• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-04-30 19:13:04 följande:
    prindo: Nu när du säger det så kom jag på att jag läste nånstans häromdagen att ämnesomsättningen ökar vid den här tiden.. Kan ju faktiskt vara en sån enkel grej.. Men varför förbränner man mer nu? 
    Alltså oftast när ämnesomsättningen ökar så äter man ju därefter, men äter man mindre kan man ju gå ner, kroppen ger ju bebis maten så då förbränner man mer. Men oftast som sagt märks ju inte detta i viktnedgång utan ökad vikt för att man anpassar hungern =) 
    Och som jag lite till =)

Jag har nu gått upp 19 kg och är i v 34+3
  • mmjansson85
    prindo skrev 2014-05-06 08:42:21 följande:
    Alltså oftast när ämnesomsättningen ökar så äter man ju därefter, men äter man mindre kan man ju gå ner, kroppen ger ju bebis maten så då förbränner man mer. Men oftast som sagt märks ju inte detta i viktnedgång utan ökad vikt för att man anpassar hungern =) 
    Och som jag lite till =)

Jag har nu gått upp 19 kg och är i v 34+3
    Jag har också gått upp 19 kg och är i v 32+3. Undrar vart detta ska sluta...!
  • Kia82

Min bebis har efter att ha legat med huvudet neråt i minst 5 veckor nu helt plötsligt tröttnat och ligger nu på snedden istället. Kände så tydligt igår när kullerbyttan skedde, det gjorde riktigt ont och jag blev så förvånad då ingen av de andra tagit sig upp igen när dom väl lagt sig neråt.
    Tur att det är drygt 7 veckor kvar till bf så att det finns tid för henne att vända sig igen.

• mmjansson85

När jag var på toa nyss så fick jag lite svaaagt orange slem (flytning) på pappret. Knappt synbart alls. Ska jag ringa förlossningen och kolla med dom eller avvakta? Bebis är lika pigg som vanligt.
    Känner mig inte direkt orolig men man blir ju lite fundersam.

• DevilsDaughter

Jansson: skulle ringa förlossningen å rådfråga.. orange är ju ändå då lite blodblandat.. antagligen är det slemproppen som börjat lossna.. den kan ju ombildas igen och behöver inte betyda något egentligen. Men jag skulle ändå ha ringt in och checkat av om det är ok att avvakta och låta det va.

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-05-07 10:10:47 följande:
    Jansson: skulle ringa förlossningen å rådfråga.. orange är ju ändå då lite blodblandat.. antagligen är det slemproppen som börjat lossna.. den kan ju ombildas igen och behöver inte betyda något egentligen. Men jag skulle ändå ha ringt in och checkat av om det är ok att avvakta och låta det va.
    Tack för svar! Ska ringa in och kolla för att vara på säkra sidan. Glad
    Ser slemproppen ut som flytningar? Jag trodde den var mer kompakt eller vad man ska säga.
  • Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-07 10:20:06 följande:
    Tack för svar! Ska ringa in och kolla för att vara på säkra sidan.  Ser slemproppen ut som flytningar? Jag trodde den var mer kompakt eller vad man ska säga.

Det är det som är så lurigt med slemproppen, den kan se ut på massor av sätt, allt från "snorkonsisten" till tjockare geleklump och ha färg från nästan genomskinlig till gult, orange och rosa och ibland med blodstrimmor i. Vilken vecka är du i, när har du bf?
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-05-07 10:51:55 följande:

Det är det som är så lurigt med slemproppen, den kan se ut på massor av sätt, allt från "snorkonsisten" till tjockare geleklump och ha färg från nästan genomskinlig till gult, orange och rosa och ibland med blodstrimmor i. Vilken vecka är du i, när har du bf?
    Okej ja då är det ju lite svårt att veta..! Obestämd Jag är i vecka 33 (32+4). Mitt bf är 27/6.
  • DevilsDaughter

Som kia säger kan den se ut typ hur som helst. Min slempropp med första barnet var kritvit. Med de andra två barnen såg jag aldrig till någon..

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-05-07 14:26:48 följande:
    Som kia säger kan den se ut typ hur som helst. Min slempropp med första barnet var kritvit. Med de andra två barnen såg jag aldrig till någon..
    Okej jag ringde men eftersom att det var så lite och inte har kommit nåt mer så tyckte dom inte att jag behövde komma in. 
    Jag är inte direkt orolig heller men man blir ju lätt lite nojjig när det gäller bebisen. Han är det viktigaste jag har! Hjärta Men han verkar må bra iallafall och det är huvudsaken.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.