• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    LillaLizz skrev 2013-07-02 16:21:26 följande:
    Hej! Jag ska själv ha en liten bebis i slutet på december och har sytt ett babynest. Jag undrar om det kan vara fler som är intresserade av ett babynest. Jag har en hobbyverksamhet och syr både mössor och dregglisar. Har en facebooksida www.facebook.com/tvasma försökte lägga upp bilder men funkar inte via mobilen.

Har inte Facebook men vad kostar ett nest? Har tänkt köpa ett i Ullared där jag tror de ligger på 600-700:-Men ett hemgjort är alltid roligare.
  • Plopps80

Kände en liten kick långt ner i magen där jag hade handen. Kändes som jag kände kicken mot handen. Senaste veckan känner jag bebisen varje dag. Mer och mer och det är så underbart. Bikarbonattestet. 2 msk bikarbonat i en mugg. Kissa mirgonkiss i en annan mugg. Häll kisset över bikarbonatet. Börjar det bubbla är det pojke för man har mer syra i urinen när man väntar pojke. Händer ingenting blir det flicka. I mitt test bubblade det rejält och blev ett tjockt vitt skum.

• Plopps80
    corky skrev 2013-07-02 20:00:32 följande:
    Aha, jag gjorde inte på morgonurin. Får göra om det i morron!

Tror inte det har så stor betydelse egentligen
  • corky

Säkert inte, men provar iaf får se om det blir samma resultat ð???

• Mandyyss

Jag har ju verkligen inte skrivit jätte mycket här inne, och det var längesedan sist.. Men nu har jag gått in i vecka 15 och än så länge en frisk och kry lite bebis i min mage, en liten flicka.. Nu kan ni följa oss på http://mandyyss.vimedbarn.se/ om ni vill, men jag fortsätter att läsa här =)

• Mandyyss
    Sokkerflikkan skrev 2013-07-02 16:13:18 följande:
    Nu Kommer dagens mage.

Imorgon går jag in i vecka 18 :) Ni får ursäkta halvkass kvalite.

Åh GRATTIS <3 Jag känner ju igen dig hihi. Så glad för er skull. 
    Jag är Amanda, Rivers mamma .. tror du vet hihi =)
  • Sokkerflikkan

Mandyyss - tack, och grattis till flickan!! December blir förhoppningsvis den bästa månaden på mycket länge! :)

Svar på tråden December bebis 2013