• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-27 21:30:49 följande:
    Ja.. tog digitalt där ja.. på äl +9 eller 10. Det var nerver det när timmglaset snurrade på det där testet. Hade ju ett mf precis innan med så jag var så orolig. Doc såg man på flera dgr innan. Knarkade verkligen tester! Dyrt men roligt. Minns att du var på nervpirren redan innan, månaden innan med cb. Kan sakna spännigen! Ovh nu sitter vi här. V22. Går ju jättefort!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja den känslan är verkligen så speciell. Går inte att beskriva Vill inte ha fler barn så den känslan får jag nog aldrig uppleva igen. Älskade den tråden. Nu är det bara bråk och tjafs. Inget kul. Gillar verkligen att analysera tester.
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-27 21:54:08 följande:
    Jag är precis likadan just nu kan jag säga. Oroar mig också för allt...och har blivit överkänslig deluxe senaste veckorna....skulle kunna gråta 10 ggr om dagen om jag inte behärskade mig. Tur att det går över..

Varför blir man sån då?
  • MissKaos

Samn här. Mannens fel! Han gjorde mig gravid!

Hornoner. Började nästan gråta när gymmet var stängt idag. Otur *s* fick åka till ett annat.

Plopps80 skrev 2013-07-27 21:55:28 följande:
    Varför blir man sån då?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Den är stängd. Synd!

Plopps80 skrev 2013-07-27 21:54:34 följande:
    Ja den känslan är verkligen så speciell. Går inte att beskriva Vill inte ha fler barn så den känslan får jag nog aldrig uppleva igen. Älskade den tråden. Nu är det bara bråk och tjafs. Inget kul. Gillar verkligen att analysera tester.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Skönt att man inte är ensam med dessa knasigheter! Härom natten var jag uppe och spejade efter inbrottstjuvar. Tyckte mig höra ljud. Sprang runt och lyckades väsnas och välta grejer så jag väckte både gubbe och barn. Mannen blev skitsur tycker jag ska söka hjälp för min paranoia. Såg att tråden var stängd. Helt otroligt att en enda människa kan orsaka så mycket (ja jag har ju min åsikt om vem som....)

• MissKaos
    +11kg från pre-preggo. Tillkommer 2kg från Thailand och mf innan denna grav
    21+0 + en j-a massa kilon. Känner mig tuuung och för att kompensera fick bebisen en snickers och ajg en milkyway..
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-28 15:51:03 följande:
    21+0 + en j-a massa kilon. Känner mig tuuung och för att kompensera fick bebisen en snickers och ajg en milkyway..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jättefin. Tycker inte det ser ut som du gått upp 11 kg. Samma med mig. Tycker det är svårt att veta vart kilona sitter. På mig är det väldigt jämt fördelat men mest på magen och det ser du ut att ha också. Jag vägde 69 kg innan. Nu 80 kg. Fruktansvärt. Det jag vill väga är 66 kg då är jag perfekt.
  • moto
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-27 21:54:08 följande:
    Jag är precis likadan just nu kan jag säga. Oroar mig också för allt...och har blivit överkänslig deluxe senaste veckorna....skulle kunna gråta 10 ggr om dagen om jag inte behärskade mig. Tur att det går över..

Jag håller med er! Oroar mig också lite mer över sonen och när vi åker bil och så! Min min man frågade om jag ville köra själv häromdagen ;) Igår höll jag på att få psykbryt när jag misslyckades med att göra egen våffelsmet, fick göra om den och sen gick det inte att vispa den lilla grädden vi hade kvar till våfflorna! DÅ höll jag på att börja grina! Min man vill inte erkänna det men jag förstår ju att han måste tycka att jag är knäpp! Har sagt att jag är medveten själv om hur dumt det är ibland men jag bryter ihop ändå, kan inte rå för det och han är förstående, för det mesta ;) mammatilltvå85 - har skickat ett meddelande till dig! :)
  • moto
    Plopps80 skrev 2013-07-28 16:00:28 följande:
    Jättefin. Tycker inte det ser ut som du gått upp 11 kg. Samma med mig. Tycker det är svårt att veta vart kilona sitter. På mig är det väldigt jämt fördelat men mest på magen och det ser du ut att ha också. Jag vägde 69 kg innan. Nu 80 kg. Fruktansvärt. Det jag vill väga är 66 kg då är jag perfekt.

Jag gick upp 5 kg helt oförklarligt när jag slutade med mina p-piller, sur som fasen var jag för jag åt nyttigt och tränade nästan varje dag, kondition och styrka varvat! Sen fick vi ett plus snabbare än vi hade trott! Och de där 5 extrakilona stör mig något så grymt! Jag började ju +5 kg liksom! Har gått upp 4 kg sedan pluset, är nu i v 19! Men det känns ju som 9 upp för mig! :(
  • Repan

Har nu i v. 20 gått upp 4 kilo, men jag verkar inte bära något vatten än så länge. Jag försöker att inte utseendehetsa så mycket, men det är svårt när man liksom inte har "kontroll" över sin kropp. Jag vägde ca 2 kg för mycket innan pluset, då hade jag inte tränat på fyra veckor efter en magsjuka och både tappat muskler och gått upp i fett.

Var mer nojig i början, nu tänker jag inte så mycket på vikten faktiskt, det är skönt. 

Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013