• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Aimish

Hej alla!
    Har inte skrivit i tråden på ett antal veckor. Haft mkt jobb för mig och har bara velat passera v 12.
    Är nu inne på vecka 15. Har gått upp 8kg =/ Syns på magen och brösten annars ser jag ut som vanligt.
    Inte lika trött som innan och ryggen har blivit lite bättre.

Har fått tid för UL den 25/7 här i uppsala.
    Jag kommer då vara i v19 så man får vänta bra länge känns det som.
    Just nu vill jag bara känna av bebisen och hoppas på ett tecken snart :D

• Repan
    Aimish skrev 2013-06-27 10:07:55 följande:
    Hej alla!
    Har inte skrivit i tråden på ett antal veckor. Haft mkt jobb för mig och har bara velat passera v 12.
    Är nu inne på vecka 15. Har gått upp 8kg =/ Syns på magen och brösten annars ser jag ut som vanligt.
    Inte lika trött som innan och ryggen har blivit lite bättre.

Har fått tid för UL den 25/7 här i uppsala.
    Jag kommer då vara i v19 så man får vänta bra länge känns det som.
    Just nu vill jag bara känna av bebisen och hoppas på ett tecken snart :D
    Hej! Skönt att vara förbi 12 :) Jag är i 14+5 och har gått upp 3 kg nu, men gick upp 0 till v. 12 så det har gått fort senaste veckorna! Har mått så illa. Var tidigare orolig för att jag inte gick upp något så det känns bra att det märks ändå. Som du säger ser man ju nästan smalare ut i ansiktet osv, som att allt hamnar på magen liksom?

Har också UL den 25/7! Ska bli sååå kul :) Har inte känt rörelser än tror jag, och om jag gjorde det så är jag isf osäker. Kände nånting men som sagt, kunde lika gärna vara en fis på tvären ;) 
  • Fröken Ö

Är det någon av er som kan berätta hur era första fosterrörelser kändes? Jag är i v. 17 (16+2) och har sedan några dagar tillbaka känt att det brusar/pirrar lite i nedre delen av magen. Känns nästan som lite kolsyra samtidigt som det kittlas. Kan detta vara fosterröelser, eller är det detta som man menar när man säger att det känns som en fisk som sprattlar eller en fjäril?

Är mitt första barn så är helt ny på området=) Har aldrig känt så tidigare, har svårt att tro att det är tarmarna.

• Fröken Ö
    Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 16:43:21 följande:
    Fröken Ö - va roligt, då får vi se vem som hamnar på förlossningen först :) har du barn sen tidigare?

Vi har fått den 10/12 som vårt BF datum. Har du den 9/12?

Är min tredje graviditet men första barn. Har haft 2 mf tidgare, så det känns extra kul att det förhoppningsvi går vägen denna gång=)

Jag har fått den 9/12 som BF datum och är i v. 16+2 idag. Misstänker dock att jag kommer flyttas till den 11 eller 12 dec på RUL på onsdag.

Vet någon av er om man blir igångsatt när man gått 14 dagar över tiden? Av de personer jag pratat med så säger alla olika, några menar att man kan gå över 14 dagar om mamman och barnet mår bra medans andra säger att det är standard att få igångsättning efter 14 dagar. Jag hoppas så att vi hinner få barn innan julafton, skulle kännas som den perfekta julklappen=)   
  • Sokkerflikkan

Fröken Ö - första graviditeten kände jag väldigt tidigt, ca V 15. Från början kittlade det mest men in i V 16 kunde jag få buffar. Det känns som svaga pet inifrån.

Denna gång har jag också känt ganska tidigt men denna gång känns peten längre in. Denna gång ligger moderkakan i bakväg förra gången var den snett över framväggen:)

Jag har aldrig förstått hur fjärilsfladdret ska kännas, här är det mest svaga pet :) längre fram blir det starka sparkar. Det är fränt!!

• Plopps80

Ska till BM och lyssna på hjärtljuden om en stund. Tycker mig känna rörelser framförallt på kvällarna när jag ligger i soffan. Det är svårt att förklara hur det känns och det är inte alltid lätt att känna skilnad på tarmrörelser. Jag har rätt aktiva tarmar. Men det jag tror är bebis är mer konstant. Oftast om jag och dottern busar eller om jag spelar hög musik brukar det pirra. Är så nervös. Tänk om hon inte hittar några hjärtljud har inte gjort ulj sedan vecka 8 och mycket kan ha hänt. Ångar nu att jag inte gjorde kub då jag är apnervös inför rul. Men just då kändes det helt fel. Suck

• gosnosen
    Plopps80 skrev 2013-06-27 12:06:04 följande:
    Ska till BM och lyssna på hjärtljuden om en stund. Tycker mig känna rörelser framförallt på kvällarna när jag ligger i soffan. Det är svårt att förklara hur det känns och det är inte alltid lätt att känna skilnad på tarmrörelser. Jag har rätt aktiva tarmar. Men det jag tror är bebis är mer konstant. Oftast om jag och dottern busar eller om jag spelar hög musik brukar det pirra. Är så nervös. Tänk om hon inte hittar några hjärtljud har inte gjort ulj sedan vecka 8 och mycket kan ha hänt. Ångar nu att jag inte gjorde kub då jag är apnervös inför rul. Men just då kändes det helt fel. Suck
    Lycka till!
    Hur man än gör hittar man sätt att oroa sig, har jag märkt...Är det inte det ena så är det det andra. "Åh jag har känt bebisen redan i vecka 14! Den lever, tjoho!" Tre dagar senare: "Nu har jag inte känt bebisen på tre dagar, tänk om nåt är fel?" Oh lord... 
  • Förstaförsökaren26

Jag köpte hem en sån där doppler maskin efter att det var någon i tråden som talat om den. Å Jisses säger jag bara.. Var helt magiskt att få höra det lilla hjärtat slå!

Svar på tråden December bebis 2013