• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Buzan

Frånochmeddu: det är lika vanligt att inte ha några symptom som att ha det. Jag gick hela min förra graviditet utan symptom. Magen växte och det var det ända sättet jag förstod att jag var gravid på. :P

• Buzan

Dock såg vi embryots hjärta ticka i vecka 6. Ska du tillbaka och göra ett nytt ul snart?

• frånochmeddu

Buzan: åh vad skönt att höra! Tycker bara att man hör överallt hur mycket symtom folk har. Spyr, sover, har ont i brösten och molvärk. Själv ligger jag här, latar mig på soffan och mår oförskämt bra. Är barnvakt till en 3årig liten herre, det fick bli lite film nu.. Jag orkar inte leka, det är väl det enda symtomet. Brukar hoppa runt, busa och gå till lekplatsen med honom.. Men inte idag

• frånochmeddu

Buzan: ja, jag tycker att det är lite oroväckande. Ska dit 24/4 igen.. ser han inget då så vet jag svart på vitt att det inte finns något i magen, då jag ska gå in i 8+0 då. Men kan ett embryo växa långsammare?alltså att de är olika stora trots samma vecka? Hade varit skönt att börja spy och har så ont i brösten att man inte kunnat kramas.. Låter sjukt, men då hade jag iallafall kunnat lugna mig.

• babylängtan20

idag har de skiftat emellan rosa och beige ifall de är en färgad flytn. annars helt vanligt så tror de är om jag kanske sträckt till mig och ansträngt mig :) skönt oron släppte ganska mycket nu :)

• MariaOchNiklas

Du kanske inte är lika lång gånget som du tror. Kan vara därför de inte kunde se???

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • frånochmeddu

Maria: jo, men jag kan inte vara mindre långt gången än 6+0 tycker jag. Gyn trodde ju också att jag var i 6+0 enligt hinnsäcken.. Så det är väl bara och hoppas att han ser extremt dåligt haha (var en gammal man) eller att mitt embryo är lite seg-vuxet

• MariaOchNiklas

frånochmeddu: hoppas på det bästa för dig. Han såg säkert dåligt

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • zod

När jag har räknat ut BF här på FL så har jag fått 22/12, men när jag testar på andra sidor så får jag 23/12. Nån som vet vad det beror på?

• zod
    MariaOchNiklas skrev 2013-04-13 15:27:41 följande:
    Om man nu skulle få barn på självaste julafton så får man anpassa till att fira barnet en del utav dagen och andra delen blir det självaste julfirandet. Har goda chanser på att få då, då jag är beräknad till den 18 december. Barnet i sig vet ju inget annat än att fylla år då. Hade det inte tagits då hade det ju aldrig blivit just det barnet. Så tänker jag med min 2 mf i bagaget. Är så glad att jag är gravid igen och nu hoppas på att det ska gå vägen. Är bara på 4+2. Men känner mig mer gravid nu än under mina 2 tidigare mf. Trötttheten är mycket påtaglig nu.
    Helt rätt tänkt Håller verkligen tummarna för att det kommer gå finfint för er denna gång .-)
Svar på tråden December bebis 2013