• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • mmjansson85
    Cassidy skrev 2014-04-17 14:01:41 följande:
    Jag har tid för tillväxtultraljud om en timme. Hoppas allt ser bra ut!
    Jag har ju ingen enling-graviditet att jämföra med, men att de har det trångt där inne nu kan jag känna. Det blir mycket strechövningar och envetna försök att ta sig ut genom magen/revbenen... Sparkar har jag inte känt på två veckor! 

Kan det inte bara vara färdigt nu...!
    Usch de måste vara väldigt tungt med två! Jag tycker det börjar bli jobbigt med EN bebis! Min sparkar fortfarande ibland men det är mer bökande och tryckande nu. Känner mig lite lätt mörbultad!
    Åå om tiden bara kunde gå lite fortare!!
  • mmjansson85

Vad saknar ni mest från innan ni blev gravida?

Jag saknar mina vanliga jeans. Har inte kunnat ha dom sen vecka 10 typ..

Jag saknar att sova en hel natt utan att behöva gå upp o kissa hela tiden.

Och jag saknar att dricka kallt vitt mousserande vin...

• DevilsDaughter

jansson: Jag saknar SEX!!! 

Cassidy: häftigt med två ändå! Känner att min har ganska så bra plats än så länge..

• Kia82

Åhh, vad gott med vin!! Varenda graviditet har jag varit sjukt sugen på räkor och vitt vin, fattar inte vad det beror på egentligen men det är något som ju är återkommande!??

• Cassidy

TUL gick alldeles utmärkt och det är inte konstigt att det är så tungt och att allt gör så ont. Jag har nämligen två bjässe-bebisar i magen.
    V 31 och båda väger över 1.9 kg! Förvånad

Fattar inte hur de kunnat bli så stora. Jag har haft svårt att äta hela graviditeten och förra veckan hade jag 'bara' gått upp 7 kg. Det är ju bara att vara glad och tacksam. Men jösses vad fullpackad jag känner mig! Tungan ute

• Cassidy

Och bägge två ligger fortfarande på tvären, så ett snitt ser allt mer sannolikt ut.

Är det någon annan som vet/tror att de kommer snittas? 

• Geléhallon89
    Cassidy skrev 2014-04-18 23:15:02 följande:
    TUL gick alldeles utmärkt och det är inte konstigt att det är så tungt och att allt gör så ont. Jag har nämligen två bjässe-bebisar i magen.
    V 31 och båda väger över 1.9 kg! Förvånad

Fattar inte hur de kunnat bli så stora. Jag har haft svårt att äta hela graviditeten och förra veckan hade jag 'bara' gått upp 7 kg. Det är ju bara att vara glad och tacksam. Men jösses vad fullpackad jag känner mig! Tungan ute
    Min läkare gjorde viktuppskattning i torsdags och i vecka 29+3 vägde min flicka 1510g  :P 
    Vincent 080622 <3 Nr 2 BF 29juni flicka <3
  • prindo

Har haft sån grym halsbränna och magkatarr, och en läkare på förlossningen sa att jag kunde äta omeprazol och att det inte var farligt ibland, men han sa inte hur länge och hur ofta? Nån mer som äter det, blev orolig nu har ju ätit 1 om dagen i 5 dagar nu. Tänk om bebisen tagit skada =(

• mammafia84

Jag har ätit omeprazol hela graviditeten och i 3 år innand e typ. Och både läkaren å min bm vet de men har inte sagt nåt så ja hoppas verkligen inte de e farligt :/

¤ Oliver 04 ~ Josefine 06 ~ Bebis bf 27/6-14 ¤
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.