• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sokkerflikkan

Idag har den lilla i magen avancerat och buffat hela morgonen i väntan på min buss. Annars har jag bara känt av den på kvällarna då jag lagt mig. Tror vi har en våldsamt aktiv bäbis att se framemot för så här många buffar var det aldrig förra gången. Då kunde man få någon kick nu och då. Nu får man ett helt dansnummer då den sätter igång :)

• Annaa1988

Vad jag bilr avundsjuk, vill också känna sparkar! 3 barnet nu och inte ett enda livstecken från hen därinne :(

• Repan

Jag har inte känt något mer efter de där gångerna, tyvärr. Nu dröjer det säkert nån vecka till.

• Fröken Ö

Nyss hemkommen efter ett lyckat RUL, vilken häftig upplevelse=) Den lille sov och sög på tummen när vi började men sen vaknade den och vilket liv det blev=) Nytt datum för bf, den 11 december! Jag har känt lite pirr och svepningar men har moderkakan i framvägg och kommer nog få vänta på riktiga sparkar=) Vi kollade aldrig könet men försökte kolla lite extra men man såg verkligen ingenting, så nu ska vi testa ringtestet och med bikarbonat, så får vi se om det stämmer=)

• Plopps80

Känner varje dag. Nu börjar bebisens rörelser bli kraftigare än tarmrörelserna. Den är aktiv om kvällarna och lugn på nätter och mornar. Bådar gott Tiden segar sig fram något fruktansvärt. Rul nästa torsdag och dagarna går ju inte :-&

• Sokkerflikkan

Grattis fröken ö då är du beräknad dagen efter mig:) och STORT grattis till lyckat RUL!! det är en lättnad!

Annaa1988 - den lever säkert rövare där inne ändå:)

• Irlais

MInnesvärd dag idag, första gången någon frågat om det är så att jag är gravid :) (var en tjej på gymmet och det syns ju ganska tydligt i tighta träningskläder, särskilt för dom som sett mig innan med platt mage & magrutor). Jätteroligt tycker jag att det börjar synas ordentligt nu!

• crushelix

bikarbonattestet visar på flicka, vore ju toppen eftersom jag har en pojk sedan tidigare - även om stora killen önskar sig en lillebror :)
    sanningens minut om en vecka då jag gör RUL, gör det egentligen bara för att stilla min nyfikenhet ang kön då jag vet exakt befruktningsdatum.. så jag blir nog mer än lite besviken om det inte går att se :S

vet att det har varit en livlig debatt härinne angående kön, könsroller osv
    min nyfikenhet är just bara nyfikenhet - kanske lite också att min älsta son är "frisk" men jag bär på besvärlig ADHD hos familjens män så blir det en flicka blir jag nog lite lugnare, ja nu under graviditeten iaf :)

• Repan

Räknar alla med att få se könet på RUL? Oskyldig Det är ju inte så säkert att det går eller att dom vill titta efter åt er menar jag... jag ser det som inte alls otroligt att RUL inte avslöjar något kön för oss även om vi skulle vilja veta...

• Plopps80
    Repan skrev 2013-07-03 11:52:30 följande:
    Räknar alla med att få se könet på RUL?  Det är ju inte så säkert att det går eller att dom vill titta efter åt er menar jag... jag ser det som inte alls otroligt att RUL inte avslöjar något kön för oss även om vi skulle vilja veta...

Jag räknar iskallt med det! Är det första jag kommer fråga efter. Givetvis är det vesäntliga att allt står rätt till men det kollar dom ju ändå. Är grymt nyfiken.
Svar på tråden December bebis 2013