Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Man får iaf en rejält brun mage om man får barn på sommaren och har solat. Min fjärde kom i slutet av juni och jag kände mig jätte blek. När hon väl var född bf+21 såg min degiga mage alldeles svart ut.

Jag har inte fått en enda unge på bf.

1:an bf+4, 2:an bf+4, 3:an bf-13, 4:an bf+21 och 5:an bf-9.

AAS10 skrev 2014-02-08 19:33:47 följande:

Min kompis hade sing hon tyckte den va kanon men va för bred. Hon kom knappt ut genom vissa dörrar. Vill ha något liknande dock

Smile är smalare över bakdäcken.
    Passion skrev 2014-02-08 20:56:21 följande:
    Jaså! Här där jag bor så är det max +14 dagar sen blir man igångsatt iaf!
    Där vi bor nu är det max14 dagar. Där vi bodde förut när jag väntade 4:an var man tvungen att ha gått över 21 dagar innan de började diskutera igångsättning men då blev man det inom 3 dagar. Min 4 kom på bf+21.
    lollisen skrev 2014-02-08 19:14:43 följande:

Någon av er som haft/har en sån där vagn (typ brio sing?) som man kan fästa själva babyskyddet i, så att man slipper släpa runt på den, samt att man bara klickar fast den i bilen också.?

Vi har funderat på nåt sånt, vet hur jag slet med det förra gången, att bära runt på babyskyddet då man skulle nånstans, med en grym foglossning även efter förlossning var det jobbigt.

Vad tror/tycker ni andra om denna typ av barnvagn? Erfarenheter? Jag tyckte själv att de var skitfula då jag såg dom rulla runt när sonen var bebis, nu ser jag dom som otroligt praktiska. smile1.gif

Hag har en sing. Hemma använde vi liggdelen och när vi åkte iväg för att handla tog vi bara med chassi och använde babyskyddet i. Men brio smile är smalare vid bakhjulen.
    Kaninkokerskan skrev 2014-02-09 11:14:17 följande:

Jag googla och kikade lite på barnvagnar, visste ni att det går att köpa skidor till barnvagn? :)

Ja! Det har funnits till brio sedan 70-talet faktiskt.
    klarlack skrev 2014-02-09 17:20:30 följande:

Det är lustigt det där med moderkakan fram eller bak tycker jag. Alla verkar ha sån stenkoll men detta är min 3e graviditet och har inte fått reda på det en enda gång. Frågade sist men det är ingen som dom säger här utan att man frågar. Hur vet dom det? Känns det eller ser man det på UL? Haha bra koll jag har.

De ser det på RUL.

Oftast när moderkakan sitter i framvägg så lägger den sig "oftast" över livmoderhalsen så man inte kan föda vaginalt. Om det påståendet stämmer vet jag inte men min bm sa det. Min låg i Granvägen när jag väntade min femte och låg även över livmoderhalsens mynning. De trodde de skulle få göra snitt men den hade flyttat sig uppåt med en centimeters marginal så jag kunde föda normalt. Men även ett ks med livmodern blir bökigare
    gubbenhilfe skrev 2014-02-09 17:52:54 följande:
    Vad märkligt att din BM sa så. Vi har fått höra att i tak med att magen växer så flyttar sig moderkakan uppåt.

Jag har en bekant som hade moderkakan långt ner och i framvägg och hade massor med problem med blödningar och liknande. Hon blev sjukskriven större delen av graviditeten men i rakt med att magen växte så flyttade den sig lite uppåt och hon kunde föda vaginalt.
    Ligger den redan över hela livmoderhalsens mynning invärtes så brukar den inte kunna flytta på sig. Och ligger den halvvägs kan den flyta på sig när livmodern expanderar men det är marginellt lite. Därför kollat de en extra gång med ul i v 31-32 och är det inte ua görs en ny koll i v 36-37
    dåligfantasi skrev 2014-02-10 15:56:32 följande:

Nu är vi hemma igen från Rul!

Men va lite orolig då hon inte hittade magsäcken först och fick hämta en läkare, som trodde hon såg sen men att bebben inte svalt något fostervatten. Sen blev mina mått beräknade till:

Huvud: 18+6

Mage: 17+6

Lårben: 18+6

Och det oroar mig faktiskt.

Någon som vart med om att det skiljer så mycket?

Annars såg det bra ut och hon trodde det var en tjej ?? phprwJUAs66019.jpg

Det diffade också mellan huvud bål och lårben men de räknar ut ett snitt av det.

Grattis iaf till en tös.

Har haft sammandragningar med värk i ländryggen från fyra i morse. Efter konsultation med förlossningen kl 6 så skulle jag ringa min bm kl 8 och hon hänvisar mig till förlossningen för MVC har inga läkartider idag. Så nu måste jag åka in. Känns inte alls roligt. Jag som har sjukhusskräck inkl stor smärträdsla. Lilltösen sparkar kraftigt iaf efter varje sammandragning.

Svar på tråden Julibebis 2014