, lite jobbigt!

Namn är så trevligt att diskutera!!! Vår lille son heter Ferdinand och vi (läs jag) har bestämt om vi får en flicka att hon ska heta Leeloo, helt kär i det namnet!! Pojke kanske det blir Giovanny som vi tänkte för Ferdinand först! :) sen två till mellannamn, ett vi bestämmer tillsammans och ett nigerianskt igbo namn som pappsen får komma på. + båda våra efternamn! Älskar namn och sitter ofta och gör namnförslag i telefonen!

• mammatilltvå85
    Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 05:47:53 följande:
    Hej,

Jag är gravid i vecka 17 idag(16+0). Jag och min sambo har inga bra erfarenheter av att vara gravida. I september i fjol födde vi en flicka i vecka 21. Hon var väldigt, väldigt sjuk så vi avbrötgraviditeten.
    Därav anledningen till att jag inte har velat skriva eller prata om denna graviditet utifall allt skulle gå lika dåligt igen.

Men nu har vi hunnit med två ultraljud och bäbisen är friskförklarad båda ggrna vilket känns overkligt men oerhört underbart. Vi har bokat in ett tredje ul om tre veckor för att göra en ordentlig koll på hjärtat men allt i huvudet är helt och fint och bara där är mycket vunnet!

Idag har jag gått upp ca 4-5 kg och har en synlig kula. Igår berättade vi för familjen och alla andra tar vi med tiden. På något vis är jag inte lika angelägen om att berätta för folk denna gång.

Vilken resa, men ett stort GRATTIS till er och den lill* i magen! Vet ni vad ni väntar nu?
    Välkommen hit också!

• Fröken Ö
    Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 05:47:53 följande:
    Hej,

Stort grattis!!! Vi är nästan lika långt gångna, är i v. 16+1 men räknar med att flyttas lite på RUL. Vilket förlossningsdatum har ni fått på era ul?
  • Sokkerflikkan

Mammatilltvå85 - tusen tack! Jag vill inte veta könet men min sambo vill. Så jag har sagt att han har fram till nästa ul att övertala mig :p
    Tycker lite av spänningen försvinner om man tar reda på det i förtid ^^

• Sokkerflikkan

Fröken Ö - va roligt, då får vi se vem som hamnar på förlossningen först :) har du barn sen tidigare?

Vi har fått den 10/12 som vårt BF datum. Har du den 9/12?

• MissKaos
    cupcakekiller skrev 2013-06-25 22:15:09 följande:
    Såhär tjock är jag, bilden är tagen idag, v.16(15+4).

Fin kula och schysta lökar om man får säga så som tjej? Men du är fin!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • cupcakekiller

MissKaos: Tack! Jadu, köpte en ny bh förra veckan, 90E... Vill inte ens veta hur stora de kommer att vara nån dag efter fl när mjölken har kommit igång!^^

• Crissie

Är det någon i tråden som har erfarenhet av "föreliggande moderkaka"? Har precis fått reda på att jag har det och tankarna bara snurrar, försöker sätta mig in i vad det innebär utan att jaga upp mig för mycket. Är i vecka 17 nu.

• MissKaos
    Crissie skrev 2013-06-26 18:26:08 följande:

Är det någon i tråden som har erfarenhet av "föreliggande moderkaka"? Har precis fått reda på att jag har det och tankarna bara snurrar, försöker sätta mig in i vad det innebär utan att jaga upp mig för mycket. Är i vecka 17 nu.

Antagligen följer den med uppåt när livmodern växer. Annars är utgången blockerad, och då får du ett planerat snitt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013