• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Vill inte köpa något innan jag vet könet. Har ju en miljon flickkläder och mkt unisex i strl 56. Efter rul om allt går bra ska jag unna mig en stickad overall med träknappar från Newbie. Marinblå om det är en pojke och gammelrosa om det är tjej. Hoppas man får veta könet.

• koffe04

Hej!

Är det okej om man hoppar in här? :)
    Jag väntar mitt andra barn den 31 december.
    Har en son sen innan som fyller 9år den 29 december ;)

jag har läst lite i tidigare inlägg och undrar om alla redan har fått göra ul? Jag kommer inte få göra mitt första förrän i v. 17 har inte heller lyssnat på hjärtljud.. Man är ju lite nojig  om allt står rätt till

• Plopps80
    koffe04 skrev 2013-06-25 10:30:33 följande:
    Hej! Är det okej om man hoppar in här? :) Jag väntar mitt andra barn den 31 december. Har en son sen innan som fyller 9år den 29 december ;) jag har läst lite i tidigare inlägg och undrar om alla redan har fått göra ul? Jag kommer inte få göra mitt första förrän i v. 17 har inte heller lyssnat på hjärtljud.. Man är ju lite nojig  om allt står rätt till

Jag gjorde ulj på inskrivningen hos BM och bad om att få lyssna på hjärtljuden nu på torsdag. Det görs inte på rutin så tidigt. Jag ska på ulj 11/7 och kommer då ha gått 19,5 veckor.
  • pyysen
    Irlais skrev 2013-06-25 09:00:47 följande:
    Tack för tipset! Ska be mamma lägga upp en köpes-annons på finska för jag vill liksom ha hela lådan... :) Vet du vad årets färg är? Min overall var mintgrön, så himla fin!
    Ajaa... Trodde du bara ville ha overallen. Skrattande Men det är ju fint om din mamma kan hjälpa dig med annonsen. Hoppas du hittar en låda. Skrattande såhär sir årets låda ut. www.kela.fi/web/sv/mammaladan
  • Nania

JA! Äntligen kom vår RUL tid. 11 Juli är det vår tur :D *längtar*

• Buzan

Idag går jag in i vecka 18. Nästa fredag är det RUL. :) Längtar att få se vem som bor i min mage.

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-06-25 10:25:54 följande:
    Vill inte köpa något innan jag vet könet. Har ju en miljon flickkläder och mkt unisex i strl 56. Efter rul om allt går bra ska jag unna mig en stickad overall med träknappar från Newbie. Marinblå om det är en pojke och gammelrosa om det är tjej. Hoppas man får veta könet.

Den unnade jag mig också direkt efter könsultraljudet=) Blev ju en gammelrosa här...;=)
Svar på tråden December bebis 2013