• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • zod

Lilla Bulan: RutinUL är runt vecka 18 och sen är det lite olika från län till län vilka som får göra kubtestet som är runt vecka 12 precis som tjej89. 

• LillaBulan

Okej :) är bara en sån som har liiiite svårt med att vänta. Vill helst veta saker innan det ens har skett ;)

• tjej89

Lillabulan: vi ska göra kubtestet... Se Så allt ser bra ut. Jag får göra det gratis fast jag är under 35... Bor i Stockholm! Är också otålig :)

• babylängtan20

läskigt som fan.. rosa flytningar i ca 3 dagar sen idag röda flytningar :s men ingen smärta kontktt kk som sa vi skulle höra av oss om de var likadant imon .. läskigt som fan  livrädd för mf :(  men jag tror de beror på minsta lilla tryck för de kommer och går o då de är mest är när jag sitter på toa antar de blir nåt tryck vet inte men jag försöker hålla mig lugn å länge de inte blöder rött detta är blandat med flytningar..

• Plopps80

Babylängtan! Min kompis blödde rosa, rött och brunt. Det kom klumpar. Hon var övertygad om att det var mf men det lilla hjärtat slog på VUL och nu är hon i vecka 24. Ofarlig blödning från livmodern. Lät verkligen inte bra när hon beskrev för mig om klumpar och blod. Hon hade aldrig ont. Hade hon haft knivskarpa menssmärtor hade det varit något att oroa sig för sa hennes BM. Gör ett gravvtest och se om det blir starkt/ har slagit över till 2-3. Det kan ju lugna ner dig! Förstår att det är jättejobbigt!!!

• babylängtan20
    Plopps80 skrev 2013-04-12 21:10:04 följande:
    Babylängtan! Min kompis blödde rosa, rött och brunt. Det kom klumpar. Hon var övertygad om att det var mf men det lilla hjärtat slog på VUL och nu är hon i vecka 24. Ofarlig blödning från livmodern. Lät verkligen inte bra när hon beskrev för mig om klumpar och blod. Hon hade aldrig ont. Hade hon haft knivskarpa menssmärtor hade det varit något att oroa sig för sa hennes BM. Gör ett gravvtest och se om det blir starkt/ har slagit över till 2-3. Det kan ju lugna ner dig! Förstår att det är jättejobbigt!!!
    har haft de omväxlande hade samma i dec som slutade i ma feb :(
    nej jag har absolut inte ont alls tack o lov för det :)
    nej ja vågar inte göra gravtest jag avvktar ett tag och ska boka ett för nästa eller näst nästa vecka iaf
  • Crissie
    babylängtan20 skrev 2013-04-12 21:12:38 följande:
    nej ja vågar inte göra gravtest jag avvktar ett tag och ska boka ett för nästa eller näst nästa vecka iaf

Håller tummarna för att det inte är någon fara utan beror på något ofarligt. Hoppas du får kolla på sjukhuset vad blödningarna beror på så du kan känna dig lugnare! KRAM!
  • MissKaos

Kram!

babylängtan20 skrev 2013-04-12 21:12:38 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013