lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
prindo: Nu när du säger det så kom jag på att jag läste nånstans häromdagen att ämnesomsättningen ökar vid den här tiden.. Kan ju faktiskt vara en sån enkel grej.. Men varför förbränner man mer nu?
Idag var jag på mvc och bebis har nu lagt sig med huvudet neråt berättade min bm. När jag stod upp en tag för en stund sedan så ilade det massor i livmodertappen. Kan det vara bebis som fixerar sig?
Min bebis har redan fixerat sig och llgger mer huvudet neråt sedan ett par veckor. När jag var hos barnmorska sist så känder hon att den låg så fortfarande. Sedan fick jag känna och hon tryckte hårt med mina händer så jag skulle känna, vilket jag sa att jag gjorde. Sedan helt plötsligt tog hon båda sina hände roch tryckte dte hårdaste hon kunde vid barnets huvud och det gjorde fruktansvärt ont så att jag bara skrek rätt ut. Nu i efterhand rör han sig mycket mindre, känner nästan ingenting, och jag är orolig. Förstår inte varför hon tryckte sååå hårt när jag redan kände hans huvud. Så onödigt.
Jag tror inte att det är någon fara med bebisen och efter att den fixerat sig så kan rörelserna ändras, detta ju även då bebisen växer och inte har lika mycket utrymme att spralla som förut. Så länge du känner att bebisen rör sig lite varje dag så ska du inte gå och oroa dig för det är inte bra. Sen så kan man ju tycka att bm kunde ha varit lite försiktigare men hon ville troligen bara försäkra sig om att du verkligen kände. Lite dumt men var säkert inte meningen att det skulle göra ont. Är du orolig så kan du ju alltid ringa förlossningen mest för att lindra din oro men jag tror som sagt inte att du behöver oroa dig. /En snart 4-barnsmamma
Igår var jag och shoppade lite sommarkläder i storlek flodhäst...! Jag har klarat mig rätt bra med mina vanliga kläder men nu börjar det bli svårt. Jag saknar min gamla kropp :(
Jansson: att det ilar är antagligen nerver du känner när bebisen "borrar" huvudet neråt. Det kan ta flera veckor av nervilningar där nere innan den är fixerad, eller så går det jättefort. Först är huvudet rörligt, sen ruckbart och till sist fixerat och då sitter det helt fast och barnet kan inte gå upp igen utan då vet man att huvudet sitter där.