• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Thereze85

Alla ni gravida som inte varit gravida innan. Ni har säkert fått eller kommer få råd från allt å alla . Men jag har ju tre barn sedan innan å vänner med barn . Å de största felet jag tycker man gör de är att man oroar sig för mycket man glömmer av att njuta . Jag förstår eran oro och det är ledsamt för er som får missfall . Men den tiden man är gravid hoppas jag att ni får njuta. Jag hör gravida som inte vågar handla tidigt eller hela tiden säger om allt går vägen efter varje mening . Jag tycker handla det man vill när man vill prata om de å va inte rädd för att njuta å tänk att de skall gå bra . Finns en mening med allt . Vill bara ge er lite råd om ni tycker de är ok NJUT !!! Eller försök infalla ❤❤❤❤❤

• Plopps80
    Thereze85 skrev 2013-04-03 14:42:10 följande:
    Alla ni gravida som inte varit gravida innan. Ni har säkert fått eller kommer få råd från allt å alla . Men jag har ju tre barn sedan innan å vänner med barn . Å de största felet jag tycker man gör de är att man oroar sig för mycket man glömmer av att njuta . Jag förstår eran oro och det är ledsamt för er som får missfall . Men den tiden man är gravid hoppas jag att ni får njuta. Jag hör gravida som inte vågar handla tidigt eller hela tiden säger om allt går vägen efter varje mening . Jag tycker handla det man vill när man vill prata om de å va inte rädd för att njuta å tänk att de skall gå bra . Finns en mening med allt . Vill bara ge er lite råd om ni tycker de är ok NJUT !!! Eller försök infalla ❤❤❤❤❤

Bra sagt! Jag har en dotter innan och oroar mig värre denna gången än förra. Vet inte vad fan som flugit i mig ärligt talat. Kan inte fokusera på något, därför sitter jag här och slappar ist för att arbeta... Barnmorskan sa idag att jag skall försöka njuta och jag skall försöka.
  • Thereze85
    Plopps80 skrev 2013-04-03 14:45:27 följande:
    Bra sagt! Jag har en dotter innan och oroar mig värre denna gången än förra. Vet inte vad fan som flugit i mig ärligt talat. Kan inte fokusera på något, därför sitter jag här och slappar ist för att arbeta... Barnmorskan sa idag att jag skall försöka njuta och jag skall försöka.

Plopps80 skrev 2013-04-03 14:45:27 följande:

Ja jag förstår att man oroa sig man vill ju så gärna att allt skall gå bra . Man får kanske försöka fördriva tiden med att göra sånt som är kul . Typ kolla bebis kläder å namn å vad man nu gillar . Jag åkte till hm igår å bara gick å kollade på alla små söta kläder å drömde mig bort . Köpte bara en söt liten mössa haha fast jag är ju bara i V5-6. Å satte mig å kollade bilder på som andra barnen när dom var bebisar haha värsta gravid haha
  • iloveyou

VAD jobbar alla med? :) Jag är utbildad förskollärare!

• Joset

Sextontolv: haha ja, man undrar ju hur stor man kommer bli, jag är också extra svullen precis när jag har ätit.

Jag längtar lite efter att få en sån där fin gravidmage :)

• Joset

Iloveyou: vilket härligt jobb :) själv jobbar jag inom ekonomi och redovisning.

• MissKaos

Kameran skojjar med mig och läggare ena fotot på tvären. Ignorera det och tvätthögen i bakgrunden.
    Mage, 4+4
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ackish
    sextontolv skrev 2013-04-03 14:41:34 följande:
    Finns här några som bor i Västmanland?
    Vi bor nu i Lindesberg men funderar på att flytta tillbaka till västerås som är våran hemstad.. :) Våra familjer bor där så det blir ju lite lättare..
  • MissKaos
    iloveyou skrev 2013-04-03 15:00:10 följande:
    VAD jobbar alla med? :) Jag är utbildad förskollärare!
    Ssk. Jobbar med substitutionsprogrammet, dvs med opiatberoende personer. (oftast heroin)
    Thereze85 skrev 2013-04-03 14:52:54 följande:

Ja jag förstår att man oroa sig man vill ju så gärna att allt skall gå bra . Man får kanske försöka fördriva tiden med att göra sånt som är kul . Typ kolla bebis kläder å namn å vad man nu gillar . Jag åkte till hm igår å bara gick å kollade på alla små söta kläder å drömde mig bort . Köpte bara en söt liten mössa haha fast jag är ju bara i V5-6. Å satte mig å kollade bilder på som andra barnen när dom var bebisar haha värsta gravid haha
    Både och. Man kan ju inte förneka det man känner. JAg är orolig. HAr fått två mf och får hornombehandla för att bli gravid. Med sonen tog det femton månader av hormonbeh. Fick ett mf förra sommaren och ett förra cykeln. Jag köper det jag vill etc, men oroa mig har jag all rätt att göra. JAg kommer inte förneka den känslan, utan försöka coopa med denpå vettigt sätt istället.  Kanske kan man använda sig av radikal acceptans och dyl metoder om det hjälper.
    Råd ja, jösses. Det roligaste rådet jag fick med sonen var en dam som kom fram och sa till mig att stänga jackan så inte bebisen frös. Jag var höggravid och genomsvett

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013