• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sokkerflikkan

Vi har hunnit med en del ul redan men vi vill inte veta könet, utan vi tar det som en överraskning då den lille vill komma ut. Men vid ul har barnmorskan varnat att nu kan man råka se könet, hon bad oss titta bort om vi inte ville veta. Vi stirrade båda två på skärmen men såg ingenting:p vi har inte en susning om bad som gömmer sig där inne. Jag har hela tiden sagt pojke för att förra var en flicka. Men nu börjar jag ändra mig, det kanske är en till flicka ändå :)

Hur som, här hemma i Umeå kollar dom könet om man vill. Men det är inget dom lägger ner tid på under undersökningen.

• moto
    Mandyyss skrev 2013-07-02 23:01:16 följande:
    Jag har ju verkligen inte skrivit jätte mycket här inne, och det var längesedan sist.. Men nu har jag gått in i vecka 15 och än så länge en frisk och kry lite bebis i min mage, en liten flicka.. Nu kan ni följa oss på mandyyss.vimedbarn.se/ om ni vill, men jag fortsätter att läsa här =)

Nu jag jag läst i din blogg och verkligen storgråter, ville nästan inte läsa men tvingade mig igenom er smärta och sorg och känner mig helt tom nu jag känner sådan sorg för er och är glad att er lilla flicka mår bra i magen! Jag finner inga ord, och det finns ju egentligen inget jag kan säga mer än att jag tänker på er. Det gör så ont att läsa så jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för er!
  • pyysen
    Mandyyss skrev 2013-07-02 23:01:16 följande:
    Jag har ju verkligen inte skrivit jätte mycket här inne, och det var längesedan sist.. Men nu har jag gått in i vecka 15 och än så länge en frisk och kry lite bebis i min mage, en liten flicka.. Nu kan ni följa oss på mandyyss.vimedbarn.se/ om ni vill, men jag fortsätter att läsa här =)
    Åååh... Stort Grattis!! Skrattande Nej vad glad jag blev för eran skull.Skrattande Jag har läst din blogg rätt så länge nu,  följt med enda sen du var gravid min Lilla E. Hoppas att allt skall gå fint för er denna gång.

Många Kramar till dej!
  • pyysen

Alla skriver om hur livliga deras babyn är i magen och här sitter jag och känner inget.. Man blir så orolig om allt står rätt till. Fast det är ju endå min första graviditet och är bara i v. 17 men man försöker och försöker hela tiden känna om det känns nåt.
    Den 28:e juni så hade jag två rejäla rörelser som jag tror var från bebisen. det var till och med så att man hann se att magen bucklade utåt strax ovanför underbyxans kant. Tror ni att det var bebisen??
    Men efter det har jag inte känt nått alls. Är det vanligt som förstföderska??

• crushelix
    pyysen skrev 2013-07-03 13:02:41 följande:
    Alla skriver om hur livliga deras babyn är i magen och här sitter jag och känner inget.. Man blir så orolig om allt står rätt till. Fast det är ju endå min första graviditet och är bara i v. 17 men man försöker och försöker hela tiden känna om det känns nåt.
    Den 28:e juni så hade jag två rejäla rörelser som jag tror var från bebisen. det var till och med så att man hann se att magen bucklade utåt strax ovanför underbyxans kant. Tror ni att det var bebisen??
    Men efter det har jag inte känt nått alls. Är det vanligt som förstföderska??
    pyysen, jag är i v18 med andra barnet och känner i princip inga rörelser alls. det kan ju vara så att moderkakan ligger i framvägg som någon tidigare nämnde...
  • pyysen
    crushelix skrev 2013-07-03 13:09:49 följande:
    pyysen, jag är i v18 med andra barnet och känner i princip inga rörelser alls. det kan ju vara så att moderkakan ligger i framvägg som någon tidigare nämnde...
    Okej så det är inte bara jag Flört Jo men jag fick höra på mitt RUL att den ligger bakåtlutad. (antog att det var tvärtemot än att ligga i framväggen) eller? Skrattande förstår nämnligen inte alla termer  än som hör till graviditeten Skrattande
  • Sokkerflikkan

Pyysen det är helt normalt att inte känna något. Tror det faktiskt är vanligare. Det kan mycket väl vara så att moderkakan är i framväggen, då kan det dröja länge innan man får några livstecken. På mig ligger den i bakvägen vilket förklarar varför jag känner av bäbisen:)

Det kommer då det kommer, men det är ap trist att vänta. Men det är väl så en graviditet är, en evig väntan:)

• pyysen
    Sokkerflikkan skrev 2013-07-03 13:18:42 följande:
    Pyysen det är helt normalt att inte känna något. Tror det faktiskt är vanligare. Det kan mycket väl vara så att moderkakan är i framväggen, då kan det dröja länge innan man får några livstecken. På mig ligger den i bakvägen vilket förklarar varför jag känner av bäbisen:)

Det kommer då det kommer, men det är ap trist att vänta. Men det är väl så en graviditet är, en evig väntan:)
    Okej. Det är väl bara att vänta dåFlört Man blir bara så lätt orolig när alla symtomer är försvunna och inga livstecken känns i magen Rynkar på näsan Men man har ju hört om det att "graviditeten är som bäst den här tiden".
    Verkligen trist att vänta. Önskar så att december var här NU!! Skrattande
  • moto

Tjejer jag har en idé ;) under "posta inlägg" finns en rad för sidfot, kan man inte skriva i den vilken vecka eller v+dag man är i? Så svårt att hålla reda på alla tycker jag då ser man aha den har kommit lite längre kanske därför jag inte känner några buffar än så länge - tex! Jag provar och ser hur det blir

v 15 (14+4)
  • Plopps80

Pyyysen. Kände inga rörelser med nr 1 fören runt v 21. Det är inget konstigt att man första gången inte känner rörelser i v 17

Svar på tråden December bebis 2013