• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Outleten varierar väldigt ibland finns massor.. jag jobbade tvörs över gatat på Järntorget förrut. Farligt..

Åkpåse har jag i vagnen när liggdelen är urväxt. Det var smidigt. Fårskinn däremot är guld värt! Stora är född i januari. Minn kylan.

moto skrev 2013-07-25 19:13:04 följande:
    den där har jag också köpt, jag tänker mig att det räcker med den i vagnen!?

Behöver man verkligen en overall OCH en åkpåse?? Verkar varmt!Jag var där häromdagen när vi var på semester i Gbg, men tyckte inte outleten hade så mycket! Shoppade däremot loss i vanliga butiken!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Annaa1988

Idag har jag shoppat lite åt bebisen, lite smått och gott :)
    Tänkte visa bild med sambon for iväg med påsarna i bilen, så jag visar senare! 

• Repan

Vi handlar mycket begagnat, på t.ex. loppis har vi köpt vita enkla bodys för 5 kr styck. 
    Sen handlar vi på mamas retro i Göteborg som jag måste rekommendera för er som kan tänka er begagnat. De arbetar även för kvinnors skull - kvinnor som "av olika anledningar" står långt ifrån arbetsmarknaden arbetar där. Det kan t.ex. innebära att man varit tvungen att ha kontakt med kvinnojour under en tid, ni kan ju räkna ut vad det kan bero på osv.

Det tycker jag är fint! Så tipsar om dem: mamasretro.com   Kläderna är jättefina och det hänger som i butik, rent och struket. 

Sen har vi handlat på 18månader också (googla) och självklart nåt HM-plagg, men det blir mest begagnat. Känns så gött att köpa fem plagg för 230 kronor liksom! :D

Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-07-25 20:22:31 följande:
    Outleten varierar väldigt ibland finns massor.. jag jobbade tvörs över gatat på Järntorget förrut. Farligt..
    Åkpåse har jag i vagnen när liggdelen är urväxt. Det var smidigt. Fårskinn däremot är guld värt! Stora är född i januari. Minn kylan.
    kan man inte ha åkpåse i liggdel, eller brukar man inte det?
    *newbie* ;) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • mamma till oliver

Tuttilutti: grattis till lyckat rul :) väntar också en flicka med bf 19 dec :) Jo du kan ha åkpåse i liggdelen .. Det hade jag till min son han är född 28 okt

• IdaJ

Tack för svaren hur man ska bädda vagnen :) Och ang. Namnet Ted så kommer vi absolut inte ändra oss Pga alla negativa kommentarer. Sen får Man ju bara hoppas på att han ser ut som en Ted när han kommer ut med ;) Tänkte visa magen idag v20+2 :) Tycker att det ser ut som jag svalt en fotboll hihi. Vägde mig idag med, +4 kg. Bläää! Tycker det är jobbigt att håruppsättning i vikt då jag kämpat för att gå ner innan.

Svar på tråden December bebis 2013