• Jenkis

Vi som avbrutit 2013

Jag saknar en tråd med lite liv i där vi som varit tvungna att avbryta våra graviditeter samlas. Där vi kan diskutera allt från avbrytandet till sorgen både före och efter. Vi kanske kan ge varandra tips på hur man går vidare och hur man ordnar en fin ceremoni när man tar adjö för sista gången?

Vi avbröt för en vecka sedan p.g.a. mycket svårt hjärtfel på vår lilla dotter. Vi är barnlösa sedan tio år och vi kan inte bli gravida överhuvudtaget utan hjälp. Detta gör det inte lättare precis...

Finns ni som också har avbrutit relativt nyligen? Jag både hoppas och inte hoppas på det...   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 21:20
    Även för dem som avbrutit 2014!

• Svar på tråden Vi som avbrutit 2013
  • Malin81a
    Charlie40 skrev 2014-11-07 10:26:25 följande:

Väntan på bim. Håll tummarna!

Håller alla tummar!
  • visvto
    Vi avbröt av sa,ledsen71 skrev 2014-11-09 18:43:40 följande:

Hej,

det känns skönt att på något sätt att inte känna oss ensamma. Vi tog beslutet att göra bort, pga att vi inte visste hur gravt handlikappad vår lilla dotter skulle bli. Det var avgörande, dock har det gjort ont...det har bara gått ett par dagar, men vi gråter och gråter. Vi har redan 3 killar och skulle försöka få en dotter, sista chansen. Folk kritiserar men när det gäller down syndromet så kan barnet var lindrigt handikappad eller gravt handlikappad, problemet är att man inte får några garantier, därför tog vi beslutet att avbryta graviditeten, sedan tänkte vi att någon dag kommer vi att dö, vem kommer att ta hand om vår dotter om hon är gravt handikappad, eller lider av autism som många med downs syndromet gör, skall ansvaret föras över till våra äldsta barn? Fortfarande vet vi inte om vi gjorde rätt eller fel. Det gör så ont..även om Kuratorn antydde att vi tog ett korrekt beslut som tänkte på våra äldre barn, dock är hela situtationen svårt att mäkta med. Vi ville träffa vår lilla dotter för att kunna ta farväl. Vi ångrar inte detta beslut..hon kommer att kremeras enskilt. Vi kommer att veta vart hon ligger så att vi kan gå och sörja...Varken jag eller min sambo kan jobba ordentligt, vi gråter och gråter...Min sambo vill försöka igen, själv vet jag inte...vi tar en dag i taget...dock känns det lite bättre att veta att vi inte är ensamma om detta.

Kram!

vi avbröt av samma anledning. Det som är jobbigast är tankar på hur det skulle/kunde ha blivit. Vårt beslut grundades på vår ålder o på hur det skulle bli om vi gick bort innan barnet var vuxet.

• Charlie40
    Malin81a skrev 2014-11-11 15:17:10 följande:
    Håller alla tummar!
    Tack snälla, behöver alla tummar! Lycka till själv och skriv här hur allt går. Kram
  • Malin81a

Hej, hur går det för er andra? Här går det inget vidare känns det som. Var blödningsfri i 3 dagar efter gulkroppshormon. Har nu börjat blöda igen. .. Jag måste säga att jag tvekar verkligen om vi har gjort rätt som avbröt graviditeten när kroppen inte vill återställa sig..

• Charlie40
    Malin81a skrev 2014-11-26 21:48:40 följande:

Hej, hur går det för er andra? Här går det inget vidare känns det som. Var blödningsfri i 3 dagar efter gulkroppshormon. Har nu börjat blöda igen. .. Jag måste säga att jag tvekar verkligen om vi har gjort rätt som avbröt graviditeten när kroppen inte vill återställa sig..

Hej jag blev inte gravid förra månaden och börjar fundera om ngn cysta förstör där inne. Har äl på tis/onsdag. Så hoppas få ge sambon fin julklapp :)

Det kanske är riktiga mensen som kommit för dig Malin? Har du tagit äl test? Enligt min bm kunde man ägglossa trots blödning.
  • snerkan
    Malin81a skrev 2014-11-26 21:48:40 följande:

Den riktiga mensen ska komma några dagar efter avslutat kur med gulkroppshormon. Berättade inte läkaren det för dig när ni var in? :/

Jag fick min mens två dagar efter avslutad kur med gulkroppshormon, blödde sedan i 5 dgr o hade äl 10-12 dagar efter mensen o blev gravid igen då. Hoppas att det ordnar sig!

Och Lycka till Charlie40! Håller tummarna!
  • Malin81a

Jo en blödning berättade de om. Bara de att jag började blöda en gång till efter den ordentliga blödningen. Men det har slutat igen. Så nu håller vi tummarna för äl snart!

Håller tummarna Charlie40!

• Malin81a
    Charlie40 skrev 2014-12-09 19:26:38 följande:

Hur går det Malin? Själv är jag på bim-8 och hoppas innerligt på december.

Ursäkta sent svar. Jag har missat att gå in här. Jag hoppas verkligen att du får plus . Har du testat nu?

Jag fick ett svagt streck igår kväll på ett sådant enkelt test så det verkar som om ägglossningen kom igång och det tog sig efter behandlingen med gulkroppshormonet. Men det är ju så tidigt att jag inte vågar hoppas. Jag har ju ännu på mina 3 graviditeter inte haft något tidigt missfall och hoppas inte att det är dags nu.
  • Charlie40
    Malin81a skrev 2014-12-16 08:50:47 följande:
    Ursäkta sent svar. Jag har missat att gå in här. Jag hoppas verkligen att du får plus . Har du testat nu?

Jag fick ett svagt streck igår kväll på ett sådant enkelt test så det verkar som om ägglossningen kom igång och det tog sig efter behandlingen med gulkroppshormonet. Men det är ju så tidigt att jag inte vågar hoppas. Jag har ju ännu på mina 3 graviditeter inte haft något tidigt missfall och hoppas inte att det är dags nu.
    Tyvärr tror jag att jag fick ett tidigt missfall igår på dag 25. Annars kommer alltid mensen dag 28 och börjar med lite brunt en dag för att sedan öka. Nu blödde jag direkt mörkt rött. :( så surt å jobbigt. Är ju gammal nu å kanske inte ska försöka mer. Men iofs är det bättre med MF än att det går så långt dom det gjort innan. Hoppad du är gravid :)
Svar på tråden Vi som avbrutit 2013