• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • nyttliv85

Plopps80, jag har gått upp lika mkt som du.

Idag var jag på RUL och allt såg bra ut! Vilken upplevelse :)
    Blev framflyttad 5 dagar också, så bf 16 nov :)    

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-06-25 20:34:58 följande:
    Samma som dig, ganska precis. Och det känns inte kul. Nej. GAH!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Känner panik! Får starta en viktminskningstråd 2014
    nyttliv85 skrev 2013-06-25 20:37:12 följande:
    Plopps80, jag har gått upp lika mkt som du. Idag var jag på RUL och allt såg bra ut! Vilken upplevelse :) Blev framflyttad 5 dagar också, så bf 16 nov :)    

Ååå längtar till rul. Underbart att allt var bra. Jag har enl mig själv och senaste VUL bf 8/12 hoppas på novemberbebis
  • pyysen

Sen jag plussade så har jag gått NER ca. 2 kg. Men jag har problem med maten ennu så det förklarar saken. Magen den växer och armarna och benen blir smalareSkrattande

• mammatilltvå85

Jag har gått upp 2,5-3 kg ungefär...Tuttar och mage, haha....Har nog lite mer vätska också, gissar att det första kilot som kom i princip på en dag är just vätska...

• Plopps80
    pyysen skrev 2013-06-25 21:36:20 följande:
    Sen jag plussade så har jag gått NER ca. 2 kg. Men jag har problem med maten ennu så det förklarar saken. Magen den växer och armarna och benen blir smalare

Magen, röv och lår har växt. Brukar ha en pytterumpa och vältränade ben. Känner inte igen monstret i spegeln.
    Miahn skrev 2013-06-25 19:31:14 följande:
    Hoppar in:) Bf 8 december 2013 Fina magar ni har själv har jag knappt någon:/ Känner ni sparkar ? Är idag vecka 17+1 Väntar mitt fjärde barn. Har genomgått olika graviditeter var gång. Första sonen föddes vecka:36 blev igångsatt. ( pga jag va öppen slempropp hade gått ) Han vägde 3635 gram Dottern föddes i vecka 27 Vattnet gick, vägde 1335 gram Son föddes vecka 42 gick över tiden Han vägde 3940 gram Spännande hur detta ska gå:) Klart man känner lite oro. Hur mår ni ?

Välkommen. Är också i v 17 andra barnet. Känner inte sparkar men lite fladder och rörelser sedan de senaste dagarna. Klart man är lite orolig är så stort att få ett barn. Mår bra är lite tröttare än vanligt har inte min vanliga energi.
  • mammatilltvå85

Jag har blivit MEGA trött senaste dagarna....inte känt av det sen vecka 7 typ....gäspar som en tok på kvällarna och sover hur länge som helst på morgonen om möjlighet finns....dock drömmer jag mycket och vaknar massa massa gånger så det är jobbigt. Kanske beror en del av tröttheten på solen/värmen också....Hb:t var ju 132 för bara 1,5 vecka sedan så järnbrist har jag nog inte....har börjat äta vitamintabletter nu i alla fall utöver folsyran kanske det hjälper...

• Plopps80

Drömmer helt sjuka drömmar och vaknar med hjärtklappning. Allt är så verkligt och (mycket sexdrömmar) supertäpt i näsan på nätterna och kissar 1-3 ggr/natt. Sömnen är inte god.

• mammatilltvå85

Jag har även enorma vallningar, det hade jag inte med sönerna....var gravid på sommaren då med....jag svettas konstant, är het som ett element, maken tror jag har feber typ varje dag, haha. Sover med fläkt + öppet fönster + bara ett lakan på nätterna med lider ändå....i vanliga fall fryser jag jämt så detta känns ju väldigt märkligt...Har ju hört att gravida blir varma men detta är ju helt sjukt. Föredrar att va frusen, då kan man ju klä på sig;=)

• Plopps80
    cupcakekiller skrev 2013-06-25 22:15:09 följande:
    Såhär tjock är jag, bilden är tagen idag, v.16(15+4).  

Härligt! Fler med rejäla magar jättefin!
Svar på tråden December bebis 2013