• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Joset

Tjej89: jag bor vid Globen :) Sen jobbar jag vid liljeholmen, så söder känns nära och bra. Jag hoppas också att jag får göra något tidigt. jag fick plus så tidigt, har BIM på fredag, så fasar lite för att mensen ska komma även fast jag hat fått plus. Hoppas den lilla vill stanna :)

Jag blir 24 i år :)

• tjej89

Joset: men vad roligt! Då är du också 89a. Blir också 24, i november :) då bor vi ganska nära. Vi bor vid skanstull :)
    Jobbar i västertorp, men är bara en busstripp från Slussen till barnängsgatan så det kändes rätt :)
    Jag plussade också tidigt, tre dagar innan BIM. Men nu är jag i mitten på vecka 6... Så än verkar den vara kvar :)
    Jag är så orolig... :(

Har du mycket vänner som har barn? Jag har ingen. Jobbigt att vara först!
    Kram!

• Plopps80

Får inte heller så mkt respons men jag skriver på ändå. Skriver mest till de som skriver till mig. Svårt att prata med alla.

• Joset

Tjej89: jaha åh vad roligt :) tycker det känns som att alla bor i typ Göteborg eller någon annan stans haha.
    Ja jag är också orolig, men har fortfarande ont i brösten och lite molande värk så den är nog kvar :) ska testa igen på fredag bara för att vara säker.

Ne jag har ingen av mina vänner som ens funderar på barn, så tänker nog inte berätta för dom förens v 12-13, när det är lite säkrare. Min syster är gravid i v10, så jag har henne att prata med :) och min mamma vet om också. Har du berättat för någon än?

• cupcakekiller

Är grymt sugen på kokta ägg men mår jätteilla när jag öppnar kylen och sambon är på jobbet..suck
    Med sonen låg jag inne på toan mellan 07-13 varje dag i två månader så hoppas inte att det blir så den här gången!

• Joset

Cupcakekiller: jag känner bara av brösten och molande värk än så länge :( vill ha mer symptom haha...

• Plopps80

Inskriven på barnmorskegruppen nu fy fasen vad go hon var som ringde upp mig! Skall dit på inskrivning och vul 29 april, känns som en evighet dit. Hon sa att symtomen varierar hela tiden och bara för att brösten inte ömmar lika mkt betyder inte det att något är fel. Symtomen kommer och går. Bara man inte blöder och har jätteont. Idag är den där förfäliga bim-dagen här och jag har mkt molvärk i rygg och mage idag. Bröstvårtorna gör ont men brösten är inte alls lika ömma längre. Hon sa att just runt perioden man väntar mensen kan det värka extra mycket i livmodern.

Oroar mig hela tiden att mensen skall komma trots 2 digitala tester. Fan jag orkar inte med det här. Kollar på pappret efter blod och känner mig dum i huvudet. Hoppas bara att allt går bra.

• nyttliv85

Hoppas gärna in också! Plusade i lördags, hur långt gången jag är vet jag inte, inte haft mens på år och dar typ så att jag var gravid kom som en chock! Men oj så glada vi blev :) Men jag tror att bf bör vara i slutet av nov, början av dec.
    Skall till mvc i början av nästa vecka, och hoppas på lite klarhet då. Symtom finns det gott om, trött, illa mående på morgonen, törstig konstant, mensliknande värk till och från ganska ofta och ömma bröst.

Usch trodde aldrig att man skulle bli så nojjig när man plusade, tänker på missfall var och varannan minut känns det som. Blir så trött på mig själv, jag vet ju att man inte kan göra något åt det, utan allt blir som det blir, men ändå kan man inte släppa tanken.    

Svar på tråden December bebis 2013