• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Pre sonen gick jag upp masdot pga ett års hormon beh. Bara provera och pergo..

Du går ner det sen det jkräver jobb men det går!

Tuttiluttan skrev 2013-07-28 17:36:52 följande:
    Jag hade innan plusset gått upp 9kg, mycket pga av alla hormon preparat som jag fick ta iom Ivf-behandlingen.

Har dock inte gått upp ngt mer efteråt änsålänge är i v20.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Magen blir väl ofta större för varje barn man får?

Ser skillnad men nättr du ju.

Annaa1988 skrev 2013-07-28 20:53:13 följande:
    Magen för 5 dagar sedan, fick höra av en vän att jag var "liten och nätt", haha! Vet inte om det stämmer så bra.. ;)Har en skojig bild där jag jämnför mina graviditetsmagar. Mage nr 1 är från vecka 28 med ettan(hade ingen från 19, för det syntes inte). Ganska rejäl skillnad eller vad tycker ni? ;)

Känner mig enorm nu, och magen bara växer och växer!Kamn det bli så för att det är en annan pappa kanske?

Jag har haft lillliten mage med de andra två :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Aj min bakfog. Ajaj.

Gjort ngt obra. Tror det var ligga vi soffan med sonen halvt på mig och kolla på Aristo Cats. Men mysigt var det ju.

• MissKaos

Dom är för större barn tror jag. Jag valde det säkra.

Smulan91 skrev 2013-07-28 21:18:28 följande:
    Hmm jaha, då vågar man inte använda dom kuddarna då?

• MissKaos

Ska och ska. . Jag gjorde det eftersom dom rek och fungerar. Jag jfr sonen med ett barn som sov på annat underlag och huvudformen skiljer endel.

• Repan
    Smulan91 skrev 2013-07-28 21:18:28 följande:
    Hmm jaha, då vågar man inte använda dom kuddarna då?
    Det står på sajten rekommenderas från 12 månader, så I guess not. Får köpa kudde ngn annanstans. De är kanske för mjuka/tunna då? 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan

Här finns kuddar som ska vara "okej" från 0 månader: minimundus.se/lista.php

Och nåt som heter "rätt start" kan man tydligen köpa också, har inte hunnit kolla upp än.

Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013