• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • LillaBulan

Ser att ni pratar om att få liten på självaste julafton ;) Har alltid tänkt att det inte kan vara så roligt, men alla kan inte planera när det passar. För vår del blir det då det blir så planering har aldrig fungerat då det inte satt sig. Ett vårbarn hade såklart varit kul men man kan ju inte alltid planera sådant :)

Någon här som har anlag för höftluxation? Själv föddes jag med det.

• emmapaulinalarsson

Hallå hallå ! Jag plussade för ett par dar sedan :D det blir bf runt den 8 december !

• loppan

Zod: mysigt, sonen var också oplanerad men välkommen, och denna gången var det planerat men till 2014 så det gick ju sådär :) Gick över fyra dagar med honom så vi får se hur det blir denna gången...vi får knipa bäst det går :)) Lillabulan: har också tänkt att det inte kan vara roligt att fylla år på självaste julafton och har tänkt att går det att undvika så ska vi försöka, det gick sådär...lite felräknat då jag trodde att jag skulle ha bf 22 jan först :) men som du säger, man kan inte alltid planera, sonen är vårbarn och det var såå skönt. Vad är höftluxation?? Är det ärftligt då du har anlag för det??

• mammatilltvå85
    loppan skrev 2013-04-13 13:40:39 följande:
    Zod: mysigt, sonen var också oplanerad men välkommen, och denna gången var det planerat men till 2014 så det gick ju sådär :) Gick över fyra dagar med honom så vi får se hur det blir denna gången...vi får knipa bäst det går :)) Lillabulan: har också tänkt att det inte kan vara roligt att fylla år på självaste julafton och har tänkt att går det att undvika så ska vi försöka, det gick sådär...lite felräknat då jag trodde att jag skulle ha bf 22 jan först :) men som du säger, man kan inte alltid planera, sonen är vårbarn och det var såå skönt. Vad är höftluxation?? Är det ärftligt då du har anlag för det??

Min äldsta son var beräknad till 22 december...min pappa fyller år på julafton så vi hoppades att vi skulle kunna låta bli att pricka in den dan (inte för att min pappa fyller år då men för att det vore roligare för sonen med en egen dag som inte var julafton) dock kom han sista november istället då han föddes 3 veckor tidigt, så man vet ju aldrig hur det blir....barnens kusin var beräknad till 22 dec 2012 men föddes 30 december istället....
  • loppan

Visst är det så mammatilltvå :) vilket datum är du beräknad till denna gången?

• zod
    emmapaulinalarsson skrev 2013-04-13 13:26:13 följande:
    Hallå hallå ! Jag plussade för ett par dar sedan :D det blir bf runt den 8 december !
    Grattis!
  • zod
    mammatilltvå85 skrev 2013-04-13 14:10:36 följande:

Min äldsta son var beräknad till 22 december...min pappa fyller år på julafton så vi hoppades att vi skulle kunna låta bli att pricka in den dan (inte för att min pappa fyller år då men för att det vore roligare för sonen med en egen dag som inte var julafton) dock kom han sista november istället då han föddes 3 veckor tidigt, så man vet ju aldrig hur det blir....barnens kusin var beräknad till 22 dec 2012 men föddes 30 december istället....
    Nä, det där går ju aldrig att planera egentligen, även om man inte kan låta bli att hålla tummarna lite grann. Huvudsaken är allt går bra
  • MariaOchNiklas

Om man nu skulle få barn på självaste julafton så får man anpassa till att fira barnet en del utav dagen och andra delen blir det självaste julfirandet. Har goda chanser på att få då, då jag är beräknad till den 18 december. Barnet i sig vet ju inget annat än att fylla år då. Hade det inte tagits då hade det ju aldrig blivit just det barnet. Så tänker jag med min 2 mf i bagaget. Är så glad att jag är gravid igen och nu hoppas på att det ska gå vägen. Är bara på 4+2. Men känner mig mer gravid nu än under mina 2 tidigare mf. Trötttheten är mycket påtaglig nu.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80

Vi skulle ABSOLUT inte ha bebis i december. Det var vi säkra på! Mannen var inte ens hemma under ägglossningen var en liten rackare som levde länge och befruktade ägget! Tänkte inte ens tanken att jag skulle bli gravid i mars. Men man styr inte det är tydligt!

• frånochmeddu

Alltså. Är det någon i denna tråden som absolut inte har några symtom förutom trötthet? Jag har verkligen inga symtom alls, bara trötthet. Har i tidigare grav (slutat illa) mått SKIT. Spytt, sovit, spytt, sovit, spytt osv.. Men nu känner jag inget. Inte alls. Var på VUL förra veckan, trodde att jag var i minst 6+4- beroende på min cykel.. Han såg bara en hinnsäck, inget annat.. Vad jag vet. Trodde då att jag var i 6+0.. Så, har någon annan det såhär? Är det normalt att inte se ett embryo i vecka 6+0? Förlåt för alla frågor.. Men känner mig ensam i att inte ha några symtom alls! Känns inte som om att det bådar så gott.

Svar på tråden December bebis 2013