• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • mmjansson85

Jag har börjat få känningar i bäckenet när jag går. Typ på sidorna mot höfterna till. Kan inte alls gå fort längre och det gör lite ont även när jag går riktigt långsamt. Kan det vara foglossning kanske? Obestämd Nån som vet?

• DevilsDaughter

Jansson: bra ändå att du ringde, de på förlossningen har koll liksom så eet känns ju bra att npgon som vet uttalar sig! Låter som foglossning!

• Kia82

Usch har fått sådan noja här eftersom bebisen ju har vänt sig och nu på morgonen har jag känt huvudet precis uppe under revbenen. Jag går in i vecka 34 imorgon så nu börjar det ju att närma sig med stormsteg och tankarna virvlar runt. Tänk om hon inte vänder sig igen! Är det någon som varit med om ett vändningsförsök, när görs det isåfall och om det inte lyckas bokas det in ett snitt direkt eller hur sjutton fungerar det?
    Sen så har tankar på kejsarsnitt också börjat att träda fram, något som jag aldrig ens tänkt på eller övervägt att ens tänka på förut då mina andra förlossningar gått så himla bra och bebisarna har vänt sig på huvudet i god tid och aldrig vänt sig tillbaka igen därefter.

Jaja, mycket tankar och för mycket tid att tänka då jag går hemma själv.

• DevilsDaughter

Kia: vet inget om vändningsförsök, men att bebisen har vänt sig med huvudet uppåt betyder han den KAN vända sig fortfarande och då kan den mkt gärna vända sig neråt igen! Vid 33 veckor så har bebisen ändå några veckor på sig att hamna rätt igen!

• Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-05-08 11:05:22 följande:
    Kia: vet inget om vändningsförsök, men att bebisen har vänt sig med huvudet uppåt betyder han den KAN vända sig fortfarande och då kan den mkt gärna vända sig neråt igen! Vid 33 veckor så har bebisen ändå några veckor på sig att hamna rätt igen!

Jo, jag vet ju att det finns några veckor kvar men jag har börjat att tänka på att det kan ju hända att det inte blir som man hoppas, försöker väl att förbereda mig mentalt eller nåt.
  • DevilsDaughter

Tänkte också så när min moderkaka låg långt ner.. Det kändes mer ok efter ett tag så visst hjälpte det att försöka ställa in sig på att det fanns risk att det kunde bli så. Är du säker på att det är huvudet du känner och inte rumpan? 

• Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-05-08 11:31:13 följande:
    Tänkte också så när min moderkaka låg långt ner.. Det kändes mer ok efter ett tag så visst hjälpte det att försöka ställa in sig på att det fanns risk att det kunde bli så. Är du säker på att det är huvudet du känner och inte rumpan? 

Ja, jag är säker på att det är huvudet.

Blev det snitt för dig?
  • DevilsDaughter

Ne, jag slipper det. På ultraljudet i v 32 hade moderkakan flyttat sig en liten bit och det var precis att det räckte för att få en vaginal förlossning. SKÖNT!

• mmjansson85

Nu när min bebis ligger med huvudet nere så är jag lite orolig att jag ska göra bebisen illa när jag tex böjer mig fram så att byxorna skär in i magen. Kan det hända eller är det bara jag som nojjar som vanligt ? Obestämd

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.