• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan

Jag hade innan plusset gått upp 9kg, mycket pga av alla hormon preparat som jag fick ta iom Ivf-behandlingen.

Har dock inte gått upp ngt mer efteråt änsålänge är i v20.

• Elsapelsa11

Jag tycker ni är jättefina allihop. Jag får lägga upp en bild när vi är tillbaka från Öland.
    Kul att se allas gravidfina magar!:)

• MissKaos

Tänk långdistans löpning så ser du skillnad på mig.

Plopps80 skrev 2013-07-28 16:00:28 följande:
    Jättefin. Tycker inte det ser ut som du gått upp 11 kg. Samma med mig. Tycker det är svårt att veta vart kilona sitter. På mig är det väldigt jämt fördelat men mest på magen och det ser du ut att ha också. Jag vägde 69 kg innan. Nu 80 kg. Fruktansvärt. Det jag vill väga är 66 kg då är jag perfekt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-26 14:56:59 följande:
    Jag satsar på att föda 15 november. Nä skämt å sido men dottern föddes efter 37 fulla veckor. Jag har bf 7/12 och vill inte gå över tiden och få nära jul. Dels för att det verkar tråkigt att fylla nära julafton och dels för att jag är livrädd för rs-virus och smittor. Har mycket små barn i släkten och känner inte för att fira jul hemma ensam. Hade varit skönt att vara lite läkt där nere och återhämtat sig lite till jul och ha en bebis på 1 månad. Min dröm var att få i september men månad efter månad kom mensen. Tänkte hoppa över så det inte blev dec barn men vi ansträngde oss inte vidare och mannen åkte bort lagom till ÄL. Nu är jag så glad att det blev december barn. Folk tycker synd om barnet men jag resonerar så att hellre födas i december än att inte finnas alls. Hade det blivit ett januaribarn vore det ju en helt annan människa. Älskar min lille son redan nu
    Haha, själv så satsar jag på i sdlutet på november ;) Lär dock inte hända!
    Har BF den 12/12 och fick min första på 4 dagar övertid och tvåan 7 dagar innan BF. Chansen att jag ska få mer än 12 dagar innan känns.. Orealistisk.
    Jag är bara glad om bebisen kommer ut och är en pigg, frisk och glad krabat :) 
  • Annaa1988

Magen för 5 dagar sedan, fick höra av en vän att jag var "liten och nätt", haha! Vet inte om det stämmer så bra.. ;)

Har en skojig bild där jag jämnför mina graviditetsmagar. Mage nr 1 är från vecka 28 med ettan(hade ingen från 19, för det syntes inte). Ganska rejäl skillnad eller vad tycker ni? ;)
    Känner mig enorm nu, och magen bara växer och växer!

Kamn det bli så för att det är en annan pappa kanske?
    Jag har haft lillliten mage med de andra två :)

• Repan

Hej rutinerade föräldrar!

Fråga:
    Detta med att täcket och kudden som man kan köpa på IKEA till bebisar är 12månader + och 1+ som det står på förpackningarna, vad betyder det? Var köper man täcke och kudde man får ha tidigare? Jag fattar noll? Vet att det ska vara något med kuddens hårdhet i olika faser men hittar inte så mkt info om det... 

Bebis BF 20 december 2013
  • Smulan91

Jag är inte rutinerad. Mitt första barn.
    Men täcke ska man väl inte ha på barnet innan den fyllt ett år? Eller är det en myt?
    Kuddar har jag köpt på Ikea? Stod inte nån gräns tror jag..

• Repan
    Smulan91 skrev 2013-07-28 21:04:09 följande:
    Jag är inte rutinerad. Mitt första barn.
    Men täcke ska man väl inte ha på barnet innan den fyllt ett år? Eller är det en myt?
    Kuddar har jag köpt på Ikea? Stod inte nån gräns tror jag..
    Kudde har jag fattat man ska ha pga platt huvud, täcke vet jag att man inte har på natten men jag tänker att vi köper ett täcke som vi kan ha i vagnen, i soffan, på golvet etc. Det är varmt i vår lägenhet men om något behövs på natten blir det nog bebisfilt tänker jag.

På kudden som heter "len" på IKEA står det i en ruta (12M +) och bild på barn.
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Jag köpte kudde på baby butik.både till vagn och säng. Ska vara en speciell dyr sak för att huvudet inte ska bli platt.

Täcke köpte jag på gekås gillade det inte sydde ett eget av ett gammalt täcke.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013