lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Jag är i v.27 (26+3).
Jag tycker att det låter konstigt att SGI:n blir nollad om man inte skriver in sig samma dag man blir arbetslös. Trodde att man bara förlorade en dags beräkning på vad man har för inkomst om man skulle skriva in sig hos arbetsförmedlingen en dag för sent. Är ni säkra på att SGI:n blir nollad?
Det stämmer att SGI blir nollad om man inte skriver in sig på AF första arbetslösa dagen.
När jag var gravid med min son så var jag arbetslös men jobbade timmar vid behov och hade 3 olika arbetsgivare. Jobbade så här i drygt ett år... Det var tufft!
Så FK fick en rejäl bunt papper av mig för att beräkna min SGI för föräldrapenningen, då jag hade flera jobb.
De sade att det inte räckte med mina timmar för SGI:n.. men som tur hade jag redan året innan skrivit in på mig hos AF första arbetslösa dagen efter en 10-månaders anställning på heltid.
Så min FP för sonen baserades på mitt gamla heltidsjobb och tack vare det hade jag kvar mitt SGI. Minns att jag var så lättad över det!
Så det är jätteviktigt att se till att det inte är något glapp någonstans!
Denna gången vet jag inte hur min SGI, ser ut och vad för FP jag kommer att få för jag är återigen arbetslös, men tyvärr efter bara en 5-månaders anställning. Så det lär ej räcka till SGI:n men jag har i alla fall skrivit in mig på AF den första arbetslösa dagen. Så det återstår att se. Lite typiskt att vara gravid och vara arbetslös igen liksom....
skulle jag däremot få en heltidstjänst igen så räknas sgi:n om först efter 6 månader. så sa hon.
Kan man inte lägga upp bild i den här tråden genom sin telefon? (iPhone)
första besöket hos bm idag. eller ja andra men första riktiga. hon hade lite svårt att hitta hjärtljud då tösen inte ville ligga still och sparkade på dopplern. men till slut så. låg stadigt på 153.
blodtrycket låg jättebra och blodvärdet var även det jättebra så jag behöver fortfarande inte äta några järntabletter så jag hoppas verkligen att det håller sig så.
magen hade växt så fint. låg precis mitt på kurvan.
Känns som man är gjort för det här nästan. har lite ont i ena höften av foglossning men det är ju hälften av vad jag hade kunnat få så jag klagar inte. utöver det mår jag som en prinsessa.
inte trött längre, ingen halsbränna, sover som en gud, äter nyttigt för det är jag sugen på och ja egentligen inga andra krämpor. känns helt underbart. :D
Sunset: låter verkligen helt perfekt! Som det borde få vara för alla :)
tjejer varför har inte vi någon bildtråd? borde vi inte skaffa en?
Och min fråga då, går det att lägga in bilder här genom tfn? :)