Julibebis 2014
Man får iaf en rejält brun mage om man får barn på sommaren och har solat. Min fjärde kom i slutet av juni och jag kände mig jätte blek. När hon väl var född bf+21 såg min degiga mage alldeles svart ut.
Man får iaf en rejält brun mage om man får barn på sommaren och har solat. Min fjärde kom i slutet av juni och jag kände mig jätte blek. När hon väl var född bf+21 såg min degiga mage alldeles svart ut.
Jag har inte fått en enda unge på bf.
1:an bf+4, 2:an bf+4, 3:an bf-13, 4:an bf+21 och 5:an bf-9.
Min kompis hade sing hon tyckte den va kanon men va för bred. Hon kom knappt ut genom vissa dörrar. Vill ha något liknande dock
Någon av er som haft/har en sån där vagn (typ brio sing?) som man kan fästa själva babyskyddet i, så att man slipper släpa runt på den, samt att man bara klickar fast den i bilen också.?
Vi har funderat på nåt sånt, vet hur jag slet med det förra gången, att bära runt på babyskyddet då man skulle nånstans, med en grym foglossning även efter förlossning var det jobbigt.
Vad tror/tycker ni andra om denna typ av barnvagn? Erfarenheter? Jag tyckte själv att de var skitfula då jag såg dom rulla runt när sonen var bebis, nu ser jag dom som otroligt praktiska.
Jag googla och kikade lite på barnvagnar, visste ni att det går att köpa skidor till barnvagn? :)
Det är lustigt det där med moderkakan fram eller bak tycker jag. Alla verkar ha sån stenkoll men detta är min 3e graviditet och har inte fått reda på det en enda gång. Frågade sist men det är ingen som dom säger här utan att man frågar. Hur vet dom det? Känns det eller ser man det på UL? Haha bra koll jag har.
Nu är vi hemma igen från Rul!
Men va lite orolig då hon inte hittade magsäcken först och fick hämta en läkare, som trodde hon såg sen men att bebben inte svalt något fostervatten. Sen blev mina mått beräknade till:
Huvud: 18+6
Mage: 17+6
Lårben: 18+6
Och det oroar mig faktiskt.
Någon som vart med om att det skiljer så mycket?
Annars såg det bra ut och hon trodde det var en tjej ??
Har haft sammandragningar med värk i ländryggen från fyra i morse. Efter konsultation med förlossningen kl 6 så skulle jag ringa min bm kl 8 och hon hänvisar mig till förlossningen för MVC har inga läkartider idag. Så nu måste jag åka in. Känns inte alls roligt. Jag som har sjukhusskräck inkl stor smärträdsla. Lilltösen sparkar kraftigt iaf efter varje sammandragning.