• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • mmjansson85
    prindo skrev 2014-04-23 08:51:55 följande:
    jag har också fått ljusrosa flytningar efter sex, men om det är klart rött blod ska man nog kolla upp det. Denna graviditet har jag bara vågat haft sex 1 gång för typ några veckor sen, är i v 33. så rädd om  det skulle bli lite blod.

Förra grav hade vi sex varje dag en vecka för att sätta igång ifall att det var moget, så 1 timme innan vattnet gick hade vi sex. Tyst
    Men som sagt denna gång e jag lite mer nojjig.
    Men drömmer sex drömmar nästan varje natt! haha
    Jag har också mycket sex drömmar! Tungan ute
    Vi har sex typ 1-2 gånger/månad nu. Känner mig inte så sugen och så är det knepigt när magen är i vägen.
  • DevilsDaughter

Rebecca: jag blödde ofta efter sex med mitt senaste barn, då berodde det på sköra slemhinnor, det va alltså tappen jag blödde ifrån och det har inget med barnet att göra. I v 16 denna graviditeten så började jag blöda efter sex och trodde det var samma sak då, nåt blodkärl från tappen.. åkte iaf in och det visade sig vara moderkakan jag blödde ifrån och då är det ju bebisen som blöder. Fick tabletter utskrivna och blev ordinerad vila och sexförbud.. så man vet aldrig även om det troligaste är att man blöder från livmodertappen..

• Rebecca 551

Tack för era svar! Jag kanske ska ta det säkra före det osäkra och åka in och kolla upp vad det var. Nu blöder jag i o f s inte längre, men jag blödde ganska kraftigt precis efterråt - som att ha sex vid mens. Har fått en ilande känsla i de nedre regionerna efter denna händelse men annars ingenting. Ont gjorde det inte alls.  

• DevilsDaughter

Rebecca: jag tror att den ilande känslan kan vara att bebisen kommer åt nerver där nere, behöver inte ha med blödningen att göra. Men det är nog bra att åka in å kolla upp det.

• mmjansson85

Idag har jag haft riktigt ont i magen. Det började efter att jag ätit lunch och då hade jag som kraftig mensvärk enbart i nedre delen av magen och i svanken. Det kändes bättre när jag ställde mig upp och gick lite men det försvann inte helt. Magen kändes även hård som när jag har sammandragningar.
    Efter typ 10 minuter gick det över men sen kom det tillbaka efter ett tag. Först fick jag ont i svanken och då kändes magen inte hård men sen blev magen hård o det kändes på samma ställe som tidigare och höll i sig i typ 10 minuter igen.
    Vad kan detta vara? Känns lite som att jag är förstoppad men då brukar jag inte få ont i ryggen. Har försökt gå på toa men det händer ingenting. Obestämd
    Nån som haft nåt liknande?

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-04-25 13:34:38 följande:
    Idag har jag haft riktigt ont i magen. Det började efter att jag ätit lunch och då hade jag som kraftig mensvärk enbart i nedre delen av magen och i svanken. Det kändes bättre när jag ställde mig upp och gick lite men det försvann inte helt. Magen kändes även hård som när jag har sammandragningar. Efter typ 10 minuter gick det över men sen kom det tillbaka efter ett tag. Först fick jag ont i svanken och då kändes magen inte hård men sen blev magen hård o det kändes på samma ställe som tidigare och höll i sig i typ 10 minuter igen. Vad kan detta vara? Känns lite som att jag är förstoppad men då brukar jag inte få ont i ryggen. Har försökt gå på toa men det händer ingenting.  Nån som haft nåt liknande?

Sammandragningar, förvärkar, växtvärk i kombination??? Vilken vecka är du i?
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-04-25 13:49:56 följande:

Sammandragningar, förvärkar, växtvärk i kombination??? Vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka 31 (30+6).
    Förvärkar har jag inte haft tidigare så det vet jag inte hur det känns men jag har haft sammandragningar lite då och då i flera veckor och dom gör aldrig ont. De brukar bara kännas som lite lätt obehag.
    Växtvärk skulle det kunna vara men det har jag haft tidigare och då har det inte varit såhär kraftigt.
    Det som känns mest likt är när jag varit förstoppad tidigare under graviditeten men då har det varit mer ihållande liksom och inte kommit och gått som det gör nu. Brukar inte känna av det i svanken heller.
    Jag googlade lite på förvärkar men vad jag läst så ska det inte hålla i sig så länge som 10 minuter.
    Men jag vet inte.
    Kan det vara bebis som fixerar sig kanske? Och kommer åt nån nerv?
    Får se om det går över under dagen annars får jag ringa imorgon och se om vi ska åka in o kolla. Obestämd
  • DevilsDaughter

jansson: Hur har det känts sen? Åkte du in?

Vad tror ni om detta? Jag är sån som väger mig hela tiden (varje dag), både som gravid och icke-gravid. Bara för att ha koll liksom.. Har märkt senaste 2 veckorna att vågen slutat gå uppåt och jag har tänkt att va bra att viktuppgången stannat av lite.. Men nu har jag faktiskt börjat gå ner lite? Bara nåt kilo ner iofs men det har skett under några dagars tid med något hg i taget. Det var nog minst  tre veckor sedan jag vägde under 67.0, brukar väga runt 68, men imorse vägde jag 66,7.. Är detta ok? Borde jag ringa MVC? Känns inte som att jag gått ner i vikt direkt.. 

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-04-30 07:48:57 följande:

Vad tror ni om detta? Jag är sån som väger mig hela tiden (varje dag), både som gravid och icke-gravid. Bara för att ha koll liksom.. Har märkt senaste 2 veckorna att vågen slutat gå uppåt och jag har tänkt att va bra att viktuppgången stannat av lite.. Men nu har jag faktiskt börjat gå ner lite? Bara nåt kilo ner iofs men det har skett under några dagars tid med något hg i taget. Det var nog minst  tre veckor sedan jag vägde under 67.0, brukar väga runt 68, men imorse vägde jag 66,7.. Är detta ok? Borde jag ringa MVC? Känns inte som att jag gått ner i vikt direkt.. 
    Det gick över sen har det inte varit nåt mer. Jag ska till mvc på fredag så tänkte fråga då.

Jag tror inte du behöver oroa dig för vikten, det kan säkert vara lite olika. Jag går lite upp och ner från dag till dag (mestadels upp dock). Jag har dock hört att det kan stanna av i slutet.
    Du kan ju fråga din bm nästa gång du är där.
  • prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-04-30 07:48:57 följande:

Man förbränner ju mer is lytet ämnesomsättningen ökar, och ökar man då inte sitt intag så kan man ju gå ner eller stå still. 
    Säkert ingen fara, 
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.