• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Irlais

Kan vi inte starta en grupp så kan ju alla relevanta trådar samlas där? :)

Min mage är också svullen av och till, i förrgår var den helt enorm men nu har det lagt sig lite. Trist att det är tarmarna och inte bebis, men det kommer ju det också :)

Iloveyou: kub är blodprov och UL där de mäter nackspalten på fostret. Om man får en dålig sannolikhet på kub kan man göra fostervattenprov och då är det nål för att ta provet.

• iloveyou

Irlais ok tack då fattar jag! :) ja hur startar man en grupp?

• iloveyou

Det hade vart skönt att kunna ha olika ämnen så inte allt hannar här på samma ställe gör det är svårt att följa

• tjej89
    verkar skrev 2013-04-03 13:14:30 följande:
    Blöder idag och lite ont imagen är nog mf...
    Nej! :( hoppas verkligen inte att det är så. ska du åka in till gyn eller nått och kolla?

tänker på dig <3 
  • tjej89
    iloveyou skrev 2013-04-03 14:13:40 följande:
    Det hade vart skönt att kunna ha olika ämnen så inte allt hannar här på samma ställe gör det är svårt att följa
    Nej ska ni försvinna nu? :( ;)
  • MissKaos

Tur det inte bara är jag!

På babyproffsen har dom bellybandit den där grejjer man,sätter i byxorna så det blir litr mer plats. Tunika/stor tröja och mammabyxor är mitt hopp nu!

TessLiihten skrev 2013-04-03 13:29:49 följande:
    Jag är i vecka 4 (3+6) idag och så här såg min mage ut för 2 dagar sedan

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oh no har du mõjlighet att kolla?

verkar skrev 2013-04-03 13:14:30 följande:
    Blöder idag och lite ont imagen är nog mf...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Thereze85
    verkar skrev 2013-04-03 13:30:34 följande:
    Mmm men efter som den graviditet var så annorlunda.

verkar skrev 2013-04-03 13:30:34 följande:
    Mmm men efter som den graviditet var så annorlunda.

Hoppas det går bra för dig . Vet många som har blödigt men inte fått missfall hoppas så är fallet för dig .. Håller tummarna
Svar på tråden December bebis 2013