• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky

Kunde inte låta bli att prova bikarbonattestet. Enligt det väntas en tös! Ska bli kul å se om det stämmer :)

• mammatilltvå85

moto: typiskt=( Men det är höstkläder så om 2 månader funkar de garanterat och 62 har man ju i alla fall nån månad...(försöker intala mig det;=) kan tänka mig att denna mamma redan handlat hem en del och då har hon nog köpt små storlekar i första hand....

Bodys kan man väl inte ha förmycket av...?? 

• moto
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-02 13:25:02 följande:
    moto: typiskt=( Men det är höstkläder så om 2 månader funkar de garanterat och 62 har man ju i alla fall nån månad...(försöker intala mig det;=) kan tänka mig att denna mamma redan handlat hem en del och då har hon nog köpt små storlekar i första hand....

Bodys kan man väl inte ha förmycket av...?? 
    nejdå det är nog ingen fara! Ville bara säga att enligt min erfarenhet i barnbutik köper ingen små strl i present, de vågar inte och så tror de inte att barnen har 50/56 så länge, typ nån vecka eller så! Min son vägde 3100g och hade 50/56  jättelänge!!

Så jag köper en del i de minsta storlekarna nu i alla fall Glad Polarn & pyrets bebiskläder, är de lite stora? Tycker 56 ser stort ut!?
  • MissKaos
    moto skrev 2013-07-02 13:27:27 följande:
    nejdå det är nog ingen fara! Ville bara säga att enligt min erfarenhet i barnbutik köper ingen små strl i present, de vågar inte och så tror de inte att barnen har 50/56 så länge, typ nån vecka eller så! Min son vägde 3100g och hade 50/56  jättelänge!!

Så jag köper en del i de minsta storlekarna nu i alla fall Glad Polarn & pyrets bebiskläder, är de lite stora? Tycker 56 ser stort ut!?

Min hade 50 jättelite.
    Vi fick inte så pyttigt för jag sa att jag inte ville ha det.  Ego, men jag ville köpa det där första själv. sen tyckte jag det var bra att få större för i 62 började blöjjor läcka och kräks komma etc. Då gick det ju åt mkt mer..

Pop är olika i strl. Deras kläder har ofta en mudd som man kan vika upp.. Sen krymper mkt i tvätten. Lindex har ganska små strl.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLizz

Hej! Jag ska själv ha en liten bebis i slutet på december och har sytt ett babynest. Jag undrar om det kan vara fler som är intresserade av ett babynest. Jag har en hobbyverksamhet och syr både mössor och dregglisar. Har en facebooksida www.facebook.com/tvasma försökte lägga upp bilder men funkar inte via mobilen.

• MissKaos

Jättefin är du!

Sokkerflikkan skrev 2013-07-02 16:13:18 följande:
    Nu Kommer dagens mage.

Imorgon går jag in i vecka 18 :) Ni får ursäkta halvkass kvalite. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    moto skrev 2013-07-02 13:27:27 följande:

Sant. Denna bebis vägde över 3,5 kg och var ganska lång, dessutom är han redan 1 vecka gammal....så jag tror inte de kommer kunna ha 50 så länge...ville köpa små söta byxor som inte var mjukisar då de var så fina, och av erfarenhet vill man ju inte ha den typen av plagg på en alldeles nyfödd i alla fall hade vi mest supermjuka mjukisbyxor osv första månaden....Men det blir nog bra, annars får de byta=)
  • Irlais

Fin mage Sokkerflikkan :)

Min lilla bebis har precis haft världens gympapass i magen, har inte känt så många buffar tidigare :) först på ena sen på andra sidan av magen och ninjabebisen fortsatte till och med att sparka länge när jag la handen där den härjade, den brukar sluta annars. Såååå himla mysigt!

Svar på tråden December bebis 2013