• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Minnymilou
    Crissie skrev 2013-06-26 18:26:08 följande:

Är det någon i tråden som har erfarenhet av "föreliggande moderkaka"? Har precis fått reda på att jag har det och tankarna bara snurrar, försöker sätta mig in i vad det innebär utan att jaga upp mig för mycket. Är i vecka 17 nu.

Jag hade också så förra graviditeten, fick ett extra ul i v 27 och då hade den följt med upp, kunde föda precis som vanligt. 
  • mammatilltvå85
    Nania skrev 2013-06-27 08:34:11 följande:
    Kan bara hålla med om Livly kläderna! Helt amazing. Finns det mer rea kvar efter UL blir det nog nåt mer könsanpassat med för oss :) Massa fint du hade fått handlat i övrigt med. Du verkar gilla mycket samma saker som mig :D

hihi, hoppas det är rea kvar då, när har du RUL? åh det finns ju såå mkt man vill handla, svårast att lägga barnd på sig själv....tänkte innan jag blev gravid att nu ska jag "bara" köpa det nödvändigaste, hehe....gick ju sådär;=)
  • Nania
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-27 13:53:03 följande:

hihi, hoppas det är rea kvar då, när har du RUL? åh det finns ju såå mkt man vill handla, svårast att lägga barnd på sig själv....tänkte innan jag blev gravid att nu ska jag "bara" köpa det nödvändigaste, hehe....gick ju sådär;=)
    2 veckor kvar till RUL idag. Blev lite shopping ihop med mamma och systrar idag med. Fyndade 2 pop byxor, set på lindex och en liten mössa vilket vi saknar mycket av då storasyster har de flesta till sina dockor nu. 
  • Plopps80

Glad Fint flöde i navelsträngen hördes och det lilla hjärtat slog med 150 slag/minut. Min dotter hade 138 slag/minut. Kanske en liten pojke nu då eftersom jag trodde dottern var kille pga hjärtslagen! Känner mig lycklig.

• sarak

Allt såg bra ut på ultraljudet! Sååå lyckliga! BF 4/12. Såg ingen snopp, men kunde inte säkert säga att det var en tjej.

• Crissie
    Plopps80 skrev 2013-06-27 07:27:33 följande:

Hade det förra gravven. Fick veta att om inte moderkakan flyttade sig blev det snitt. Gjorde en extra koll i v 34 och då satt den högt upp och jag födde vaginalt.

Tack för svar! Ska också få kolla i v.34. Hoppas den flyttar sig här också.
  • Elsapelsa11
    Nania skrev 2013-06-25 13:46:52 följande:
    JA! Äntligen kom vår RUL tid. 11 Juli är det vår tur :D *längtar*
    Åhh vill också ha vår tid! Vad skönt att det iaf inte blir så lång väntan för dig nu mellan besked och Rul. :) Lite av väntan är redan gjord! Solig
  • Elsapelsa11
    sarak skrev 2013-06-27 18:12:51 följande:
    Allt såg bra ut på ultraljudet! Sååå lyckliga! BF 4/12. Såg ingen snopp, men kunde inte säkert säga att det var en tjej.
    Vad skönt! Det är en sån lättnad att få se att allt står rätt till! :)
  • Äntligengravid
    Aimish skrev 2013-06-27 10:07:55 följande:
    Hej alla!
    Har inte skrivit i tråden på ett antal veckor. Haft mkt jobb för mig och har bara velat passera v 12.
    Är nu inne på vecka 15. Har gått upp 8kg =/ Syns på magen och brösten annars ser jag ut som vanligt.
    Inte lika trött som innan och ryggen har blivit lite bättre.

Har fått tid för UL den 25/7 här i uppsala.
    Jag kommer då vara i v19 så man får vänta bra länge känns det som.
    Just nu vill jag bara känna av bebisen och hoppas på ett tecken snart :D
    Kul med en till Uppsalabo. Själv ska jag på UL 15/7

Svar på tråden December bebis 2013