• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • babylängtan20
    Crissie skrev 2013-04-12 21:21:33 följande:

Håller tummarna för att det inte är någon fara utan beror på något ofarligt. Hoppas du får kolla på sjukhuset vad blödningarna beror på så du kan känna dig lugnare! KRAM!
    det hoppas vi med så klart :) men jag är lugnare nu för jag har inte börjat blöda utan de är rödorangea flytningar och ingen smärta över huvudtaget
  • Liten08

Haha, det var mest min sambos min när hon brölade ut detta om FL. Jag tycker det är härligt att jag inte är ensam om att vara nojig :) Nyss hemkomna från öl & whisky mässan. Det var ju ett stort skrattnär jag beställer en pepsi när vi sätter och oss och skall käka innan vi skulle in - kompisens min var priceless! :) hur mår ni andra? Plopps80 - jag är 6+5 idag så det var en liiiiiiiiten plupp därinne :) skall tillbaka 7/5 :) dom var väldigt trevliga på BMG :)

• Förstaförsökaren26

Babylängtan20 min barnmorska sa igår att tydligen så är blödningar väldigt vanligt och behöver inte alls vara något fel! Hoppas att det går över för dig och du får fortsätta att njuta av att vara gravid! ð???

• Repan

Starkare plus idag på BIM så nu får man försöka slappna av lite i alla fall.

• Plopps80

Somnade med dottern kl 19 på soffan. Sov till 21. Var vaken till 22 och sov hela natten till 05:40 då dottern vaknade. Flyttade upp i soffan och sov vidare till nu 07:30 medan hon tittade på film. Hade kunnat sova längre. Känns som att det är omöjligt att bli mättad på sömn. När jag var gravid med dottern la jag mig på sängen efter jobbet varje dag och kolla på tv och sov. Var lika slut då också. Nu ska man hämta på dagis, laga mat, leka så det blir ju inte samma vila. Man får passa på när man kan!

• loppan

Hola! Får jag hoppa in här? Plussade igår med syskon, bf 22 december! Känns helt galet, vi tänkte oss kanske i januari, februari men nu kanske det tillochmed blir på julafton, haha!

• zod

babylängtan20: Håller tummarna! Som andra skriver så behöver det ju absolut inte vara någon fara. Hur är det idag?

loppan: Grattis! BF samma dag som mig. 

• loppan

Tack Zod! Vad mysigt va :) var det planerat? Kan inte låta bli att tänka att jag hoppas att det blir bf en vecka tidigare eller att jag går över tiden så att det inte blir 24e eller 30onde...så dumt!! Men jag vill ju att den lilla ska få en helt egen födelsedag, hen blir ju liksom ändå 'sist' på moppe, körkort, krogen mm. Men samtidigt är jag sjukt glad och sambon med så det känns ju egentligen helt jättedumt att ens tänka så! Skriver från ipaden så därför det ser rörigt ut..

• zod

loppa: Nej, det var faktiskt inte planerat alls, men ändå väldigt välkommet Jag känner likadant som dig gällande  julafton. Har två barn sedan tidigare och då gick jag över en resp. två dagar så känns ju "tyvärr" inte helt osannolikt att det kommer bli just julafton. Är det första barnet för dig?

• babylängtan20
    zod skrev 2013-04-13 09:49:31 följande:
    babylängtan20: Håller tummarna! Som andra skriver så behöver det ju absolut inte vara någon fara. Hur är det idag?

loppan: Grattis! BF samma dag som mig. 

Hej ja typ samma men de är blodblandade flytningar o inte endast blod iaf som tur är :) och heller ingen smärta
Svar på tråden December bebis 2013