• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Irlais

Nu är det dags för RUL om några timmar, vid 13... Känns evighetslångt. Om allt är bra ska jag berätta för chefen sen, det känns inte roligt alls. Dubbel ångest just nu. 

• sarak
    Irlais skrev 2013-06-28 09:01:33 följande:
    Nu är det dags för RUL om några timmar, vid 13... Känns evighetslångt. Om allt är bra ska jag berätta för chefen sen, det känns inte roligt alls. Dubbel ångest just nu. 

Lycka till! Hoppas det går bra, framförallt på RUL men även med chefen.
  • Plopps80

Chefen har inte rätt att bli sur. Min chef blev skitglad när jag berättade att jag är gravid trots att det verkligen inte gynnar arbetsplatsen just nu. Lycka till på rul.

• Fröken Ö
    Lycka till idag=) Vad spännande!!
  • pyysen
     Lycka till med allt! Glad
    Att berätta åt chefen tyckte jag inte heller var nå kul. För jag visste om att blir jag gravid så får jag inte fortsätta att jobba med det jag höll på med. utan istället måste vara ledig hela graviditeten eller byta arbetsuppg. Vilket inte fanns så nu är jag ledig. Det betyder att han måste anställa/eller flytta en redan anställd till mitt arbete. Som sen måste läras upp som i sin tur går på minus för firman. Men trots allt detta så blev min Chef också väldigt glad. Skrattande vilket var en STOR lättnad Flört Så jag lärde mej att fast cheferna oftast tänker bara på sin firma så bryr de sig nog mera om sina anställda. (iaf. de flesta)
  • MissKaos

Var jobbar du?

pyysen skrev 2013-06-28 11:58:27 följande:
     Lycka till med allt!

Att berätta åt chefen tyckte jag inte heller var nå kul. För jag visste om att blir jag gravid så får jag inte fortsätta att jobba med det jag höll på med. utan istället måste vara ledig hela graviditeten eller byta arbetsuppg. Vilket inte fanns så nu är jag ledig. Det betyder att han måste anställa/eller flytta en redan anställd till mitt arbete. Som sen måste läras upp som i sin tur går på minus för firman. Men trots allt detta så blev min Chef också väldigt glad. vilket var en STOR lättnad Så jag lärde mej att fast cheferna oftast tänker bara på sin firma så bryr de sig nog mera om sina anställda. (iaf. de flesta)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • pyysen
    MissKaos skrev 2013-06-28 11:59:45 följande:
    Var jobbar du?
    Jag bor i Österbotten så jag jobbar på en liten firma som heter Nordpipe composite engineering. Mina arbetsuppgifter är att jobba med Harts, styren, härdare och glasfibermattor och sånt. Mycket kemikalier som är farliga för gravida. Så jag var väldigt noga med att ta grav.testet så snabbt som möjligt så att inte arbetet skulle skada fostret.
  • Irlais

Tack för lyckönskningarna allihop, det gick jättebra! Allt såg fint ut och bebisen visade upp sig bra (förutom profilen men det var ju kanske inte så medicinskt relevant...)! Nu är oron mest att det kommer bli en stor bebis för varje mätning så är den större än beräknat haha

Chefen vet jag kommer reagera negativt, hoppas bara att han inte försöker sig på något fult. Har dock informerat chefen högre upp sen innan (som blev glad för min skull så klart) och hon kommer hantera eventuella jobbiga situationer, så det ordnar sig... men jag ser inte fram emot att berätta ändå :)

• MissKaos
    pyysen skrev 2013-06-28 12:19:28 följande:
    Jag bor i Österbotten så jag jobbar på en liten firma som heter Nordpipe composite engineering. Mina arbetsuppgifter är att jobba med Harts, styren, härdare och glasfibermattor och sånt. Mycket kemikalier som är farliga för gravida. Så jag var väldigt noga med att ta grav.testet så snabbt som möjligt så att inte arbetet skulle skada fostret.
    Aha. Det förklarar.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

16+5 idag. Tjocksmock!

GRATTIS till alla lyckade UL!
    Själv drunknar jag i arbete och läser men hinner inte skriva så mkt sm jag skulle vilja.
Svar på tråden December bebis 2013