lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
prindo: jaså? Jag trodde att det alltid blev värre ju längre man gick.. Men då vet man ju iaf att det inte behöver vara så och man kan hoppas iaf! Skönt att det är vår iaf, känns alltid som att tiden går fortare då!
prindo: Förstår det! Men barn brukar ofta finna sig i det ändå och anpassar sig.. Jag har under mina graviditeter mått apa och barnen har fått klara sig mkt själva och roa sig själva. Första och andra fick jag tätt så hon var ganska liten när jag var gravid med lillebror och hon va jätteduktig med att kunna leka själv när jag låg brevid, men visst får man dåligt samvete, men det är ju inget man kan hjälpa och det är ju övergående!
Igår sparkade min lilla kille knappt nånting alls på dagen och jag blev riktigt orolig eftersom att min bm sagt att jag ska känna sparkar varje dag nu. Till slut hällde jag i mig ett stort glas med kallt vatten och efter det började han äntligen sparka som vanligt. Undrar om han sov på dagen eftersom att jag inte kände av han.. Nån som vet hur länge ett foster kan vara stilla utan att det är något att oroa sig för?
Jag blev faktiskt så orolig över min ena tvilling att jag åkte in till förlossningen natten mellan lördag och söndag.
Hade inte känt av henne på över ett dygn och när jag ringde ville de att jag skulle komma in direkt.
Det visade sig att hon vridit sig lite och att jag bara inte kände hennes rörelser. På ultraljudet såg man både hjärtat, att hon hade hicka och viftade med armarna.
De sa i alla fall att det är bättre att komma in en gång för mycket än en gång för lite. MEN att bebisar har olika rörelsemönster och att de under olika perioder rör sig mer/mindre.
Det finns med andra ord inget rätt och fel. Är man riktigt orolig, har försökt med kallt vatten, varm dusch, glass, att putta på magen osv utan resultat, så är det bättre att ringa och fråga!
Har märkt att min börjat bli lugnare på dagarna, känner av henne morgon och kväll men på dagarna är det oftast helt stilla. Kan nog vara så i perioder, dock är det bättre att ta det säkra före det osäkra..