• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-03-12 08:19:27 följande:
    prindo: Usch, det låter skitjobbigt! Under tidigare graviditeter har jag varit gravid under vintern och då pga halkan fått kraftig foglossning antingen tidigt eller längre fram i graviditeten. Har liksom blivit att jag gått på halt underlag både mellan bilen och jobbet och till stallet varje dag. Denna vintern har varit så mild så det har inte varit så farligt, en enda dag var det riktigt mojsig snö på väg till jobbet och när jag gick i det så fick jag mkt ont av foglossningen efteråt, men annars har det varit ganska lugnt och hittills har jag lyckats hålla foglossningen på ganska bra nivå så att jag ändå kan fungera i vardagen, ta hand om hästarna utan problem osv.. Men man vet ju aldrig hur länge det håller i sig.. Är ju ganska ovanligt att foglossningen blir mildare än tidigare graviditeter tror jag. 
    Ja fy det är hemskt, men det kan ju bli bättre ju längre graviditeten går, men i mitt fall tror jag dock inte på det! 
  • DevilsDaughter

prindo: jaså? Jag trodde att det alltid blev värre ju längre man gick.. Men då vet man ju iaf att det inte behöver vara så och man kan hoppas iaf! Skönt att det är vår iaf, känns alltid som att tiden går fortare då!

• smålandsjänta
    prindo skrev 2014-03-12 07:19:42 följande:
    Ja det är klart det är olika hur mkt man klarar så klart man ska testa sig fram, har provat det Mesta men klarar ingen ansträngning måste tänka hela tiden på varje steg men ibland hjälper inte ens det, har också hästar så lite rörelse blir det men allt går ultra rapid plus att jag måste sätta mig eller gå in och lägga mig för värkens skull med jämna mellanrum, är em. Jobbig tid nu när dom fäller när jag måste stå, har en stol på stallplan som jag sätter mig på, men har jag gjort nått extra typ ryktat eller hängt tvätt dammsugit eller nått så har jag jätteont, vissa dagar kan jag knappt gå, då det hugger som knivar och låser sig känns som om man går av. Men vissa dagar bättre andra sämre. Ska fråga efter kryckor nästa vecka skulle behöva när det är som värst så sambon slipper hjälpa mig på toa :)
    Fy tusan! Lider med dig. Har Fibromyalgi, en kronisk smärtsjukdom, och jag får extrem smärta i "skov"/perioder. Det är verkligen inte roligt när man känner att man inte kan klara sig utan assistans av någon annan. Hoppas verkligen det blir bättre för dig, och att du får kryckor om du skulle behöva! 
  • prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-03-12 08:32:42 följande:
    prindo: jaså? Jag trodde att det alltid blev värre ju längre man gick.. Men då vet man ju iaf att det inte behöver vara så och man kan hoppas iaf! Skönt att det är vår iaf, känns alltid som att tiden går fortare då!
    Det trodde jag med, men vi får se, just nu känns det som sagt inte så, och mitt tålamod är lika med noll.
    Har sjukt dåligt samvete gentemot min son Rynkar på näsan
  • prindo
    smålandsjänta skrev 2014-03-12 09:08:37 följande:
    Fy tusan! Lider med dig. Har Fibromyalgi, en kronisk smärtsjukdom, och jag får extrem smärta i "skov"/perioder. Det är verkligen inte roligt när man känner att man inte kan klara sig utan assistans av någon annan. Hoppas verkligen det blir bättre för dig, och att du får kryckor om du skulle behöva! 
    Usch fibromyalgi kan inte vara lätt att leva med? detta som jag har går ju iaf över. 
  • prindo
    prindo skrev 2014-03-12 13:37:25 följande:
    Det trodde jag med, men vi får se, just nu känns det som sagt inte så, och mitt tålamod är lika med noll.
    Har sjukt dåligt samvete gentemot min son Rynkar på näsan
    Att jag inte orkar leka med honom som förut, svårt att förklara för honom att sen när bebisen är ute kommer mamma kunna busa ordentligt och leka.
  • DevilsDaughter

prindo: Förstår det! Men barn brukar ofta finna sig i det ändå och anpassar sig.. Jag har under mina graviditeter mått apa och barnen har fått klara sig mkt själva och roa sig själva. Första och andra fick jag tätt så hon var ganska liten när jag var gravid med lillebror och hon va jätteduktig med att kunna leka själv när jag låg brevid, men visst får man dåligt samvete, men det är ju inget man kan hjälpa och det är ju övergående! 

• mmjansson85

Igår sparkade min lilla kille knappt nånting alls på dagen och jag blev riktigt orolig eftersom att min bm sagt att jag ska känna sparkar varje dag nu. Till slut hällde jag i mig ett stort glas med kallt vatten och efter det började han äntligen sparka som vanligt. Undrar om han sov på dagen eftersom att jag inte kände av han.. Nån som vet hur länge ett foster kan vara stilla utan att det är något att oroa sig för?

• Cassidy

Jag blev faktiskt så orolig över min ena tvilling att jag åkte in till förlossningen natten mellan lördag och söndag. 
    Hade inte känt av henne på över ett dygn och när jag ringde ville de att jag skulle komma in direkt. 
    Det visade sig att hon vridit sig lite och att jag bara inte kände hennes rörelser. På ultraljudet såg man både hjärtat, att hon hade hicka och viftade med armarna.

De sa i alla fall att det är bättre att komma in en gång för mycket än en gång för lite. MEN att bebisar har olika rörelsemönster och att de under olika perioder rör sig mer/mindre.
    Det finns med andra ord inget rätt och fel. Är man riktigt orolig, har försökt med kallt vatten, varm dusch, glass, att putta på magen osv utan resultat, så är det bättre att ringa och fråga! 

• DevilsDaughter

Har märkt att min börjat bli lugnare på dagarna, känner av henne morgon och kväll men på dagarna är det oftast helt stilla. Kan nog vara så i perioder, dock är det bättre att ta det säkra före det osäkra..

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.