lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Mig har dom aldrig ringt utan har tider som jag skall kontakta dom, samt skicka in aktivitetsrapporten.
prindo: tack för informationen och ditt utförliga svar! Jo det var ett missat telefonmöte eftersom tiden stod med på kallelsen de skickade hem till mig, dock läste jag ju fel på datumet.. Här funkar det så att de ringer oanmält då och då också. Och ibland får man en kallelse hem om en telefontid där det står att de ringer ett visst datum och tid.
Jag har ringt FK idag och så har jag varit inne hos arbetsförmedlingen. FK sa att om de stängt av mig pga detta så blir min SGI nollad, men har de inte gjort det så är det lugnt och hon trodde inte de skulle stänga av mig för en sådan miss.
Gick och pratade med AF och de sa att de inte stänger av för att man inte svarat i telefonen och att jag alltså inte har blivit avstängd därifrån. Och han sa också att det är mer för a-kassa man ska vara orolig över att jag uteblivit från telefonsamtalet och att jag inte behövde vara orolig för SGI:n!
Kändes så otroligt skönt att höra detta! Är så glad nu samtidigt som jag fortfarande är rädd att detta ändå ska påverka sen när utredningen om min föräldrapenning väl ska gås igenom, dock sa ju både FK och AF att så länge jag inte blivit avstängd är det ingen fara och det har jag ju inte blivit!
Det där med att man inte behöver vara arbetssökande 6 månader innan beräknad födsel har jag inte hört någonting om!? När jag har pratat med FK har de bara sagt hur viktigt det är för att sydda SGI:n att man skriver in sig på AF samma dag som man blir arbetslös och att man inte får bli avstängd därifrån då.. Jag tog för givet att man var tvungen att söka jobb tills dagen barnet föds typ! Men vet du hur det funkar? Alltså vad ska man göra för att "lagligt" avsluta arbetssökandet pga graviditet? Hur går man tillväga liksom? Men det låter ju ganska logiskt om man tänker efter, lite sjukt att söka jobb när man är beräknad att föda om en månad liksom, haha.. Har inte tänkt på det tidigare!
Men kommer nog ändå, även om jag tydligen inte behöver, söka jobb som attan och vara aktiv som bara den på AF iaf två månader till för att släta över mina misstag med alla de missade samtalen! Va lite pinsamt när han på AF räknade upp alla gånger de ringt och att jag inte hade svarat på en enda! Allt står ju rapporterat där..
Jag har gått upp väldigt mycket redan. Vägde 65 från början och nu 83 kg. Jag äter lite mer än normalt men absolut inte speciellt mycket mer än innan. Jag mådde väldigt illa fram till v.19 med kräkningar och var då tvungen att småäta för att klara mig igenom dagarna, men det är nu på slutet som jag har gått upp mest. Jag kan dock ha på mig samma gravidjeans som satt tight när jag vägde 70 kg. Det är lite chockerande att vågen kan visa så mycket. Det måste vara vatten son jag fått jämt fördelat över kroppen, för jag tror ingen som ser mig skulle gissa på att jag har gått upp så mycket som jag har gjort. Min bm trodde inte på mig när jag berättade och allvarligt trodde att det var fel på vågen när jag ställde mig där. Men visst, jag ser inte smal ut, men att väga så mycket som 83 kg är svårt att smälta. Och mer kommer det att bli med all säkerhet....
rebecca: Då har vi motsatta "problem", jag ser ut att ha gått upp mycket men vågen visar lite! Antagligen är det som du säger att du samlat på dig vatten och den vikten är ju sådan som försvinner "gratis" efter förlossningen sen:)
prindo: Ne, vi behöver nog inte det.. Men man är ändå rädd sen i slutändan att man ska ha missat nån punkt som tydligen va väsentlig.. Nog bäst att alltid dubbelkolla innan man gör något..
Ja det är konstigt att det ska vara såhär, vi har ju ändå förtjänat och jobbat upp den här sgi:n sen kan dom bara nolla den. för menar e ju inte en punkt att hålla reda på.
förresten har jag sparat mejl och dylikt ifall att, det mot förmodan skulle vara nått.
prindo: Det är ju jättebra! Tyvärr har jag bara pratat med dem per telefon med undantag från ett mail, men tror inte det mailet sa så mkt.. Ja, det är mkt att hålla reda på.. Tydligen så är det ju faktiskt så att skriver du inte in dig på AF samma dag du blir arbetslös så är SGI:n nollad sen..